  • 11. Data: 2010-07-29 15:47:18
    Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-29 15:14, Waldek Godel pisze:

    > Ale on pytał o DSG a nie automat..

    To DSG nie jest automatyczną skrzynią ?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 12. Data: 2010-07-29 15:58:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisał(a):

    > To DSG nie jest automatyczną skrzynią ?

    oczywiście, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
    sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

    Podobną skrzynią jest skrzynia MCP w Citroenach/Peugeotach, tyle, że tam
    jest tylko jedno sprzęgło.

    Teoretycznie jest możliwe (bo praktycznie jest to kompletnie bez sensu)
    zamontowanie normalnego lewarka i klasyczne przełaczanie biegów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2010-07-29 16:01:32
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 29 Lip, 15:47, WW <w...@v...pl> wrote:

    > To DSG nie jest automatyczną skrzynią ?
    >
    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Waldek - wiem o co pytal.

    DSG nie jest atomatyczną skrzynią.
    Poczytaj na wikipedii, zwlaszcza na angielskiej jest dobrze opisane.

    Za to zachowanie/użytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na
    pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie
    sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
    za krasnoludki siedza tam w srodku i co robią, skoro auto jedzie) i
    użytkuje tak samo jak automat.

  • 14. Data: 2010-07-29 16:02:42
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>

    WW napisał(a):
    > Witam
    > Mam automat DSG.
    > Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

    Ja zazwyczaj jeżdżę na luzie, w przeciwieństwie do np. mojej mamy, która się
    w czasie jazdy okropnie stresuje. Ale ja tam nie mam automatu...

    MSPANC ;)

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 15. Data: 2010-07-29 16:15:38
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlę pisze:

    > Ręczny zesputy?

    Auto ma ciągnąc na hamulcu?

  • 16. Data: 2010-07-29 16:21:47
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 29 Jul 2010 15:44:56 +0200) ktos podajacy sie za WW
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Z daleka widzę czerwone. W automacie, jak zdejmę nogę z gazu to hamuje.
    > Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił
    > pozycje "N", to dojechał bym spokojnie właśnie "na luzie".
    > W mieście tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.

    Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
    swiatel. Ewentualnie w miedzyczasie zmieni sie swiatlo to sobie wcisniesz
    gaz i pojedziesz bez stawania.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 17. Data: 2010-07-29 18:06:53
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

    > Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
    > swiatel.

    I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
    dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakując innych
    kierowców, a potem pełzniesz.
    To nie jest dobre zachowanie na drodze.
    Właśnie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

  • 18. Data: 2010-07-29 18:10:44
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-29 16:01, Tatanka pisze:

> [...]
    > sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
    > za krasnoludki siedza tam w srodku i co robią, skoro auto jedzie) i

    A więc z punktu widzenia kierowcy, najważniejszego !!!, to jest automat.
    W specyfikacji widnieje jak byk - "automatyczna skrzynia biegów DSG" -
    ale te inżyniery z Volkswagena są głupie i takie durnoty wypisują. :-P

  • 19. Data: 2010-07-29 18:26:25
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    WW pisze:

> [...]
    > kierowców, a potem pełzniesz.
    > To nie jest dobre zachowanie na drodze.
    > Właśnie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

    Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie w
    skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to błąd i czynność
    szkodząca skrzyni.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 20. Data: 2010-07-29 19:56:30
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    WW wrote:

    > A więc z punktu widzenia kierowcy, najważniejszego !!!, to jest
    > automat.

    Ale się pytasz z punktu widzenia kierowcy - użyszkodnika. O rzecz dla
    której duże znaczenie ma konstrukcja skrzyni.

    Klasyczny ASB, taki, jak to mówią, "ładny hamerykański" - bardzo
    nie lubi jazdy czy toczenia się na N-ce. Nie wolno i koniec. Właśnie
    ze względu na jej konstrukcję.

    Także przegazówka na N - też nie jest wskazana.

    DSG, jako że w samej konstrukcji ma znacznie bliżej do klasycznej
    manualnej skrzyni - może to znosić lepiej. Może mu to zwisać, nie
    wiem. Poczytaj w instrukcji.

    Samochód ze zwykłą ASB sterowaną elektronicznie - zachowuje się po
    odpuszczeniu gazu trochę inaczej niż manualna.
    Po pierwsze, silnik jest zazwyczaj na nieco niższych obrotach
    (elektronika zazwyczaj po odpuszczeniu gazu wrzuca najwyższy bieg), a
    i mam wrażenie że silnik deko mocniej "ciągnie" bez gazu.

    Efekt jest taki że się toczy, i wolniej zwalnia niż manual.

    --
    Pozdro
    Massai