  • 1. Data: 2009-08-18 13:01:55
    Temat: DFI LanParty NF4 Ultra-D
    Od: diverek <d...@o...pl>

    Witam wszystkich,
    Macie może jakiś pomysł na znany problem z przeraźliwie rezonującym
    wentylatorem mostka południowego (ten nieszczęśliwie umiejscowiony pod
    slotem PCI-E)? Do szału mnie już doprowadza. Nie wiem czy sama wymiana
    coś pomoże, o ile w ogóle dostanę coś równie niskiego i pasującego w
    gniazdo. Kartę już przełożyłem do slotu niżej, ale niewiele to pomogło.
    O ile w 2D jest w miarę spokojnie, to w 3D robi się odkurzacz... Obudowa
    to Thermaltake Soprano, nie wiem czy coś to pomoże w ewentualnej
    modernizacji. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 2. Data: 2009-08-18 13:04:13
    Temat: Re: DFI LanParty NF4 Ultra-D
    Od: diverek <d...@o...pl>

    diverek pisze:
    > mostka południowego

    Chodziło oczywiście o mostek północny :-)

  • 3. Data: 2009-08-18 13:41:13
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    diverek wrote:

> [...]
    > odkurzacz... Obudowa to Thermaltake Soprano, nie wiem czy coś to
    > pomoże w ewentualnej modernizacji. Macie jakieś pomysły co z tym

    Daj jakies zdjecie jak to wygląda, tak z opisu to bedzie trudno cos
    wymysleć.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 4. Data: 2009-08-18 13:47:37
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 15:01:55 +0200, diverek napisał(a):

> [...]
    > to Thermaltake Soprano, nie wiem czy coś to pomoże w ewentualnej
    > modernizacji. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

    Ja miałem epox-a nf4. Po miesiącu zaczął wyć. Zdjąłem wentylator i
    zostawiłem sam radiator. Nie przegrzał się.

  • 5. Data: 2009-08-18 17:16:47
    Od: djs <d...@p...onet.pl>

    diverek napisał (a):
    > Witam wszystkich,
    > Macie może jakiś pomysł na znany problem z przeraźliwie rezonującym
    > wentylatorem ...

    Witam!

    Miałem tą płytę - rozwiązaniem było wyrzucenie wentylatorka i
    zamontowanie niebieskiego Zalmana (radiator).
    Temperatury spadły i była upragniona cisza. Nie polecam całkowitego
    pozbycie się chłodzenia.
    Jedynym minusem jest to, że długie karty graficzne nie mieszczą się bez
    ingerencji w radiator.
    Przy Radeonie 4850 musiałem wyłamać 2 rzędy pinów na radiatorze - dalej
    spełniał swoją funkcję wyśmienicie a karta mieściła się bez problemu.
    Tu masz go opisanego:
    http://www.twenga.pl/cena-ZM-NB47J-ZALMAN-Chipset-co
    oler-455778-0

    --
    <<< djs >>>
    Athlon Dual Core 4850e, Foxconn A78AX-K, 4GB A-Data EXTREME DDR2 800+

  • 6. Data: 2009-08-18 17:56:15
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    djs pisze:

    > Tu masz go opisanego:
    > http://www.twenga.pl/cena-ZM-NB47J-ZALMAN-Chipset-co
    oler-455778-0

    Wygląda ciekawie. Wysoki więc raczej na pewno będę się musiał pozbyć
    części uzębienia :) Dzięki za pomoc, mam nadzieję, że to wystarczy i nie
    sfajczę płyty.

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 7. Data: 2009-08-18 17:59:15
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    http://tinyurl.com/racrwn

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 8. Data: 2009-08-18 18:42:05
    Od: djs <d...@p...onet.pl>

    Diverek napisał (a):

    > Wygląda ciekawie. Wysoki więc raczej na pewno będę się musiał pozbyć
    > części uzębienia :) Dzięki za pomoc, mam nadzieję, że to wystarczy i nie
    > sfajczę płyty.

    Pracowałem tak ponad 1,5 roku więc na pewno jak go dobrze założysz nic
    się nie stanie. Poza tym masz przecież monitorowanie temperatury na tym
    chipsecie więc wystarczy ustawić alarm :)
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-08-19 09:51:07
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Diverek wrote:

    > http://tinyurl.com/racrwn

    Słaba sprawa, mało tam jest miejsca nawet na plaski radiator. Musisz kupic
    jakiś taki plaski jak w plytach GB na NF4 i wypiłować tak aby nie zawadzał.
    Oczywiście bedzie się to grzało bo NF4 strasznie duzo ciepla wydziela :(

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 10. Data: 2009-08-19 09:52:40
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Diverek wrote:

    oler-455778-0

    > Wygląda ciekawie. Wysoki więc raczej na pewno będę się musiał pozbyć
    > części uzębienia :) Dzięki za pomoc, mam nadzieję, że to wystarczy i
    > nie sfajczę płyty.

    Ten radiator jest za wysoki i skutecznie zablokuje ci co najmniej jeden slot
    PCI-E 16x.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj