  • 1. Data: 2015-04-22 15:50:05
    Temat: olej w automatycznej skrzyni
    Od: uciu <a...@g...com>

    Kupiłem pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów.
    W książce piszą, że wymiana oleju po 165tyś (Skrzynia 4biegowa Aisin)
    Jak to się ma w praktyce? Co ile wymianieć?
    Obecnie auto ma 60kkm i 8 lat.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-04-22 15:57:23
    Temat: Re: olej w automatycznej skrzyni
    Od: mietek <m...@m...mm>

    W dniu 2015-04-22 o 15:50, uciu pisze:
> [...]
    > W książce piszą, że wymiana oleju po 165tyś (Skrzynia 4biegowa Aisin)
    > Jak to się ma w praktyce? Co ile wymianieć?

    jeździć trzymać się instrukcji, sprawdź tylko poziom oleju

  • 3. Data: 2015-04-22 16:24:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > W książce piszą, że wymiana oleju po 165tyś (Skrzynia 4biegowa Aisin)
    > Jak to się ma w praktyce? Co ile wymianieć?

    Oznaką zbliżającej się zmiany oleju jest lekkie poszarpywanie przy
    zmianie biegów.
    Generalnie automaty zmieniają biegi prawie nieodczuwalnie. Jeśli zaczyna
    szarpać - zmień olej.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-04-22 18:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik uciu a...@g...com ...

    > Kupiłem pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów.
    > W książce piszą, że wymiana oleju po 165tyś (Skrzynia 4biegowa Aisin)
    > Jak to się ma w praktyce? Co ile wymianieć?
    > Obecnie auto ma 60kkm i 8 lat.

    Moze zacznij od tego, ze 60 km i 8 lat to juz jest mało prawdopodobne i
    zmien na wszelki wypadek teraz...

  • 5. Data: 2015-04-22 18:28:39
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

> [...]
    > W książce piszą, że wymiana oleju po 165tyś (Skrzynia 4biegowa Aisin)
    > Jak to się ma w praktyce? Co ile wymianieć?

    Płyn do skrzyni to nie olej ;-)
    Wymień teraz i zapomnij. Ew. co sezon zweryfkuj poziom płynu.

  • 6. Data: 2015-04-23 00:43:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-22 o 18:28, Scobowski pisze:

    > Płyn do skrzyni to nie olej ;-)

    Jak to nie olej???

    > Wymień teraz i zapomnij. Ew. co sezon zweryfkuj poziom płynu.

    @uciu:

    1. sprawdź poziom - oczywiście na gorącym oleju i na włączonym
    (pracującym) silniku

    2. sprawdź kolor oleju - powinien być ładny, czysty różowy

    3. powinien pachnąć poziomkami czy jakimiś truskawkami - zawsze mi się
    myli ;)
    Jak nie pachnie - wymiana.

    Poczytaj jeszcze w sieci o wymianie dynamicznej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-04-23 08:36:06
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2015-04-22 o 15:57, mietek pisze:

    > jeździć trzymać się instrukcji, sprawdź tylko poziom oleju

    Powiedz jaki model skrzyni, Aisin Warner jest największym producentem na
    swiecie. W niektórych nie ma możliwości sprawdzenia poziomu.

  • 8. Data: 2015-04-23 08:37:42
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2015-04-22 o 16:24, Marcin N pisze:

    > Oznaką zbliżającej się zmiany oleju jest lekkie poszarpywanie przy
    > zmianie biegów.
    > Generalnie automaty zmieniają biegi prawie nieodczuwalnie. Jeśli zaczyna
    > szarpać - zmień olej.

    Jasne, na ból zęba weź proszek przeciwbólowy. Nie pisz takich bzdur.

  • 9. Data: 2015-04-23 08:57:28
    Od: p...@g...com

    --Kupiłem pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów.

    jakie auto ? po dziadku z Reichu co w niedziele do kosciola jezdzil czy po mlodym
    gniewnym co zawsze byl pierwszy na swiatlach ?

    --Co ile wymianieć?

    sa 2 szkoly:
    -jezdzic dalej o ile skrzynia pracuje prawidlowo
    -wymienic wg instrukcji producenta ASB

    moje osobiste doswiadczenia z ASB:
    - Golf IV (4bieg. ASB) olej/filtr wymieniony po 160tkm nastepne 160tkm i git
    - Focus MkII (4bieg. ASB) kupiony przy 80 tkm zrobione 20 tkm bez wymiany i git
    - Zafira B AF40 160tkm bez wymiany plus 70tkm i git

    IMHO zawsze decyduje konkretny przypadek choc jesli uwiera Cie nadmiar gotowki to
    smialo wymieniaj :-)

    P.

  • 10. Data: 2015-04-23 09:03:26
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > - Zafira B AF40 160tkm bez wymiany plus 70tkm i git
    >
    > IMHO zawsze decyduje konkretny przypadek choc jesli uwiera Cie nadmiar gotowki to

    Ile srednio kosztuje wymiana oleju u "pana Henia" i w ASO?