  • 21. Data: 2014-09-17 19:53:10
    Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 17 Sep 2014 18:02:56 +0200, huri_khan wrote:

    > Jaki procent trasy to expresówki a jaki krajówki ?

    Właśnie sprawdziłem dokładnie z google maps i wychodzi na to, że w
    pierwszym poście nieco nakłamałem.

    Jechałem A2 od wjazdu Poznań Krzesiny, potem zjazd na S5 i nią aż do
    wyjazdu Gniezno Południe. Razem 43,9 km w jedną stroną. Potem zjazd na S10
    pod Toruniem i dalej A1 aż do Grudziądza. 66,7 km w jedną stroną.

    Łącznie daje to 221 km ekspresówkami i 270 km krajówkami. Odpowiadając na
    Twoje pytanie blisko 45% trasy to drogi ekspresowe i autostrady.

    Tomek

  • 22. Data: 2014-09-17 19:54:53
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 17 Sep 2014 08:57:51 +0200, Marek wrote:
    > Troche podejrzanie za malo. Bardziej na 6,5 - 7l lpg bym sie nastawial.
    > Nie masz za ubogiej mieszanki?

    Być może mam. Sam jestem zaskoczony wynikiem. Niemniej on potrafi spalić
    w mieście 10l LPG/100km. To wynik skrajny w drugą stronę.

    Tomek

  • 23. Data: 2014-09-17 21:07:04
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

> [...]
    > krajówkach ~90km/h. Cały przejazd z dwoma postojami trwał około 8h. Czyli
    > rasowy kapelusz.
    >
    > Okazuje się, że mój złomek na tej trasie przejechał 464 km na jednym
    > zbiorniku gazu, który mieści okolice 26l. Z prostego wyliczenia wychodzi
    > nieco powyżej 5,6l LPG/100km. Czy to aby nie za mało? Celowo jechałem
    > powiedzmy ekonomicznie, ale bez przegięć. Wyprzedzałem tam gdzie
    > się dawało wyprzedzać, dawałem się wyprzedzać tam gdzie szybciej nie było
    > sensu jechać (autostrada, s-ki). Ten złom w mieście potrafi spalić pod
    > 10l LPG/100, a tu taka niespodzianka na strasie.

    Według mnie mieszanka gazu musiała być zbyt uboga, aby tyle spalił i
    zawory dostają po tyłku. Miałem punciaka z tym silnikiem i gazu żłopał
    ok 7,0l-7,4l w trasie. Chyba, że pb spali w tych warunkach ok. 4,5l
    doliczając ok 20% i wyjdzie 5,6l lpg - to jest ok.
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2014-09-17 21:23:59
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 17 Sep 2014 21:07:04 +0200, Tomotron wrote:
> [...]
    > ok 7,0l-7,4l w trasie. Chyba, że pb spali w tych warunkach ok. 4,5l
    > doliczając ok 20% i wyjdzie 5,6l lpg - to jest ok.

    Nie wiem ile spali NoPB bo nie jeżdżę na tym paliwie ;)

    Tomek

  • 25. Data: 2014-09-17 22:15:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 17:40:00 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Tak na prawdę trasa była podzielona na dwa dni.

    Ale rzeczywistej jazdy ile ?
    No bo mozna sie ustawic za tirem, pojechac spokojnie 70 ... ile spali,
    to nie wiem, cierpliwosci mi nigdy nie starczylo :-)

    Nawisasem mowiac - nigdy tez nie zauwazylem jakiejs korelacji z
    predkoscia jazdy. Zwykla krajowka czy autostrada - splalanie
    praktycznie to samo.
    No nie, nubira w Niemczech wiecej palila :-)

    > Google pokazuje 246km w jedną stroną. Mój licznik w samochodzie pokazał
    > razem dokładnie 500,1km. Gaz skończył się przy 464,7km. Generalnie w
    > jedną stronę jechaliśmy niemal równo 4h z postojem około 20-30min zawsze
    > w tym samym miejscu.

    > Od jakiś trzech lat wchodzi dokładnie tyle samo plus/minus max 0,5l.

    Kiedys musi byc ten pierwszy raz :-)

    > Przed wyjazdem tankowałem na pusty bak 26,1l

    Czyli nie to...

    > Patrz wyżej. Google pokazuje 492 w obie strony. Więc wychodzi na to, że
    > faktycznie nieco zawyża, ale raptem nico ponad 1,6%. Zakładając że

    Cos tam pewnie dodatkowo pojezdziles i moglo sie pare km uzbierac, ale
    1.6% - w sam dokladnie.

    > faktycznie przekłamał o te 8km to spalanie wychodzi ~5,72 l/100. Nadal
    > wydaje mi się to absurdalnie małym wynikiem.

    Seja nie znam, ale maly samochodzik z malym silnikiem ... dzis 5l
    benzyny w kapeluszu by mnie nie zdziwilo. To 5.7l lpg w sam raz ...

    > Tego nie wiem. Na wskaźniku zmiany nie widać.

    No to jeszcze wiatr pozostaje sprawdzic.

    J.

  • 26. Data: 2014-09-17 22:39:53
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 17 Sep 2014 22:15:08 +0200, J.F. wrote:

    > Ale rzeczywistej jazdy ile ?

    Samej jazdy dokładnie 7h20min :)

    Tomek

  • 27. Data: 2014-09-18 00:18:32
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.09.2014 o 20:03, Tomasz Stiller pisze:

    > Okazuje się, że mój złomek na tej trasie przejechał 464 km na jednym
    > zbiorniku gazu, który mieści okolice 26l. Z prostego wyliczenia wychodzi
    > nieco powyżej 5,6l LPG/100km.

    Lekko zauboga mieszanka + eko i wynik realny, Realnie powinien spalić
    około 6,5 LGP/100.

    --
    anacron

  • 28. Data: 2014-09-18 07:09:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-18 00:18, anacron pisze:

    > Lekko zauboga mieszanka + eko i wynik realny, Realnie powinien spalić
    > około 6,5 LGP/100.

    To 6.5 to skąd wzięte? Z większego kapelusza?

    --
    MN

  • 29. Data: 2014-09-18 08:12:18
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 18.09.2014 o 07:09, Marcin N pisze:

    > To 6.5 to skąd wzięte? Z większego kapelusza?

    Z tego, że miałem dwa takie seicento i obydwa były zagazowane matole.

    --
    anacron

  • 30. Data: 2014-09-18 08:49:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-18 08:12, anacron pisze:

    > Z tego, że miałem dwa takie seicento i obydwa były zagazowane matole.

    Matole?
    Miałeś samochód, który Ci palił 6.5 więc zakładasz, że to jest jedyny
    poprawny wynik? No, no...

    Cały czas trzymałem Twoją stronę gdy mówiono, że Ci woda sodowa
    uderzyła, ale widzę, że coś w tym jednak jest.

    Szkoda.

    --
    MN