  • 1. Data: 2009-06-29 12:45:23
    Temat: Jaki szybki dysk?
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Hej
    Mój dysk jest za wolny. Ma 5400 obrotów/min.
    Nie potrzeba mi dużo miejsca- 8 GB styknie.
    Co kupić? SSD? A może dwa dyski i zrobić macierz lustrzana?

    lamer

  • 2. Data: 2009-06-29 12:55:17
    Temat: Re: Jaki szybki dysk?
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Dodam może, że duże pliki to nawet spoko sie przenosi, kopiuje, ale tysiace
    malych pliczkow to po prostu tragedia. Takze dysk ma szybko operowac na tych
    malych pliczkach, czyli pewnie male czasy dostepu wazne.

    lamer

  • 3. Data: 2009-06-29 13:00:25
    Od: venioo <v...@p...fm>

    lamer pisze:
    > Hej
    > Mój dysk jest za wolny. Ma 5400 obrotów/min.
    > Nie potrzeba mi dużo miejsca- 8 GB styknie.
    > Co kupić? SSD? A może dwa dyski i zrobić macierz lustrzana?

    Nie lustrzana, tylko paskowa (stripe)...

    --
    venioo

  • 4. Data: 2009-06-29 13:20:20
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "venioo" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nie lustrzana, tylko paskowa (stripe)...

    Przy odczycie to lustrzana jest zdaje sie szybsza niz paskowa, chociaz zapis
    wolniejszy niz na 1 dysk.
    Chociaz w sumie jak juz kase mam wydawac, to i zapis powinien byc szybszy
    niz jest obecnie na 1 dysku.

    lamer

  • 5. Data: 2009-06-29 13:28:36
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    tych
    > malych pliczkach, czyli pewnie male czasy dostepu wazne.

    A to musi byc pamiec nieulotna?
    Bo moze rozwiazanie a'la ramdrive bardziej by odpowiadalo...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2009-06-29 13:58:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > zapis wolniejszy niz na 1 dysk.
    > Chociaz w sumie jak juz kase mam wydawac, to i zapis powinien byc szybszy

    Zerknij na SSD firmy OCZ model Vertex 60GB.
    Mam taki u siebie w Dell Precision 380 jako główny dysk systemowy.
    Śmiga jak ta lala.

  • 7. Data: 2009-06-29 14:26:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    > Zerknij na SSD firmy OCZ model Vertex 60GB.
    > Mam taki u siebie w Dell Precision 380 jako główny dysk systemowy.
    > Śmiga jak ta lala.

    Tak, tylko dyski SSD są drogie, mało pojemne i nie wiadomo na razie jak wypadają
    z żywotnością.

  • 8. Data: 2009-06-29 14:35:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Tak, tylko dyski SSD są drogie, mało pojemne i nie wiadomo na razie
    > jak wypadają z żywotnością.

    Zerknij na to o co pytał...
    "Nie potrzeba mi dużo miejsca- 8 GB styknie."

    W tym kontekście argument, że są małopojemne jest trochę nie na miejscu.
    Jeśli mu chodzi o szybkość, random access time, to szybszego niż SSD
    nic nie znajdzie, a żywotność załatwiasz częstymi backupami...

  • 9. Data: 2009-06-29 15:29:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
    > Mój dysk jest za wolny. Ma 5400 obrotów/min.
    > Nie potrzeba mi dużo miejsca- 8 GB styknie.
    > Co kupić? SSD?

    A może wystarczy Ci taki adapter CF-IDE:
    http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=cf+
    ide&_sacat=See-All-Categories
    i do niego wsadzisz sobie kartę CF 8GB:
    http://photography.shop.ebay.com/items/Camera-Access
    ories__cf-8gb?_catref=1&_dmpt=Digital_Camera_Memory_
    Cards&_fln=1&_sacat=3327&_trksid=p3286.c0.m282

    Cały komplet wyjdzie Ci taniej niż 100zł i masz bardzo szybkie 8GB hdd.

  • 10. Data: 2009-06-29 15:54:26
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]
    Cards&_fln=1&_sacat=3327&_trksid=p3286.c0.m282

    > Cały komplet wyjdzie Ci taniej niż 100zł i masz bardzo szybkie 8GB hdd.

    oj bardzo szybkie .....