  • 11. Data: 2014-09-30 14:41:30
    Temat: Re: Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 13:32:50 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Znam przepisy :) Te faktury oczywiście w końcu do mnie trafiają,
    tylko
    > zawsze pod koniec kwartału muszę ich poganiać...

    A przy okazji przecież i tak musisz stworzyć wew. dokument księgowy
    na okoliczność tego zakupu, do niego żadnej formalnej faktury nie
    potrzebujesz, powinna wystarczyć lista zakupów dołączona do paczki
    (ichnia wz-etka).

    --
    Marek

  • 12. Data: 2014-09-30 15:16:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-30 14:38, Marek pisze:
    > tylko
    >
    > Ignorowanie przez nich "problemu faktury" pewnie wynika z tego, że
    > kraje bardziej rozwinięte przykładają mniejszą wagę do znaczenia faktury
    > niż jest to traktowane z nabożeństwem u nas jako dokument o mocy
    > urzędowej czy niemal państwowej. jak kult pieczątki. Dla nich jest to
    > papier na poziomie paragonu. To zjawisko jest dość skrajne na południu
    > Włoch, gdzie lokalni "przedsiębiorcy" w ogóle nie chcą wystawiać
    > żadnego dokumentu sprzedaży ;)

    Nie chcą, bo w ich obrocie gospodarczym nie potrzebna jest faktura? Czy
    też może nie chcą, bo musieliby zapłacić od tego podatek. A więc być
    może ich Gwardia Finanza podchodzi do faktur tak samo nabożnie jak nasza
    skarbówka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2014-09-30 15:23:59
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-30 14:41, Marek pisze:
> [...]
    > okoliczność tego zakupu, do niego żadnej formalnej faktury nie
    > potrzebujesz, powinna wystarczyć lista zakupów dołączona do paczki

    No chyba że chciałbyś odliczyć VAT.
    http://prawo.rp.pl/artykul/720424.html
    "Jeżeli przedsiębiorca jest VAT-owcem, wówczas VAT odliczy z chwilą
    otrzymania faktury albo w rozliczeniu za okres, w którym otrzymał
    fakturę, albo za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.
    Sporządzony opis lub otrzymana specyfikacja nie dają podstaw do
    odliczenia VAT."

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2014-09-30 16:42:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > fakturę, albo za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.
    > Sporządzony opis lub otrzymana specyfikacja nie dają podstaw do

    Oczywiście. Jestem vatowcem, i normalnie księguję faktury z Farnella
    (oczywiście tak, jak się to robi dla nabycia wewnątrz wspólnotowego).
    Czyli - oni mi sprzedają bez vat.

    No ale mniejsza o detale.
    Nie sądzę, żeby jakoś traktowali nas (czyt. mnie) gorzej niż innych, bo
    dość często dzwoni miła pani Kasia, wypytuje, czy jestem zadowolony, co
    może zrobić, żebym był jeszcze bardziej zadowolony, i żebym kupował
    więcej i częściej :)

    No i gitara. Poza cenami często wyższymi niż w TME i tymi fakturami nie
    mogę na nich narzekać.
    Ale może sam sobie jestem winien, bo nie aktywowałem tych e-faktur. Nie
    widziałem takiej opcji. O ile jest ?

  • 15. Data: 2014-09-30 17:48:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 16:42:15 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    Farnella
    > (oczywiście tak, jak się to robi dla nabycia wewnątrz

    I faktycznie dają cenę mniejsza o vat niż jest prezentowana na
    portalu (tam chyba pokazują brutto)?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2014-09-30 17:50:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 15:16:34 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
> [...]
    być
    > może ich Gwardia Finanza podchodzi do faktur tak samo nabożnie jak

    To drugie. Tam podobno mocno rozwinął się model dział. gosp. bez
    oficjalnej "działalności".

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-09-30 19:02:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > I faktycznie dają cenę mniejsza o vat niż jest prezentowana na portalu
    > (tam chyba pokazują brutto)?

    oczywiście.

  • 18. Data: 2014-09-30 19:55:55
    Temat: Re: Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??-OT-
    Od: "michal" <...@b...pl>

> [...]
    > być
    > nasza
    >
    > To drugie. Tam podobno mocno rozwinął się model dział. gosp. bez

    To normalna reakcja na zbyt rozdmuchane obciazenia fiskalne.
    Proste.
    Co do tematu watkotworcy - w UK z moich obserwacji jest kult
    dlugiego terminu platnosci - pewnie tu problem

  • 19. Data: 2014-09-30 19:57:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Co do tematu watkotworcy - w UK z moich obserwacji jest kult
    > dlugiego terminu platnosci - pewnie tu problem

    no to mi specjalnie nie przeszkadza, dopóki nie robi się problem z tymi
    fakturami. Raz już nawet napisałem coś złośliwego w rodzaju "nie
    narzucam się z zapłaceniem, ale gdybyście jednak chcieli jakieś
    pieniądze, to przyślijcie fakturę...".

    Oczywiście przysłali. A za następnym razem znowu to samo :)

  • 20. Data: 2014-10-01 02:03:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    no to teraz powiedz - gdzie to jest, bo paczę, paczę i nie widzę...