  • 11. Data: 2015-04-23 17:20:58
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mhan1c$7n8$...@n...supermedia.pl...

    > Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
    > CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
    > Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze
    > żadnych.
    > Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4
    > stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
    > W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
    > CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje
    > jednostka napędowa

    I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
    Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

  • 12. Data: 2015-04-23 17:46:25
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
    > Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

    Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to
    nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.
    Ewentualnie jak Cię bawi zmiana biegów to część rozwiązań z CVT ma
    symulację "biegów", możesz sobie zmieniać ile dusza zapragnie ;)
    Osobiście większą część życia jeździłem samochodami ze skrzynią manualną
    i też nie wyobrażałem sobie innej. Przez kilka miesięcy jeździłem
    automatem hydrokinetycznym i szybko przyzwyczaiłem się do wygody.
    Teraz sporadycznie jeżdżę samochodem z CVT - jest nieporównanie
    wygodniejszy od skrzyni manualnej i jednak wygodniejszy od zwykłego
    automatu - nic nie szarpie, zero przerw na zmianę biegów i dobre
    przyspieszenie jak jest potrzeba.
    Rozumiem że ktoś może czerpać przyjemność ze zmiany biegów w Ferrari czy
    innym Porsche jednak jako zwykły samochód do jazdy CVT nie ma sobie równych.
    Tzn tam gdzie musi być przekładnia, bo np taka Tesla będzie pewnie
    jeszcze wygodniejsza.

  • 13. Data: 2015-04-23 19:12:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to nie
    > wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.

    W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak samo
    jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
    Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama napędza
    samochód?
    ROTFL !!!!!

    Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
    czarami.

  • 14. Data: 2015-04-23 21:15:31
    Od: megrims <m...@i...peel>

    On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:

    (ciach)
    > Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
    (ciach)

    ZF 5HP skrzynia pięciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
    automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miałem wiele aut z tą
    skrzynią i jest niezniszczalna.

  • 15. Data: 2015-04-23 22:42:04
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-04-2015 o 19:12, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
    > samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?

    Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w
    przybliżeniu tak.
    Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo
    głośny jak z CVT.
    Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc rozumiem
    że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.
    Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej nie
    na tą grupę dyskusja ;)

    > Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
    > czarami.

    Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.
    W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
    paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

  • 16. Data: 2015-04-23 22:44:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...peel> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > ZF 5HP skrzynia pięciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
    > automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miałem wiele aut z tą

    To ta sama na którą narzekałeś w Yeti? ;-)

  • 17. Data: 2015-04-23 22:50:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w
    > przybliżeniu tak.

    Ciekawe że w żadnym parametrze żadnego auta z CVT tego nie widać.
    Nawet jak jeżdżą na pełnym gazie.
    Bądź więc łaskaw zachować opowiadanie bajek na dobranoc dla dzieci.

    > Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo
    > głośny jak z CVT.

    Ale nie przez czas przyspieszania i nie będzie to uciążliwy jednostajny ryk,
    tylko rosnący i spadający, po prostu naturalny w przyspieszającym
    samochodzie.
    Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z CVT
    emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a nie
    odwrotnie.

    Jeśli to dla Ciebie za trudne do zrozumienia, to EOD, na głupotę nie
    poradzisz.

    > Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc rozumiem
    > że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.

    Dokładnie - nie trzymam silnika na 5 tysiącach, tylko zmieniam bieg i ryk
    się kończy.

    > Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej nie na
    > tą grupę dyskusja ;)

    > Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.

    Rozumiem.
    Mam to w skuterze, i szczerze nienawidzę.

    > W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania

    Jasne.
    EOD, bredź sobie dalej sam.

  • 18. Data: 2015-04-23 22:54:01
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2015-04-23 12:23, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Ktoś pisze, że najlepsze będą klasyczne automaty hydrokinetyczne, tylko
    > czy ktoś jeszcze takie robi? Wszędzie jakieś DSG, które chyba są
    > zautomatyzowanymi manualami.

    Robią ci sami producenci co zawsze, bo nie ma ich tak dużo na świecie
    ;-). Ale jeśli Ci chodzi o to kto montuje, to raczej nie ma problemu
    żeby znaleźć - z pamięci wiem, że Peugeot, Honda, Mercedes, innych
    musisz sam sprawdzić...

  • 19. Data: 2015-04-23 23:09:12
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-04-2015 o 22:50, Cavallino pisze:

> [...]
    > Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z
    > CVT emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a

    Co Ty bredzisz?!?! Jakie głośniki?
    Nie wiem co sobie zamontowałeś w swoim skuterze ale to jest grupa o
    samochodach a nie wymyślonych skuterach z głośnikami.
    Przejedź się kiedyś SAMOCHODEM z CVT to może zrozumiesz jak działa.

    > Dokładnie - nie trzymam silnika na 5 tysiącach, tylko zmieniam bieg i
    > ryk się kończy.

    I razem z obrotami spada moment przez co samochód wolniej przyspiesza,
    ergo jest wolniejszy od takiego samego z CVT.
    Możesz sobie to zasymulować w CVT zdejmując na chwilę nogę z gazu ;)
    Tylko kto normalny chciałby zmniejszać przyspieszenie jak akurat np
    wyprzedza kolumnę tirów...

    paliwatylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

    > Jasne.
    Doucz się, wróć i... lepiej nic nie pisz więcej w temacie CVT.

  • 20. Data: 2015-04-24 02:05:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:

    > W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
    > paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

    ROTFL! A silnik działa na powietrze?

    pedał gazu -> dawka paliwa -> moment obrotowy

    (moment obrotowy > moment hamujący) -> przyspieszenie

    przyspieszenie -> przekładnia o skokowym przełożeniu -> wzrost obrotów
    silnika

    przyspieszenie -> przekładnia o płynnym przełożeniu -> obroty silnika
    utrzymywane stale na optymalnym poziomie

    Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna.
    Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i
    lokomotywach. Tam po przełączeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu
    wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy
    nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od
    chwilowego zapotrzebowania na siłę pociągową.