  • 21. Data: 2020-04-14 23:19:16
    Temat: Re: Czytniki kart
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Taka namawiałeś, że postanowiłem zamówić tego Plusa i... nie mają.
    Albo nowość, albo bardzo krótka seria.

    -----
    > Mam już ten nowy czytnik Kingstona, o którym pisałem, na starym laptopie odczyt
    wynosi ponad 130 Mbytes/s, zapis - prawie 90

  • 22. Data: 2020-04-15 01:00:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 14.04.2020 23:19, ąćęłńóśźż wrote:
    > Taka namawiałeś, że postanowiłem zamówić tego Plusa i... nie mają.
    > Albo nowość, albo bardzo krótka seria.

    Faktycznie, na Allegro nie ma, a tam, gdzie kupowałem (X-kom) widnieje
    napis "dostawa wkrótce".

  • 23. Data: 2020-04-15 14:29:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spróbuj użyć ChipGenius.

    -----

  • 24. Data: 2020-04-15 15:37:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 15.04.2020 14:29, ąćęłńóśźż wrote:
    > Spróbuj użyć ChipGenius.

    Też nie pokazuje.

  • 25. Data: 2020-04-15 16:56:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To musi być jakiś no-name ;-)
    Produkuje chyba ATECH FLASH TECHNOLOGY (po VID_11B0).
    W sumie to dziwnie tanie są te G4 i Plusy w porównaniu z markową konkurencją.
    Więc zaoszczędzili księgowi na blaszkach ;-)
    Niestety ponoć SanDisk też na blaszkach przyoszczędził, choć nie aż tak...
    Przekopałem pół netu, bo czasem potrzebuję pilnie zrzucić zdjęcia z karty, a tu zonk.
    Aparat ma wyjście USB 3.0, ale transmisja z aparatu kablem jest powolna w porównaniu
    z czytnikiem kart, nie wiem dlaczego (kabel
    no-name ok. 1,5 metra? spróbuję z innym krótszym 20 cm).

    -----

  • 26. Data: 2020-04-15 17:13:29
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 15.04.2020 16:56, ąćęłńóśźż wrote:
    > To musi być jakiś no-name ;-)
    > Produkuje chyba ATECH FLASH TECHNOLOGY (po VID_11B0).
    > W sumie to dziwnie tanie są te G4 i Plusy w porównaniu z markową
    > konkurencją.

    Nie mam podstaw narzekać :)

    > Więc zaoszczędzili księgowi na blaszkach ;-)

    Można zaoszczędzić sensownie, G4 chyba dlatego był aluminiowy, bo
    chipset niemiłosiernie się grzał i potrzebował odprowadzenia ciepła. W
    Plusie się nie grzeje, więc może być plastikowy. Zresztą np. wolę
    korpusy i obiektywy z dobrego plastiku niż metalu - mało tego, ze są
    lżejsze, to jeszcze nie odkształcają się po uderzeniu.

    > Aparat ma wyjście USB 3.0, ale transmisja z aparatu kablem jest powolna
    > w porównaniu z czytnikiem kart, nie wiem dlaczego (kabel no-name ok. 1,5
    > metra? spróbuję z innym krótszym 20 cm).

    Niektóre kable no name mają bardzo cienkie druciki, a więc dużą
    rezystancję i spadek napięcia. Nawet bardzo krótkie. Na kablach akurat
    nie ma sensu oszczędzać, dobre wcale nie są drogie.

  • 27. Data: 2020-04-19 21:59:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jesteś szczęściarzem :-)
    Możesz podać swoją konfigurację?
    U mnie z MobileLite G4 występuje jakiś konflikt sprzętowo-programowy, a i
    aktualizacje Windows 10 bez pytania podmieniają sterowniki
    z długo szukanych po necie na "jedynie słuszne i niedziałające".
    Na bardzo krótko pomaga instalowanie sterownika Realteka (aktualna wersja
    RtsXStor_10.0.370.188, ostatnia aktualizacja 1 kwietnia
    2019).
    Podczas instalacji (robiłem akurat już trzecią) karty SD (wsadzone w czytnik w USB
    3.0) pojawiają się i znikają.
    Karta SDXC UHS-II pojawia się na krótko (choćby w TC) i znika, karta SDHC pozostaje
    widoczna.
    A w gnieździe USB 2.0 ten MobileLite G4 działa idealnie+ z prędkościami jak szatan
    :-o

    -----

  • 28. Data: 2020-04-25 21:36:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Najpierw zaproponowali jakiś droższy zamiennik, aż dziś dosłali MobileLite Plus.
    Fw rev. 003 (cokolwiek by to miało znaczyć).
    Komputer wykrywa czytnik ;-)
    Druga dobra wiadomość taka, że Plus rzeczywiście szybko czyta kartę UHS-II (u mnie
    Lexar SDXC 1667x): zależnie od programu
    testującego: Read = 116 MB/s - 130 MB/s (aczkolwiek wg karty powinno być do 250
    MB/s), Write = 52 MB/s - 63 MB/s.
    Dla porównania najlepszy wynik karty SDXC w innym czytniku USB 3.0 UHS-I: Read = 72
    MB/s, Write = 54 MB/s (a najlepszy wynik
    pendrajwa USB 3.0: Read 128 MB/s, Write 60 MB/s).

    Czyli czas przegrywania zdjęć z karty pamięci aparatu na komp powinien skrócić się do
    połowę.

    Ekonomicznie dla fotografa-amatora to się nie opłaca (zakup droższych kart UHS-II,
    zakup czytnika UHS-II), bo ile gigabajtów zdjęć
    można w życiu zrzucać z kart na komputer (ciągle mam poniżej terabajta zdjęć na
    serwerze), ale życie składa się też z drobnych
    przyjemności jak również z braku drobnych przykrości, jak czekanie na Godota...

    -----