  • 11. Data: 2013-01-18 09:48:54
    Temat: Re: Czy wymieniał ktoś żarówki H4 na xenony?
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 22:53:01 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?

    Dużo lepszym rozwiązaniem jest regeneracja oryginalnych reflektorów, niż kupno nowych
    chińskich zamienników nieznanej jakości. I to, że ktoś inny miał zamienniki tej samej
    chińskiej manufaktury w innym aucie nie znaczy, że u Ciebie będzie dobrze świeciło.

    Przy okazji profesjonalna regeneracja obu reflektorów nie będzie droższa niż
    zamienniki...

  • 12. Data: 2013-01-18 16:30:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-17 22:53, ToMasz pisze:

    > kupie nowe!. pytanie czy warto wydać 3-4 stówy na... właśnie co?

    Najtaniej i najłatwiej to samemu sobie wypoleruj reflektory.

    Bierzesz papier ścierny 1500 i 2000 (wodny). Matowisz reflektor.
    Następnie pastę polerską lekko ścierną i krążek filcowy do wiertarki.
    Polerujesz (możesz nawet ręcznie) i gotowe!

    20 minut na jeden reflektor.
    Robota łatwa i przyjemna - bo efekt widać od razu.

    --
    MN

  • 13. Data: 2013-01-18 23:26:48
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-01-17 21:07, BartekK pisze:
    > 1) masz klosze "ryflowane", a w miejsce swojej żarówki wkładasz 'hid'
    > bi-xenon z ruchomą przesłoną lub ruchomym palnikiem (długie/krótkie).
    > Rozwiązanie 1) jest o kant dupy rozbić, świecisz wszędzie a nie na
    > drogę, w dodatku albo jako-tako świecą długie albo krótkie, nigdy nie
    > daje się ustawić obu sensownie. Jedyne sensowne rozwiązanie to oddać
    > reflektor do regeneracji (powłoki odblaskowej i ew. polerowanie klosza)

    A to ciekawostka, bo taki W210 (MB okularnik) ma klosze ryflowane i
    fabryczne Xenony, że nie wspomnę o starszych modelach.

    Pozdr.

  • 14. Data: 2013-01-18 23:54:35
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-01-18 23:26, DoQ pisze:

    > A to ciekawostka, bo taki W210 (MB okularnik) ma klosze ryflowane i
    > fabryczne Xenony, że nie wspomnę o starszych modelach.

    No właśnie cały problem w tym, że te reflektory były zaprojektowane do
    źródła ksenonowego. Zwolenników tanich przeróbek halogenów nie
    przekonasz jednak, że reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie
    byłby wykonany) to jest inna optyka niż dla halogenów...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 15. Data: 2013-01-19 00:03:46
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-01-18 23:54, R2r pisze:
> [...]
    > przekonasz jednak, że reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie
    > byłby wykonany) to jest inna optyka niż dla halogenów...

    Zapewne, te dla xenonów wykonane są w jakieś tajemniczej technologii
    NASA z ukierunkowaną superkomputerem(tm) trajektoria promieni fotonowych :)

    Pozdr.

  • 16. Data: 2013-01-19 09:40:01
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-01-17 20:29, ToMasz pisze:
    > witam

    nie jestem do końca pewien ale być może w xsarze występowały zarówno
    lampy H4 i 2xH1
    spróbowałbym na początek wymienić na 2xH1 a w następnym kroku włożyć
    xenony do H1. (para chińskiego xenona do h1 to 100zł)

    nie wiedziełem żeś cytryniarz.

  • 17. Data: 2013-01-19 09:42:08
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-01-17 22:55, Tomasz Pyra pisze:

    > Sądzę że masz problem nie ze źródłem światła (żarówkami), a całą resztą -
    > matowymi lampami, może również szybą.

    Albo problem ze spadkiem napięcia na drodze do żarówki.
    Pomierzyć napięcie na żarówce przy włączonym świetle.
    Strumień rośnie proporcjonalnie do 2 (lub 3, nie pomnę) potęgi napięcia

    Sławek

  • 18. Data: 2013-01-19 09:42:47
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-01-18 16:30, Marcin N pisze:

> [...]
    > Polerujesz (możesz nawet ręcznie) i gotowe!
    >
    > 20 minut na jeden reflektor.
    > Robota łatwa i przyjemna - bo efekt widać od razu.

    jaja sobie robisz?
    moze jakiś blaszany odbłyśnik tak by się udało zrobić
    te nowe to nawet dotykając palcem możesz spaskudzić

  • 19. Data: 2013-01-19 09:43:57
    Od: nazgul <x...@w...pl>

> [...]
    > przekonasz jednak, że reflektor ksenonowy (w jakiej technologii nie
    > byłby wykonany) to jest inna optyka niż dla halogenów...

    a zwolenników LPG nie przekonasz ze silnik był zaprojektowany do benzyny.
    to przecież nie ma prawa jeździć.

  • 20. Data: 2013-01-19 12:15:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 19 Jan 2013 09:42:08 +0100, Slavekk napisał(a):

    > Albo problem ze spadkiem napięcia na drodze do żarówki.

    Pisał że ma 13.5V, więc wygląda ok.