  • 11. Data: 2018-08-05 19:11:04
    Temat: Re: Czym sklejać / naprawiać / montować plastik?
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 5 sierpnia 2018 10:39:30 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:
    > Witam,
    >
    > Nie raz słyszałem, że miejsca klejone są mocniejsze od tych
    > oryginalnych.

    Nie zawsze. Dla drewna to prawda. Przynajmniej klejonego poprawnie.
    Dla plastiku chyba nie. I chyba nigdy nie.

> [...]
    > gładkiej powierzchni lampki biurkowej (celem jest wygodne czytanie kart
    > z aparatu foto). Obie powierzchnie odtłuszczone za pomocą Nitro, różne
    > taśmy w użyciu - po kilku dniach zawsze odpada (niewielkie naprężenie
    > wnoszone przez wiszący przewód). Za pomocą "kropelki" niczego nigdy
    > trwale nie skleiłem. Najlepiej żywica epoksydowa zachowywała się, ale
    > przy większych obciążeniach i ona poległa. Są kleje na twarde i miękkie
    > plastiki, z aktywatorami i bez. Plastiki były testowane czy matowieją
    > przy Nitro by ustalić właściwy klej, itd. Nic nie daje rezultatów. Macie

    Kupic nowe.
    Wymienic na wydrukowane 3d (takie se rozwiazanie).
    Wymienic na metalowe.

    Wywalic i kupic cos solidnego.

  • 12. Data: 2018-08-05 19:14:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Czekam az ktos zada pytanie czy papier toaletowy mozna prac, doczekam sie. Jakiej
    oczekujesz pomocy jak sam nie wiesz co z czym chcesz skleic? Zadales pytanie tej
    samej klasy co pranie papieru toaletowego.

    Nie szkoda Ci czasu na głupie odpowiedzi?
    Dałem przykład konkretny tego co chcę przykleić plus zadałem ogólne
    pytanie. Jeśli coś wymaga dodatkowych czynności pozwalających ustalić co
    z czym kleję, to opisz zwyczajnie te metody sprawdzania materiałów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2018-08-05 19:22:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-08-05 o 19:11, s...@g...com pisze:

    > Nie zawsze. Dla drewna to prawda. Przynajmniej klejonego poprawnie.
    > Dla plastiku chyba nie. I chyba nigdy nie.

    Pamiętam z dzieciństwa, kiedy lepiło się domki dla kolejki TT, to klej
    tworzył bardzo silną spoinę, nawet przy prostopadle klejonych
    powierzchniach. Robił się przy tym gorący.

    > Kupic nowe.
    > Wymienic na wydrukowane 3d (takie se rozwiazanie).

    Całkiem dobre to rozwiązanie może być bo nawet pistolet strzelający (do
    kilku razy) udaje się wydrukować w końcu. Jednakże kosztowo blado to
    wygląda.

    > Wymienic na metalowe.
    >
    > Wywalic i kupic cos solidnego.

    Czasem się nie da jeśli nie jest się bogaczem. Trzeba czasem skleić
    drobny element, który samodzielnie nie jest dostępny więc kupić trzeba
    drogą całość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2018-08-05 19:47:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiele razy opisywalem jak odroznic polietylen i polipropylen od pcv. Poszukaj.

  • 15. Data: 2018-08-05 20:00:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-08-05 o 17:39, Marek S pisze:

> [...]
    > plastiki, z aktywatorami i bez. Plastiki były testowane czy matowieją
    > przy Nitro by ustalić właściwy klej, itd. Nic nie daje rezultatów. Macie

    Różne materiały wymagają różnych klei.
    W przypadku wyprowadzenia kabelka przedłużającego USB wpinam jego
    końcówkę w małe imadełko przykręcone do blatu biurka.
    Kolega zaoszczędził i przypina kabelek do blatu dużym klipsem
    biurowym.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2018-08-05 21:25:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Wiele razy opisywalem jak odroznic polietylen i polipropylen od pcv. Poszukaj.

    Ok, poszukam.

    Ale odnosząc się do wcześniejszej Twojej uwagi, to w zasadzie po co o
    tym pisałeś skoro to dla Ciebie jest "praniem papieru toaletowego"?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2018-08-05 21:35:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-08-05 o 20:00, RadoslawF pisze:

    > Różne materiały wymagają różnych klei.

