  • Data: 2018-02-10 23:00:11
    Temat: Czym termoprzewodzącym to wypełnić?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,

    Zrobiłem podgrzewany stolik. Stolik normalnie ma utrzymywać 26-27 stopni,
    mają na nim stać pojemniki z pająkami. Chciałbym, żeby temperatura była w
    miarę równomierna na całej powierzchni.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/stolik1.jpg

    Problem jest taki, że blacha (stal) przenosi ciepło dużo słabiej, niż się
    spodziewałem, że będzie przenosić. W punkcie pomiaru jest temperatura 36
    stopni, w okolicy rezystorów 46 stopni. Oczywiście z czasem by się to
    wyrównało, ale ten czas jest bardzo długi.

    Przeniosłem czujnik bliżej jednego z rezystorów:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/stolik2.jpg

    ... ale to nie rozwiązuje problemu nierównomiernego podgrzewania.
    Chciałbym czymś to wypełnić (zalać), żeby wyrównać oddawanie ciepła.

    Tylko czym?

    To coś musi być:

    - niepłynne (po wylaniu / wypełnieniu musi zaschnąć), bo stolik nie jest i
    nie ma być szczelny (a od spodu jest otwarty)

    - nieprzewodzące prądu

    - tanie (nie może być to np. pasta do procesorów -- nawet nie chcę liczyć
    jej kosztu przy tej objętości)

    Polecacie coś?

    A może przykleić do tej blachy stalowej inną blachę (np. miedzianą)? Inny
    pomysł to wywalenie rezystorów i przyklejenie zamiast nich takiej folii,
    jak do lusterek w samochodzie, ale to za duży koszt... chciałbym zostawić
    to, co już jest.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]