  • 11. Data: 2017-08-16 23:43:40
    Temat: Re: Czy napewno diesle w odwrocie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:on273n$spp$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 16-08-2017 o 13:22, J.F. pisze:

    >Nie - ale oni nie mają małych silników benzynowych, nadających się do
    >tego kloca.

    Czyli akcyza taka sama na oba paliwa.

    Ale maja do niego 2.5l benzyne, tylko nie w Europie.

    J.

  • 12. Data: 2017-08-17 16:42:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-08-2017 o 23:43, J.F. pisze:

    > Czyli akcyza taka sama na oba paliwa.
    >
    > Ale maja do niego 2.5l benzyne, tylko nie w Europie.

    Ale 2.5l benzyna podpada pod akcyzę, a 2.2 l diesel nie.

  • 13. Data: 2017-08-17 16:53:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale 2.5l benzyna podpada pod akcyzę, a 2.2 l diesel nie.

    O to pytalem ... diesel nie podlega ?
    Dawniej nie bylo zroznicowania, wszystkie ponad 2l podlegaly.

    No i w Niemczech tez nie oferuja benzyny.

    J.

  • 14. Data: 2017-08-17 17:13:16
    Od: Majka <k...@g...com>

    > http://www.ford.auto-watin.pl/att/ranger/nowy/Ranger
    ,3.pdf

    Jeszcze jedno:

    Samochód ten, w wersjach ze skrzynią manualną (silniki 2.2) oferowany jest z dwoma
    typami przekładni głównej:
    3.15 oraz 3.55

    Domyślam się tylko, nie wiem, czy słusznie, że można wybrać "pod teren/miejsce
    użytkowania/obciążenie".
    - Ten z przekładnią 3.15 bardziej będzie na drogi gruntowe, miękkie, na wieś, pod
    większe obciążenie.
    - Ten z przekładnią 3.55 powinien być wybierany gdy auto będzie użytkowane na szosie,
    na twardej nawierzchni, i/lub mniej obciążone.

    Czy powyższe myślenie jest słuszne?

    Oraz:
    Jeśli 3.15 przyjąć za 100%, to 3.55 jest większe o 12,5%
    Czy ta różnica 12-13% w przekładni głównej aż tyle daje, żeby oferować auto z takimi
    dwoma przekładniami do wyboru? (bez różnicy w cenie?)

  • 15. Data: 2017-08-17 17:29:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 16:42 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Ale 2.5l benzyna podpada pod akcyzę, a 2.2 l diesel nie.

    Jak kupowałem sorento to wg zeznań handlowca wersja z silnikiem 2.2
    (diesel) była prawie o 20k droższa właśnie ze względu na akcyzę. Coś się
    zmieniło ostatnio?

    TG