  • 21. Data: 2017-04-18 16:14:50
    Temat: Re: Czujnik kontaktronowy i przekaźnik elektromagnetyczny
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.04.2017 o 11:39, yabba pisze:

    > Jaki to kontaktron? Może zasilasz go za dużym napięciem? Spróbuj obniżyć
    > napięcie w okolice 12V.
    Kontaktron jest w czujniku - ma max prąd 1 A i max napięcie 1000 V AC.
    Taki
    http://www.tme.eu/pl/details/ls03-1a85-pp-500w/czujn
    iki-poziomu-cieczy/meder/
    Jacek

  • 22. Data: 2017-05-17 04:28:36
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > układ przeciwprzepięciowy z warystorem (równolegle do cewki przekaźnika) i
    > układem RC (równolegle do kontaktronu).
    > Wszystko cacy, ale co kilkadziesiąt razy styki kontaktronu się sklejają i
    > cała zabawa na nic.

    Przez ostatnie lata robiłem sporo rzeczy na najtanszych kontaktronach
    (takich 13mm, 20mm) i zauwazylem że bywają dość zawodne, po gruntownych
    testach które przechodzą pozytywnie potrafią się "zestarzeć" w ciągu np
    tygodnia (tzn np kilkuset cykli) nawet przy minimalnych prądach, 50-100mA.
    Raczej nie łączą niż się sklejają, albo mają w środku jakieś syfy, był
    przypadek że na ON kontaktron miał kilk aomów, byc może same się też
    magnesują. I nie mówię tu o sytuacji ukruszenia czy innego rozhermetyzowania
    np przy wyginaniu wyprowadzeń bo to też przerabiałem i na to zacząłem
    zwracac uwagę. Taka wadliwość dotyczy kilku-kilkunastu procent, gdy się je
    wymieni po wspomnianym tygodniu, to potem całość działa już niezawodnie.