  • 11. Data: 2016-02-13 10:17:12
    Temat: Re: Czym wywiercić otwory
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2016 09:48:21 +0100, Marek napisał(a):
    > On Fri, 12 Feb 2016 05:54:07 -0800 (PST), r...@g...com
    >
    > Oj wyluzuj, wbrew pozorom często się zdarza, ostatnio byłem świadkiem
    > jak dorosły mężczyzna lewymi obrotami widią męczył w betonie.

    Zdarza sie. Takie madre te wiertarki teraz.

    Ale ... czy w betonie ma to znaczenie ?

    Dla odprowadzania gruzu na pewno, moze nawet na samo dzialanie udaru w
    wiertarce, ale "skrawanie" na czubku to chyba nie ..

    J.

  • 12. Data: 2016-02-13 11:46:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-11 o 20:20, r...@g...com pisze:
    > Chciałbym się was poradzić w jednej sprawie.
    > Otóż chodzi oto ze robię zabezpieczenie do mebli w warsztacie () lubię zabawy z
    metalem. W ziołem z warsztatu ojca płaski 2mm grubości płaskownik. I tu pojawia się
    problem bo tego płaskownika za huja nie da sie przewiercić! Próbowałem twierdzić 3
    rodzajami wierteł. wiertło kobaltowe wyszło zwycięsko w tego pojedynku ale nie
    przewierciło płaskownika na wylot lecz tylko zostawiło malutką kropkę podobną do tej
    jaką możną punktakiem zrobić. wiertło po prostu nie wierciło. n\a początku próbowałem
    małymi obrotami ze zwykłą siłą nacisku. zdołało tylko zrobić ten punkcik. potem
    próbowałem wiercić naciskając wiertłem na metal całym ciałem, nadal nic. podobną
    sytuacje miałem jak chwiałem wywiercić otwór w rękojeści w nożu. nie chciało za huja
    iść. myślałem że to wina moja, ale przed wierceniem w tym płaskowniku wierciłem
    większym wiertłem w dużo grubszej stali i szło jak w masło. Tak się zastanawiam czy
    aby to nie jest płaskownik z tej samej stali co nóż. może ktoś wie jak wywiercić
    otwór
    w tak twardej stali jak te co robi się noże?

    Przez odpowiednią obróbkę cieplną można zmiękczyć stal, obrobić i
    ponownie zahartować.

    Twarde płaskowniki można przedziurawić szlifując kamieniem na trzpieniu.

  • 13. Data: 2016-02-14 15:31:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Feb 2016 10:17:12 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zdarza sie. Takie madre te wiertarki teraz.

    No wiertarka była na pewno mądrzejsza pod niego.

    > Ale ... czy w betonie ma to znaczenie ?

    Przyjrzyj się profilowi (prawej) widi. O kierunku skręcenla wiertła
    nie wspominając.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-02-14 17:29:40
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 13.02.2016 10:17, J.F. wrote:

    > Zdarza sie. Takie madre te wiertarki teraz.
    >
    > Ale ... czy w betonie ma to znaczenie ?
    >
    > Dla odprowadzania gruzu na pewno, moze nawet na samo dzialanie udaru w
    > wiertarce, ale "skrawanie" na czubku to chyba nie ..

    Znam jednego, co dodatkowo udaru nie włączył.
    Podobno wiertło się lekko świeciło;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 15. Data: 2016-02-15 09:51:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Sat, 13 Feb 2016 10:17:12 +0100, "J.F."
    >No wiertarka była na pewno mądrzejsza pod niego.

    >Przyjrzyj się profilowi (prawej) widi.

    Takiej do betonu ? Krawedzi skrawania tam nie bardzo widac.
    A po pierwszej dziurze jeszcze mniej :-)

    >O kierunku skręcenla wiertła nie wspominając.

    Ale to tylko do odprowadzania gruzu istotne.

    J.