  • 11. Data: 2018-10-22 21:46:35
    Temat: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2018-10-21 19:11:31 niejaki ToMasz napisał:

    > i teraz jak skrytykować czyjąś opinię bez wywoływania u rozmówców
    > agresji? O...? Czyżby istniało urządzenie które naprawdę się nie zużywa?
    > No nie daję wiary.

    ponieważ siędzę zawodowo trochę w temacie to ci odpowiem najprościej jak
    umiem

    nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
    założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej

    bateria w samochodie tak że się zużywa ale jest tak zrobiona żeby
    użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
    dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz
    zapas do ewentualnych padających cel

    wszystkim tym zarządza aktywny bms który komunikuje się ze sterownikiem
    silnika oraz z ładowarką i nie pozwala na eksploatację posodująca
    uszkodzenie baterii

    i dlatego też volt może przejechac na tej bateryjce ~650 tys km bez
    zauważalnego spadku osiągów
    http://samochodyelektryczne.org/chevrolet_volt_z_201
    2r_osiagnal_przebieg_blisko_650000_km.htm

    kto z was przejechał tyle jednym samochodem?

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 12. Data: 2018-10-22 22:55:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 22 Oct 2018 08:15:38 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku
    > niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym
    > akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

    Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6
    ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje
    7.2V).
    Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania.

    To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie
    jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego
    połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze.

    Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V.

    Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam
    opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
    akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.

  • 13. Data: 2018-10-22 23:16:17
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-22 o 22:55, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
    > akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.

    No nie, gdyby było potrzeba więcej to przetwornicę można zrobić. Tak, że
    nie w tym problem.

  • 14. Data: 2018-10-23 18:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p0li p...@t...net ...

    > kto z was przejechał tyle jednym samochodem?

    moje dwa tyle przejechały:
    MB 207D (ten to chyba ze 2mln zrobił...
    Ford Courier 1,9D sprzedany przy przebiegu w okolicach miliona
    Kolega jezdzi ducato i tez juz ponad milion ma nakulane (silnik 2,2)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 15. Data: 2018-10-23 22:35:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.10.2018 o 21:46, p0li pisze:

> [...]
    >
    > nie da się porównac baterii z telefonu z samochodową z powodu odmiennych
    > założeń przyjętych podczas projektowania jednej i drugiej

    ja myślę ze się da.

> [...]
    > użytkownik tego nie zauważył np rzeczona bateria do volta ma ok 15kWh ale
    > dla użytkownika dostępnych jest 10 - reszta to bufor górny i dolny oraz

    ja może źle patrzyłem, ale wpisując bateria prius na obrazkach widzę
    1kw. źle patrze?

    ToMasz

  • 16. Data: 2018-10-24 10:49:49
    Od: Tadeusz <...@n...pl>

    W dniu 2018-10-21 o 09:35, Marcin N pisze:
    > Ciekawi mnie, jaki długo sprawnie działają akumulatory silników
    > hybrydowych.
    > Jakie są ryzyka przy kupnie używanej hybrydy?
    > Czy akumulatory da się w rozsądnej cenie wymienić?

    Min 10 lat jeśli ktoś nie zrobi im krzywdy wcześniej celowo lub przez
    głupotę.
    Ryzyka są takie same jak przy kupnie każdego używanego samochodu ;-)
    Da się - w Łomiankach jest koleś który wymienia z jakąś tam gwarancją
    akumulatory w Priusach III za 2 tyś zł

  • 17. Data: 2018-10-24 12:41:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 10:49, Tadeusz pisze:
> [...]
    > Ryzyka są takie same jak przy kupnie każdego używanego samochodu ;-)
    > Da się - w Łomiankach jest koleś który wymienia z jakąś tam gwarancją

    Znaczy pora sprzedać d4d i kupić używanego Priusa
    (w przewadze do miasta oczywiście) :-)

  • 18. Data: 2018-10-24 21:00:49
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2018-10-23 22:35:51 niejaki ToMasz napisał:

    > ja myślę ze się da.

    to źle myślisz
    bateria telefonu jest ładowana od 0 do 100% - nie ma żadnych buforów, nie
    ma możliwości programowej podmiany uszkodzonej celi, nie jest chłodzona ani
    grzana, nie ustala z ładowarką prądu ładowania w zależności od swojego
    stanu itd

    > ja może źle patrzyłem, ale wpisując bateria prius na obrazkach widzę
    > 1kw. źle patrze?

    nie wiem jakie ty obrazki oglądasz - ale na wiki napisali że bateria w
    priusie ma między 1,7 a 1,3 kWh

    z tym że jak pewnie sam zauwazyłeś - ja pisałem o volcie który jest hybrydą
    szeregową
    prius jest generalnie spaliniakiem z możliwością ruszenia na prądzie - i
    tyle

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 19. Data: 2018-10-24 21:59:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2018 o 12:40, Tomasz Pyra pisze:

    > Spotkałem się z takim twierdzeniem (które nie wydaje się być pozbawione
    > sensu), że jak w starej hybrydzie pada bateria, to większe oszczędności
    > przy niższych nakładach osiągniesz zakładając LPG niż wymieniając baterię
    > ;)

    Ja zaryzykowałbym twierdzenie, że nie czekając na końcówkę akku lepiej
    jest po prostu założyć LPG _zamiast_ hybrydy:P

    Shrek