  • 61. Data: 2013-03-08 21:39:51
    Temat: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-08 21:13, Robert Rędziak pisze:

    > Różnica między Austrią, a Australią jest jak między Akademią
    > Medyczną, a Akademią Pierwszomajową.

    Cieszę się, że zauważyłeś. To podobnie jak z krzesłem...

    > PS. http://u.42.pl/2JJe (54 strona)
    >
    > PPS. Bardziej restrykcyjne ograniczenia dotyczą podwójnych
    > zestawów i pociągów drogowych.

    Inny świat, inne uwarunkowania, inna rzeczywistość. Wiesz, że policja
    już ma 'orurowanie' 'pedestrian friendly'?

  • 62. Data: 2013-03-08 21:54:10
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 08 Mar 2013 21:39:51 +0100, Artur Maśląg
    <f...@p...com> wrote:

    > Inny świat, inne uwarunkowania, inna rzeczywistość. Wiesz, że policja
    > już ma 'orurowanie' 'pedestrian friendly'?

    Nie zauważyłem. Może dlatego, że nie mieli żadnego? Za to byli
    widoczni na ulicach.

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 63. Data: 2013-03-08 21:55:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 08 Mar 2013 21:33:43 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > W pewnych granicach tolerancji nie ma o czym deliberować - życie jest
    > bezcenne. W żaden sposób nie można tego przeliczać na raki, zawały,
    > czy oszczędność na krótszym czasie dostarczenia towaru.

    A na marnowanie w samochodzie mozna przeliczac ?

    > Gdybym miał
    > podchodzić do tematu czysto ekonomicznie, to bym zakazał używania
    > pasów,

    Ale dopiero po 60-ce :-)

    > fajki zrobił tańsze,

    O widzisz, dobrze piszesz ...

    > używki wpuścił do życia w pełnej
    > rozciągłości. Ba, wódkę bym wprowadził do sprzedaży w sklepikach
    > szkolnych. Czysty zysk.

    Nie, za szybko zejda :-)

    > Nieprawdaż - nie ma takich danych, który by potwierdziły Twoją tezę.

    O, to czemu w Austrii zniesli ten obowiazek ?
    A, wiem, pewnie te madre wladze na podstawie wieloletnich badan stwierdzily
    ze przez dwa lata beda polepszac, wiec na tyle wprowadzily.
    Musi jakies plamy sloneczne, a moze koniunkcja gwiazd :-P

    J.

  • 64. Data: 2013-03-09 10:56:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2013, mk4 wrote:

    > Oczywiscie, ze jest ale to nie oznacza, ze od razu trzeba podejmowac kroki
    > celem jego redukcji. To jest wlasnie objaw dzialania zachowawczego.

    Zgoda.

    [...]
    > Chodzi o to, ze zamiast wpajac wlasciwe zachowania na drodze promuje sie
    > bezmyslnosc wprowadzajac infrastrukture, ktora wymusza pewne zachowanie.

    Cały wątek jest zdaje się o tym, że *nie* wymusza.
    I teraz jest poważny problem - co zrobić, aby kierowcy nie próbowali
    podejmować wyprzedzania na widok włączonego migacza, co robić aby
    sobie przyswoili że migacz służy do sygnalizacji ZAMIARU, skoro
    nawet fizyczna przeszkoda ich nie powstrzymuje bo przecież "spieszy
    się".

    > Trudno powiedziec kto sprawia wieksze zagrozenie - zmeczony jazda (bo sie nie
    > da wyprzedzic normalnie i jechac sobie spokojnie koncentrujac sie na drodze
    > zamiast na szukaniu gdzie uda sie zmiescic zeby wyprzedzic), rozzloszony
    > i sfrustrowany kierowca czy dobrze oznakowane skrzyzowanie bez cyrku w postaci
    > wysepek (tam, gdzie naprawde jest to zbedne).

    Akurat jestem przeciwko "wysepkologii" (z prostego powodu - mocno kłócą
    się z nieutrudnianiem jazdy przez rowerzystów), pytaniem jest czy ten
    "koncentrujący się na drodze" co do zasady zechce niewyprzedzać na
    skrzyżowaniu tak sam z siebie :]

    pzdr, Gotfryd