  • 21. Data: 2018-07-13 21:32:32
    Temat: Re: Czy SSD PCie opłaca się kupować?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Jul 2018 21:08:51 +0200, Irokez napisał(a):

    > To weź porównaj, tu masz rysunki i opis (Form factors and keying):
    > https://en.wikipedia.org/wiki/M.2
    >
    > Jak będziesz kupował dysk musisz patrzeć na 'keying'.

    Wiem czym się różni B od M. Ale nie wiem jakie gniazdo ma płyta, B czy M
    czy uniwersalne, bo tego nie napisali. A pytałem o to czy ty z manuala
    płyty nie wyczytasz czegoś więcej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2018-07-14 00:35:47
    Od: z <...@...pl>

    > Tezy nie zamierzam bronić bo nie znam szczegołów techniczncyh tych
    > protokołów i nie wiem na ile to placebo. Ale stoper nie kłamie ...

    Kusisz do testów :-)

    To by znaczyło że tak jak z organizmem człowieka specjaliści nie do
    końca wiedzą jak to tam działa :-)

    Muszę się z tym przespać

  • 23. Data: 2018-07-14 00:41:33
    Od: z <...@...pl>

    Tak samo mam problem z Toshiba 240GB 2,5'' SATA SSD TR200 - 215 zł

    Niby w testach wydajności dno i 3 metry mułu ale w programach typu
    Photoshop czy Indesign (w których często pracuję) biją na głowę konkurencję.
    Dziwne to wszystko :-)

  • 24. Data: 2018-07-14 09:59:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Wiem czym się różni B od M. Ale nie wiem jakie gniazdo ma płyta, B czy M
    > czy uniwersalne, bo tego nie napisali. A pytałem o to czy ty z manuala
    > płyty nie wyczytasz czegoś więcej.

    google nie działa?
    https://www.bhphotovideo.com/c/product/1056249-REG/m
    si_h97m_g43_micro_atx_motherboard.html
    https://youtu.be/s6jAVfUmo9Y?t=204
    https://youtu.be/TDRz9iNlhv0?t=288

    Widać że M-Key, więc wsadzisz dysk M-Key lub uniwersalny i gniazdo
    współpracuje zgodnie ze specyfikacją z dyskami SATA i PCIe udostępniając
    dla tych drugich 2 linie PCIe 2.0.

    Poza tym warto spojrzeć na stronę producenta, masz listę:
    https://pl.msi.com/Motherboard/support/H97M-G43#supp
    ort-hdd

    pierwszy z brzegu PCI-E M.2 jaki mi się pod mychę trafił: SM951 -
    MZ-HPV5120 i patrzaj: PCIe, NVM'e, M-Key
    https://www.anandtech.com/show/9396/samsung-sm951-nv
    me-256gb-pcie-ssd-review

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2018-07-14 10:30:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2018 09:59:33 +0200, Irokez napisał(a):

    > google nie działa?
    > https://www.bhphotovideo.com/c/product/1056249-REG/m
    si_h97m_g43_micro_atx_motherboard.html

    Nie bądź złośliwy bez potrzeby. W żadnym z twoich linków nie jest
    napisane jakiego typu jest gniazdo M.2 w tej płycie. Dopiero po jakimś
    czasie domyśliłem się że wiesz to ze zdjęć płyty. I wystarczyło to
    powiedzieć, miałbym odpowiedź. Zdjęciom się nie przyglądałem bo nie
    sądziłem że widać na nich szczegóły konstrukcyjne.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2018-07-14 10:35:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2018 09:59:33 +0200, Irokez napisał(a):

    >i PCIe udostępniając [-] 2 linie PCIe 2.0.

    A to, domyślam się, wiesz z podanej na 10 GB/s prędkości?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2018-07-14 11:48:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > powiedzieć, miałbym odpowiedź. Zdjęciom się nie przyglądałem bo nie
    > sądziłem że widać na nich szczegóły konstrukcyjne.

    Ależ Tobie wczoraj o 21:08 pisałem abyś porównał z rysunkiem:
    "To weź porównaj, tu masz rysunki i opis (Form factors and keying):
    https://en.wikipedia.org/wiki/M.2"

    Nie wiem czy masz tą płytę czy nie, bo tego jasno nie napisałeś tylko
    chciałeś abym w manualu to znalazł - nie moja wina że tego tam nie ma, a
    teraz wiem że nie masz jej fizycznie. Więc jak nie masz, to zdjęć i
    filmów pełno.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2018-07-14 11:55:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A to, domyślam się, wiesz z podanej na 10 GB/s prędkości?

    Tak. Specyfikacja. 5Gb/s x 2 lanes = 10Gb/s raw value

    --
    Irokez