  • 51. Data: 2013-03-08 13:42:40
    Temat: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2013-03-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Hm, z jednej strony kazac im jezdzic 70 to oczywiste robienie sobie
    > zatorow na drodze, z drugiej - droga hamowania jednak dluzsza, a i
    > zakrety ostrzejsze ..

    Te ograniczenia były ustalane dawno temu jak jeszcze w ciężarówkach
    hamulce nie były tak dobre jak teraz. Siłą tradycji zostały praktycznie
    wszędzie w Europie.

    Np. w UK jest to nawet 40mph (65km/h), którego tam praktycznie nikt nie
    przestrzega, za to oficjalnie się burzą i próbują przeforosować
    podniesienie limitu.

    --
    WildS

  • 52. Data: 2013-03-08 19:07:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2013, Artur Maśląg wrote:

    > Tak - masz wątpliwości?

    Nie on jeden.

    > Ja jeżdżę w zasadzie na światłach całe życie.

    To nie implikuje globalnego zwiększenia bezpieczeństwa ani
    zwiększenia go dla każdej kategorii uczestników ruchu.

    Pierwsze z brzegu - nigdy wcześniej nie widywałem wysypu takich
    dziwolągów, jak jadący po zmroku bez światła z tyłu (bo zapomnieli
    przełączyć na "normalne" światła) ani cyklopów.

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2013-03-08 20:32:01
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2013-03-08 12:42, Artur Maśląg wrote:
    > W zasadzie mi jest to obojętne, póki działa to na korzyść społeczeństwa.

    Hmm, a niby jakim sposobem mozesz wiedziec czy cos dziala czy nie dziala
    na korzysc spoleczenstwa?
    Przeciez tego nie mozesz wiedziec a takie kity wciskasz. A fe.

    --
    mk4

  • 54. Data: 2013-03-08 20:44:20
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2013-03-08 09:48, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A nie jest tak, że takie miejsca są właśnie "generatorem" sytuacji
    > niebezpiecznych? Właśnie dlatego, że "przecież kto by się spodziewał
    > że tam ktoś może skręcać, wyprzedzałem i tyle".

    Oczywiscie, ze jest ale to nie oznacza, ze od razu trzeba podejmowac
    kroki celem jego redukcji. To jest wlasnie objaw dzialania zachowawczego.
    W ten sposob mecza sie setki (jesli nie tysiace) (wszak to droga krajowa
    - przelotowa) zeby kilku moglo sobie troche bezpieczniej skrecic - choc
    normalnie margines bezpieczenstwa przy skrecie jest wystarczajacy - nie
    trzeba nic wiecej jak dobrze wykonac manewr.

    Chodzi o to, ze zamiast wpajac wlasciwe zachowania na drodze promuje sie
    bezmyslnosc wprowadzajac infrastrukture, ktora wymusza pewne zachowanie.
    Ale to wymuszanie nie jest za darmo.

    Po jednej stronie byc moze jest jakis spadek (ale czy na pewno?) liczby
    wypadkow a po drugiej nerwy, nadcisnienie i szereg innych negatywnych
    czynnikow u tych, ktorzy musza sie meczyc z takimi dzielami architektury
    jak wysepki - pomimo, ze znaczna wiekszosc z nich nie korzysta z tego.
    Trudno powiedziec kto sprawia wieksze zagrozenie - zmeczony jazda (bo
    sie nie da wyprzedzic normalnie i jechac sobie spokojnie koncentrujac
    sie na drodze zamiast na szukaniu gdzie uda sie zmiescic zeby
    wyprzedzic), rozzloszony i sfrustrowany kierowca czy dobrze oznakowane
    skrzyzowanie bez cyrku w postaci wysepek (tam, gdzie naprawde jest to
    zbedne).

    --
    mk4

  • 55. Data: 2013-03-08 20:47:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-08 20:32, mk4 pisze:

    > Hmm, a niby jakim sposobem mozesz wiedziec czy cos dziala czy nie dziala
    > na korzysc spoleczenstwa?

    Najpierw jest jakaś prognoza na podstawie badań - często wieloletnich.
    Powiedzmy, że na podstawie danych makro można to później ocenić. W
    skali mikro też można zaobserwować efekt dodatni. W efekcie mamy
    pozytywny skutek.

    > Przeciez tego nie mozesz wiedziec a takie kity wciskasz. A fe.

    Kity to wiesz, możesz wciskać...

  • 56. Data: 2013-03-08 21:08:14
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 08 Mar 2013 10:09:25 +0100, Artur Maśląg <n...@w...pl>
    wrote:

    > Takie przedstawienie sprawy nazywam ściemnianiem :) Austria

    Różnica między Austrią, a Australią jest jak między Akademią
    Medyczną, a Akademią Pierwszomajową.

    r.

