  • 11. Data: 2017-04-13 14:24:06
    Temat: Re: Czujnik kontaktronowy i przekaźnik elektromagnetyczny
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.04.2017 o 11:18, Lisciasty pisze:
    > Da się wsadzić jeszcze jeden lub dwa kontaktrony w szereg?
    > To chyba najprostsze i najszybsze rozwiązanie ;)
    Tak się chyba nie da, bo po pierwsze nie ma miejsca, a po drugie jak się
    sklei jeden, to później sklei się drugi, trzeci i "po ptokach"
    Jacek

  • 12. Data: 2017-04-13 14:43:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > No ale jak jeden się sklei a reszta nie, to ten sklejony będzie
    > trzymał zwarty obwód, więc słaba ta redundancja :>

    W opisie konstruktora tego wynalazku stoi, że *raz na kilkadziesiąt*
    przypadków "cała zabawa na nic", a nie że już *po kilkudziesięciu*
    przypadkach wszystko bierze w łeb. Z tego co sam pamiętam z
    kontaktronów, to sklejone potrafią się rozkleić, nie zawsze trzymają
    tak do końca świata.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2017-04-13 14:44:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Tak się chyba nie da, bo po pierwsze nie ma miejsca, a po drugie jak
    > się sklei jeden, to później sklei się drugi, trzeci i "po ptokach"

    Skoro tak, to mamy skalowanie liniowe (N-krotny wzrost żywotności przy
    N kontaktronach), a nie potęgowe (niezawodnośc rośnie do potęgi N).

    A tak poza tym, to podana wcześniej rada z użyciem tranzystora jest ze
    wszech miar słuszna. To samo z diodą gaszącą.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2017-04-15 19:58:16
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > czy jest szansa na wyeliminowanie sklejania styków w takim układzie?

    Zastosuj napięcie zmienne.
    Wojtek

  • 15. Data: 2017-04-16 05:39:29
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.04.2017 o 19:58, wowa pisze:

    > Zastosuj napięcie zmienne.
    > Wojtek
    Takie mam, 230 V
    Jacek

  • 16. Data: 2017-04-16 13:30:09
    Od: 4...@g...com

    Jak to 230 z gniazdka to masz przemienne a nie zmienne. Ale nie przejmuj sie nazwa,
    na zmiennym tez nie zadziala jak bys chcial i beda sie styki sklejaly. Dobrales zly
    kontaktron, nie do takich warunkow pracy jakie masz. Kontaktron na rysunku i w opisie
    jest fajny, w realu to bardzo kaprysny element.

  • 17. Data: 2017-04-16 16:42:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 13:30, 4...@g...com pisze:
    > Kontaktron na rysunku i w opisie jest fajny, w realu to bardzo kaprysny element.
    No właśnie, skąd ta jego kapryśność? Winna jest ta mała siła, która ma
    rozłączyć styki?

    Robert

  • 18. Data: 2017-04-17 13:43:41
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > No właśnie, skąd ta jego kapryśność? Winna jest ta mała siła, która ma
    > rozłączyć styki?

    Może za duży magnes? I magnesujesz styki kontaktronu. Miałem urządzenia
    w których kontaktronami były załączane R15 lub stycznik i mały silnik.
    Chodziły latami bez problemu. Tak, zdarzały się sklejenia ale to ułamek
    z ilości działających. Zwróć uwagę na prąd kontaktronu, ma zakres
    samooczyszczenia. A w ogóle to bym zmienił na halotron.
    Wojtek

  • 19. Data: 2017-04-18 02:17:11
    Od: 4...@g...com

    Kaprysnosc ze zlych warunkow pracy wynika. Za silne pole i moze nie puszczac. Za
    slabe, slychac ze cyknal ale nie ma sily przebic sie przez upalone zwlaszcza jak
    napiecie za niskie. Za maly prad nie oczysci styku, za duzy zgrzeje styki. Zle
    obciazenie i bedzie iskrzyl i robil kratery w stykach itd. Jak trafic w odpowiednie
    warunki pracy to dziesieciolecia bedzie pracowal. Prawie dwadziescia lat pracowal u
    mnie kontaktron wzbudzany magnesem i nigdy sie nie pomylil. Robil za czujnik licznika
    a licznikiem byl kalkulator. Kalkulator zasilany byl jedna bateria 1,5V. Prad
    przelaczany raczej niemierzalny miernikiem Lawo. O samooczyszczaniu styku marzyc nie
    mozna w takich warunkach. Baterie wymienialem, kalkulatory. A kontaktron ten sam byl.

  • 20. Data: 2017-04-18 11:39:13
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Takie mam, 230 V

    Jaki to kontaktron? Może zasilasz go za dużym napięciem? Spróbuj obniżyć
    napięcie w okolice 12V.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba