  • 11. Data: 2017-06-20 18:35:30
    Temat: Re: Czym można jeździć po zatrzymaniu prawa jazdy?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-20 o 18:32, J.F. pisze:

    > Wychodzi na to, ze motorowerem mozna, a rowerem z silnikiem elektrycznym
    > ... chyba nie :-)
    > Motorowerem elektrycznym za to tak.

    Rower z motorem (silnikiem) to inaczej motorower.

  • 12. Data: 2017-06-20 18:58:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2017 o 10:22, sirapacz pisze:
    > W niedzielę rano dostałem fotkę z fotoradaru na modlińskiej w DC i
    > drapię się w głowę do dzisiaj czy dostałem za prędkość czy za czerwone
    > światło.

    Te?

    Mijając tablicę uwaga fotoradar akurat zaczynałem zmianę pasa i
    > lampiłem się w lusterka (przyspieszając jednocześnie) i na dwoje babka
    > wróżyła - jak skończyłem manewr to dostałem błyskiem i albo za prędkość
    > (nie mam pojęcia ile tam jest ograniczenia - niby droga międzynarodowa
    > ale lubią stawiać FR przy większych ograniczeniach) a miałem ok 100 na
    > liczniku, może mniej albo za czerwone światło (w lusterku nagle wszyscy
    > zwolnili lub się zatrzymali - więc może przejechałem skrzyżowanie na
    > czerwonym lub ciemno pomarańczowym).

    Jeśli nic się nie zmieniło... to tam nie ma świateł;)

    > Ponieważ zachodzę w głowę za które wykroczenie dostanę mandat to mam
    > pytanie na wypadek ew. pecha:)

    A dlaczego od razu ty masz pecha żeby dostać za przekroczenie czy
    czerwone? Jak masz słabo z punktami to masz pecha, bo nie pamiętasz komu
    użyczyłeś samochodu;) I na przyszłość sobie przemyśl, bo skoro jedno
    zdarzenie powoduje, że masz na styk z punktami, to może warto by coś
    zmienić w stylu jazdy:P

    Shrek

  • 13. Data: 2017-06-20 19:06:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2017 o 18:58, Shrek pisze:

    > Te?

    https://www.google.pl/maps/@52.3380234,20.958172,3a,
    75y,326.89h,98.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sokagNMTQCi_9c
    HNQdBe9Qw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

  • 14. Data: 2017-06-20 19:38:27
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > lub 5 albo zatrzymania prawa jazdy na podstawie art. 135 ust. 1 pkt 1a
    > ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, starosta wydaje
    > decyzję administracyjną o przedłużeniu okresu, na który zatrzymano prawo
    > jazdy, do 6 miesięcy. Jeżeli decyzja, o której mowa w ust. 1c, nie została
    > jeszcze wydana, starosta wydaje tę decyzję na okres 6 miesięcy."

    > 32) pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru
    > i pojazdu szynowego;
    >

    > Wychodzi na to, ze motorowerem mozna, a rowerem z silnikiem elektrycznym

    można też tramwajem;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2017-06-20 19:55:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jeśli nic się nie zmieniło... to tam nie ma świateł;)

    są 2 mejsca z fotoradarami - a ja nie mam pojęcia w którym dostałem
    fotkę (zaspany i w szoku).
    Wg mmapki to ten ze skrzyżowania jest na środku jeden, a ja miałem
    napewno z radaru stojącego po mojej prawej stronie więc dostałem z tego
    wcześniej na prostej.

    > A dlaczego od razu ty masz pecha żeby dostać za przekroczenie czy
    > czerwone? Jak masz słabo z punktami to masz pecha, bo nie pamiętasz komu
    mam zero punktów ale nie mam pewności czy nie przekroczyłem 50 w
    zabudowanym. pierwszy FR jest w zabudowanym a drugi nie. Jeśli dobrze
    zapamiętałem prędkość to nie przekroczyłem >50kmph ale wiesz....pewności
    to nie mam:)