    Mam widocznie pecha bo nie znalazłem jeszcze kleju do jakiegokolwiek
    plastiku jaki kiedykolwiek próbowałem skleić :-) No może kiedyś - jak
    Sczygłowi napisałem - do klejenia modeli był klej, który nadtapiał
    plastik i dosłownie zgrzewał 2 elementy powodując, że zachowywały się
    jak jedna całość.

    > W przypadku wyprowadzenia kabelka przedłużającego USB wpinam jego
    > końcówkę w małe imadełko przykręcone do blatu biurka.
    > Kolega zaoszczędził i przypina kabelek do blatu dużym klipsem
    > biurowym.

    Mam dość duże biurko. Kabelek na jego krawędzi byłby za daleko. Dlatego
    wyciągnąłem go bliżej i chciałem przykleić do płaskiej plastikowej
    podstawy lampki biurkowej. Imadełko tu by się nie sprawdziło.

    Chyba jednak znalazłem rozwiązanie - choć jeszcze za wcześnie wyrokować.
    W każdym razie trzyma drugi dzień. Zamiast obustronnej taśmy piankowej
    do luster (testowałem 4 różne) zastosowałem taśmę do podklejania
    dywanów. Póki co trzyma tak mocno, że oderwać bez podważania się nie da.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2018-08-05 21:37:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zebys sie zastanowil jak zadajesz pytanie. Ty potrzebujesz czyjejs laski a nie ten co
    odpowiada Twojej. Twoje pytanie brzmialo " chce skleic cos z czyms, czym to skleic".
    Jedyna odpowiedz to "klejem".

  • 19. Data: 2018-08-05 22:09:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Aug 2018 17:39:22 +0200, Marek S napisał(a):
    > Nie raz słyszałem, że miejsca klejone są mocniejsze od tych
    > oryginalnych. Nie pamiętam czy kiedykolwiek udało mi się skleić
    > cokolwiek plastikowego tak, aby się nie rozleciało niedługo po tym. W

    Bo fachowe klejenie robi sie tak, zeby spoina pracowala na scinanie,
    nie na rozrywanie.
    Czyli np wklejamy rurke w wieksza rurke, to wtedy trzyma.
    A jak cos peknie i bedziesz chcial skleic "czolowo", to na pewno
    szybko peknie.

> [...]
    > z aparatu foto). Obie powierzchnie odtłuszczone za pomocą Nitro, różne
    > taśmy w użyciu - po kilku dniach zawsze odpada (niewielkie naprężenie

    bo to taki klei na tych tasmach - bylo uzyc kropelki.
    Albo kleju na goraco z pistoletu - on czasem trzyma mocno, i wtedy
    pare miesiecy wytrzymuje.

    Ale ... czesto w bateriach widuje - ogniwa do obudowy przyklejone taka
    tasma, i rozerwac trudno. Tylko niestety - nie wiadomo co to za tasma.
    3M ?

    > Za pomocą "kropelki" niczego nigdy trwale nie skleiłem.

    IMO - dosc dobry klej, ale oczywiscie swoje ograniczenia ma.

    > Najlepiej żywica epoksydowa zachowywała się, ale
    > przy większych obciążeniach i ona poległa.

    Ogolnie jest dosc slaba, tzn jak na kleje dosc mocna, ale tak ogolnie
    ... dlatego w praktyce to sie laminaty stosuje -
    z wloknem szklanym, weglowym czy nawet papierem.
    Ale np slabo wiaze z polistyrenem.

    > Są kleje na twarde i miękkie
    > plastiki, z aktywatorami i bez. Plastiki były testowane czy matowieją
    > przy Nitro by ustalić właściwy klej, itd. Nic nie daje rezultatów. Macie
    > jakieś metody wypracowane?

    Pierwsza sprawa - klej trzeba dobrac do materialow.

    J.

  • 20. Data: 2018-08-05 22:34:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.08.2018 o 17:39, Marek S pisze:
    > jakieś metody wypracowane?
    wszystko co koledzy napisali jest mądre. ale konkretnie to wolno wiążący
    (12 godzin) klej dwuskładnikowy, distal poxipol cokolwiek. długi czas
    potrzebny jest na przesycenie każdej z klejonych powierzchni. ale
    najprzyjemniejszy i najbardziej brudzący jest czarny klej do szyb boll.
    23 złote kartusz - wystarczy na rok częstego klejenia. po wypchnięciu z
    kartusza zaklejam taśmą klejącą. potem trzeba wyrwać taśmę i 2cm
    zestalonego kleju - ale reszta jest OK - nadaje się do ponownego użytku

    ToMasz