    PS. http://u.42.pl/2JJe (54 strona)
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 57. Data: 2013-03-08 21:12:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 08 Mar 2013 20:47:03 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > Powiedzmy, że na podstawie danych makro można to później ocenić. W
    > skali mikro też można zaobserwować efekt dodatni. W efekcie mamy

    Ale skad wiadomo ze pozytywny ?

    Np tysiac ludzi mniej zginelo, ale 20 mln przejezdza swoje statystyczne 10
    tys km rocznie o 10km/h wolniej.
    To to jest pozytywnie, czy negatywnie ? :-P

    Albo np jest prognoza, swiatla wlaczone w dzien wybitnie poprawiaja
    bezpieczenstwo, na podstawie wieloletnich badan oczywiscie.
    Potem mamy wyniki w skali makro, zerowe albo ujemne, a potem odpowiedzialni
    ludzie wycofuja sie ze swoich zlych i niesprawdzonych pomyslow, nieprawdaz?

    J.

  • 58. Data: 2013-03-08 21:13:54
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    wrote:

    > Takie przedstawienie sprawy nazywam ściemnianiem :) Austria

    Różnica między Austrią, a Australią jest jak między Akademią
> [...]

    PPS. Bardziej restrykcyjne ograniczenia dotyczą podwójnych
    zestawów i pociągów drogowych.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 59. Data: 2013-03-08 21:14:26
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2013-03-08 20:47, Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > Powiedzmy, że na podstawie danych makro można to później ocenić. W
    > skali mikro też można zaobserwować efekt dodatni. W efekcie mamy

    No tak - oczywiscie uwzgledniono tez zawaly serca, nadcisnienie, wrzody
    zoladka oraz niebezpieczne manewry wynikajace z tego ze dzieki zmianom
    normalnie sie nie da? Zapewne nie.
    A moga to byc jeszcze wieksze koszta spoleczne niz te kilka procent
    wypadkow wiecej. Tylko co tu pokazywac? Ze facet w srednim wieku zszedl
    na wylew czy zawal. Albo w ogole, ze stes zle mu sluzyl i zamiast pozyc
    sobie 70 latek zszed w wieku 55 dajmy na to. A moze, ze ktos sie
    spieszyl i stracil prawko przez co utracil zrodlo utrzymania?
    To malo medialne. No ale pokazac rozgracony pojazd a pozniej slupki
    gdzie liczba wypadkow spada - piekne. Tylko jakim kosztem? No jakim?

    Pleciesz o niesamowitych analizach i badaniach a ich jakosc jest mocno
    watpliwa - zwlaszcza uwzgledniajac caly kontekst a nie tylko "liczbe
    incydentow drogowych". Ale po co zastanawiac sie caloscia jak mozna
    zrobic wyrywkowe badania i uzasadnic swoja z gory zalozona teze.

    PS. Skrzetnie wycinasz z moich wypowiedzi niewygodne fragmenty. Masz do
    tego prawo ale to swiadczy tylko, ze sa niewygodne i lepiej je pominac.
    Musze przyznac, ze mi to schlebia :)

    PPS. Nie jestem za wyrugowaniem wysepek rozjazdow itp. Ale to nie
    powinno byc tak jak teraz, ze droga to niekonczace sie pasmo takich
    wlasnie udoskonalen a miejsc gdzie mozna normalnie wyprzedzic jak na
    lekarstwo.

    --
    mk4

  • 60. Data: 2013-03-08 21:33:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-08 21:12, J.F. pisze:

    > Ale skad wiadomo ze pozytywny ?
    >
    > Np tysiac ludzi mniej zginelo, ale 20 mln przejezdza swoje statystyczne 10
    > tys km rocznie o 10km/h wolniej.
    > To to jest pozytywnie, czy negatywnie ? :-P

    W pewnych granicach tolerancji nie ma o czym deliberować - życie jest
    bezcenne. W żaden sposób nie można tego przeliczać na raki, zawały,
    czy oszczędność na krótszym czasie dostarczenia towaru. Gdybym miał
    podchodzić do tematu czysto ekonomicznie, to bym zakazał używania
    pasów, fajki zrobił tańsze, używki wpuścił do życia w pełnej
    rozciągłości. Ba, wódkę bym wprowadził do sprzedaży w sklepikach
    szkolnych. Czysty zysk.

> [...]
    > ludzie wycofuja sie ze swoich zlych i niesprawdzonych pomyslow, nieprawdaz?

    Nieprawdaż - nie ma takich danych, który by potwierdziły Twoją tezę.