    > użyczyłeś samochodu;) I na przyszłość sobie przemyśl, bo skoro jedno
    > zdarzenie powoduje, że masz na styk z punktami, to może warto by coś
    > zmienić w stylu jazdy:P

    cały dowcip polega na tym, że jechałem całą drogę (61km) spokojnie, ale
    chciałem wrócić na prawy pas i mam taki nawyk, że zawsze jak zmieniam
    pas to daję pedał w podłogę (na wypadek gdybym miał kogoś w martwej
    strefie albo za blisko mnie na pasie jaki chcę zająć). I widziałem nawet
    tablicę z informacją o fotoradarze ale zajęty byłem zmianą pasa i
    szukaniem samochodów/szlifierek w lusterku. Zanim się połapałem to z
    70-80 zrobiło się właśnie ok 100 i cyk.

    To mnie właśnie wkurza bo ja odkąd jestem tatusiowaty to naprawdę dość
    spokojnie jeżdżę choć dynamicznie. Przekraczam prędkość, ale z reguły
    przekraczam o 10-20 dozwoloną a powyżej 100 to na ekspresówkach czy
    autostradach. I to nie tak, że się jakoś staram. Samo mi się tak jedzie ;)
    Odkąd zaczęli zabierać prawka za >50 na zabudowanym to doszła do tego
    ostrożność - brak samochodu na kwartał na mojej wsi to dla mnie gorzej
    niż katastrofa. Jak dostanę sam mandat to pierwszy raz z bananem na ryju
    pojdę go opłacić.

  • 16. Data: 2017-06-20 19:55:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > https://www.google.pl/maps/@52.3380234,20.958172,3a,
    75y,326.89h,98.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sokagNMTQCi_9c
    HNQdBe9Qw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    to chyba ten - przynajmniej z prawej jest a tak dostałem

  • 17. Data: 2017-06-20 20:03:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Rower z motorem (silnikiem) to inaczej motorower.

    Nie masz aktualnych informacji.

    J.

  • 18. Data: 2017-06-20 20:30:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2017 o 19:55, sirapacz pisze:

    > Jak dostanę sam mandat to pierwszy raz z bananem na ryju
    > pojdę go opłacić.

    Nie dostaniesz mandatu tylko standartową formułkę...

    Co i kiedy zostało przeskrobane i czy ty prowadziłeś czy ktoś inny.
    Wtedy decydujesz czy bardziej ci się opłaca mieć pecha z punktami czy
    pecha bo nie pamiętasz:P

    Więc uszy do góry. I sparuj sobie ryśka czy w ostateczności yanosika z
    zestawem głośnomówiącym.

    Shrek

  • 19. Data: 2017-06-20 20:32:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.06.2017 o 12:51, m4rkiz pisze:
> [...]
    aru-a-utrata-prawa-jazdy-za-przekroczenie-predkosci/

    eksu-drogowego-2017-zatrzymanie-prawa-jazdy/trcgbkr

    > mea culpa
    >
    > z tego co czytam po zatrzymaniu prawa jazdy na 3 miesiace mozna poruszac
    > sie do 50ccm jezeli ukonczylo sie 18 lat przed 18 stycznia 2013 (co
    > dawalo prawo poruszania sie takim sprzetem na sam DO)
    >
    > 125ccm to juz A1 albo B dluzej niz 3 lata (a jest zabrane) wiec odpada

    no to pewnie jeszcze w grę wchodzą microcar'y (te do 45km/h na dowód)
    np. Aixam

    Łukasz

  • 20. Data: 2017-06-20 20:38:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > przekraczam o 10-20 dozwoloną a powyżej 100 to na ekspresówkach czy
    > autostradach. I to nie tak, że się jakoś staram. Samo mi się tak jedzie ;)

    ja czasem jeżdżę spokojnie, czasem dużo szybciej, a mandaty dostaję
    tylko jak mi się nie spieszy ;)

> [...]
    > ostrożność - brak samochodu na kwartał na mojej wsi to dla mnie gorzej
    > niż katastrofa. Jak dostanę sam mandat to pierwszy raz z bananem na ryju

    ja zawsze się uśmiecham przy przyjmowaniu mandatu, w końcu to taki
    podatek drogowy :)

    Łukasz