  • 11. Data: 2018-03-13 05:27:39
    Temat: Re: Czym pokryć radiator, żeby łatwo po nim spływała woda
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2018 08:34:13 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > O ile żeberka nie są zbyt gęsto, tak min 5mm przerwy i nie będzie
    > przeszkadzał Ci wygląd w tym pojemnika odbiorczego (będą zacieki po
    > pewnym czasie) to MZ niczym.
    >
    > Ale jak masz je gęsto i przerwy miedzy nimi są na 2-3mm to raczej
    > powłoki hydrofilowe niż hydrofobowe, choć taki radiator się MZ nie
    > nadaje do osuszaca.

    Te tanie osuszacze z peltierem w ogóle do niczego się nie nadają. Po pierwsze
    wydajność mają słabą, po drugie sprawność jeszcze gorszą. To jest zasadniczo grzałka
    z uboczną funkcją kondensowania śladowej ilości wody.

  • 12. Data: 2018-03-13 05:50:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-13, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]

    Po przemyśleniu odwołuję powyzsze. Żadna powłoka tu nie pomoże.
    Hydrofilowa co prawda (na poczatku) nie będzie pozwalała na tworzenie
    mostków i zapełnianiu wodą przestrzeni miedzy żebrami, ale w końcu od
    dołu tez sie to będzie wodą wypełniało.

> [...]
    > pierwsze wydajność mają słabą, po drugie sprawność jeszcze gorszą. To
    > jest zasadniczo grzałka z uboczną funkcją kondensowania śladowej

    Są do d.. co widać po suszarkach np. do sprzetu foto (jak długo zajmuje
    zejście do odpowiedniego poziomu RH).

    Bawiłem się nie dawno takim 60W (jak twierdzą) modułem chodzącym, który
    wpasowałem do przenosnej 30l lodówki. Owszem, w próbach nawet ładnie
    działało, zbiło mi temperature o jakieś 15C i nakapało wszedzie woda,
    ale jeśli wątkotwórca chce tego używać np. do osuszania pomieszcenia to
    raczej tylko kompresorowe.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-03-13 09:06:35
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Pytanie: czym pokryć zimny radiator, żeby łatwo z niego spływała skraplająca się
    woda? Na chwilę obecną woda się na nim skrapla ale niechętnie spływa.

    > Nie tak szybko. Miedziane rury używało się i nadal używa do wody.

    W niskiej temperaturze pojawia się rosa z powietrza, które nie jest zbyt
    czyste.
    Różnie z tym bywa.
    https://metale.pl/wiedza/miedz/odpornosc-na-korozje

    WM

    WM

  • 14. Data: 2018-03-13 09:15:41
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-13 o 05:18, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    >
    > Dobre :-)
    > A jakimi sztućcami jedzą ci ludzie? Bo chyba nie bambusowymi pałeczkami. Skąd w
    ogóle biorą jedzenie? Z zakładów w którch urządzenia są zrobione z drewna? A w domu
    gotują w garnkach glinianych? Bo jak nie, to to w szystko jest zrobione z nierdzewki
    z przynajmniej jedenastoma procentami niklu w składzie.

    Uczulenie na nikiel stwierdza się u około 17 proc. dorosłych i 8 proc.
    dzieci.

    http://www.medonet.pl/zdrowie/wiadomosci,odkryto-prz
    yczyne-reakcji-alergicznych-na-nikiel,artykul,162279
    1.html

    WM

  • 15. Data: 2018-03-13 09:44:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2018 09:15:44 UTC+1 użytkownik WM napisał:
> [...]
    > dzieci.
    >
    > http://www.medonet.pl/zdrowie/wiadomosci,odkryto-prz
    yczyne-reakcji-alergicznych-na-nikiel,artykul,162279

    Wiem, w dzisiejszych czasach alergię można mieć na wszystko. Jak na Islandii wybuchł
    wulkan, to mój kumpel okazał się być uczulony na pył opadający z nieba.

    Ale jak uniknąć kontaktu z niklem, szczególnie jak ktoś nawet nie może oddychać
    powietrzem które leciało przez kanały w których jakaś śrubka była poniklowana?
    Przecież teraz wszystko jest z nierdzewki, a w szczególności aparatura w
    przetwórstwie żywności i napojów.

  • 16. Data: 2018-03-13 09:45:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-13, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    woda? Na chwilę obecną woda się na nim skrapla ale niechętnie spływa.

    https://www.jtcroofing.co.uk/wp-content/uploads/2017
    /06/Copper-patina-colour-chart1.jpg

    Oczywiście zalezy od miejsca, w Polsce pewnie zdziebko szybciej, ale
    nie sądze aby wątkotwórcy TEC przetrwał tyle czasu aby mu się patyna
    na radiatorze wytworzyła.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2018-03-13 19:02:47
    Od: Damian <1...@g...com>

    > Te tanie osuszacze z peltierem w ogóle do niczego się nie nadają. Po pierwsze
    wydajność mają słabą, po drugie sprawność jeszcze gorszą. To jest zasadniczo grzałka
    z uboczną funkcją kondensowania śladowej ilości wody.

    "Zimny" radiator wystawię na zewnątrz przez mur i połączę z "ciepłym" poprzez rurki i
    malutką pompkę. Osuszacz będzie działał tylko gdy temperatura na zewnątrz spadnie
    poniżej 5*C - bo tylko wtedy jest problem z nadmierną wilgocią. Zarazem poniżej tej
    temperatury jest też problem z zawiewaniem dymu z...mojego własnego komina :) więc
    zwykła wentylacja też stwarza problem.

> [...]
    >Hydrofilowa co prawda (na poczatku) nie będzie pozwalała na tworzenie
    >mostków i zapełnianiu wodą przestrzeni miedzy żebrami, ale w końcu od

    Radiator będzie pionowo żeby woda po żeberkach ściekała do pojemniczka

> [...]
    >działało, zbiło mi temperature o jakieś 15C i nakapało wszedzie woda,
    >ale jeśli wątkotwórca chce tego używać np. do osuszania pomieszcenia to

    Aktualnie mam w domu kompresorowy osuszacz. Nie przesadzę pewnie jeśli powiem, że
    jest tak z 5x bardziej sprawny od peltiera - tylko ta cena...
    Druga sprawa że robię to, bo próbuję się wkręcić w takie domowe majsterkowanie.

  • 18. Data: 2018-03-14 11:55:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 23:14, WM pisze:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Patyna
    >

    > WM

    Glony się takich dachów nie imają.

  • 19. Data: 2018-03-14 13:12:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >Bo jak nie, to to w szystko jest zrobione z nierdzewki z przynajmniej
    >jedenastoma procentami niklu w składzie.

    W domu mozna miec garnki aluminiowe, emaliowane, miedziane ... juz
    chyba nie sa popularne, no i moga zieleniec :)

    Niby dobre, a pare szwajcarskich firm wpadlo i ich zegarki uznano za
    produkt niebezpieczny, bo uwalnialy za duzo niklu.

    Ktos tam widac olal jedno badanie w hucie :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-03-14 17:40:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja mam stąd:https://nitrid.eu/

    Jak przystało na polską firmę, cen nie podają.
    Co kupowałeś i jaki jest rząd wielkości cen?
    Zainteresowała mnie ta substancja, wygląda na to, że można z tego zrobić
    fajny tygielek do topienia metali.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa