eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 95

  • 11. Data: 2018-04-16 08:54:34
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S

    > Czy wiecie o co chodzi? Cena wydaje mi się absurdalną. Przecież to tylko
    > podłączenie kompa i wyklikanie opcji na nim. Albo... o czymś nie wiem.

    Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).

    > No cóż, postanowiłem więc zrobić to własnym sumptem mimo iż żadnym
    > mechanikiem nie jestem i bardzo boję się ingerowania tak głęboko. Mam
    > jakiś prymitywny komputerek diagnostyczny w postaci softu na laptopie.

    W Mazdach się takie rzeczy kawałkiem drutu wciśniętym w odpowiednie miejsce
    pod maską wywołuje, nawet komputera podłączać nie trzeba. :P Jest wypalanie
    DPF, jest kalibracja wtrysków, jest kasowanie inspekcji olejowej itd.

    > Wlazłem w sekcję procedur związanych z silnikiem, skasowałem błędy DPF,
    > uruchomiłem regenerację DPF. 30 minut, chmury dymu, żar spalin taki, że
    > z 1m parzył (650 stopni za DPF) i ... błędy trwale zniknęły. Zajętość
    > 4%. Olej zaraz zmienię i pozamiatane. Żadna filozofia. Sprawdziłem po
    > ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
    > przegapiłem i pora zezłomować auto?

    Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
    więcej) ON?

    Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
    sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio?

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 12. Data: 2018-04-16 08:57:05
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 15 Apr 2018 22:28:59 +0200, Marek S

    > Hmmm... jak czytam w sieci, żywotność współczesnych DPFów jest żadna.
    > Konieczność wymiany DPF po 50.000km to nic niezwykłego a 120.000 to
    > rzadko który dożywa. U siebie mam w zasadzie wieczny DPF o ile nie
    > doprowadzę do jego zatkania (35% to już zatkanie).

    To samo słyszałem 10 lat temu. Takie same bzdury jak złe szczepionki,
    płaska ziemia i szkodliwa podłogówka w domu.

    > Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba wszyscy
    > mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych rocznikach.

    Ja znam tylko takich z problemami z DPF co nie dbają o auto.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 13. Data: 2018-04-16 10:49:34
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-04-15 o 22:23, ToMasz pisze:
    > W dniu 15.04.2018 o 21:28, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S napisał(a):
    >>
    >>> Sprawdziłem po
    >>> ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
    >>> przegapiłem i pora zezłomować auto?
    >>
    >> Złomować może nie, ale może się okazać że warto zrobić regenerację
    >> wtryskiwaczy nim wykończą one DPF.
    >> Bo chyba rzadko DPF się zakitowuje tak sam z siebie, raczej coś mu musi
    >> pomóc. I jeśli turbo daje ciśnienie, no to kolejne podejrzane są wtryski.
    >>
    > tak przy okazji, jakie są najmłodsze, legalne diesle bez dpfa? (i
    > dwumasy) Ja mam pisasso 2004r
    >
    > ToMasz
    P307SW 2005r.


  • 14. Data: 2018-04-16 13:16:19
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 16.04.2018 o 07:39, p...@g...com pisze:

    > wiec jeszcze raz:
    >
    > Z nieznanego mi powodu, mimo codziennych wyjazdów po 30km ekspresówką
    > i ostatnio nawet 800km - procedura wypalania nie zakończyła się
    > sukcesem przez ostatnie 60 tys km.
    >
    > a czasowo jak to wyglada ? rok jezdzenia z niesprawnym DPF ? dobre
    > auta Niemcy klepia :-) i diagnostyka nic nie pokazuje ?

    Należałoby zdefiniować co znaczy niesprawny DPF. 3%, 10%, 20% zatkania?
    Czy może stan, w którym check engine się pojawia?

    Diagnostyka pokazuje bardzo dobrze. Jednakże nie mam w zwyczaju
    notorycznego diagnozowania usterek gdy nic się nie dzieje.

    A 60000km to jakieś 1.5 roku jazdy.

    > czestotliwosc wypalania DPF dla 320CDI to 300-2500 km wiec jest to
    > raczej jakas niezdiagnozowana usterka

    Hmm... trudno to skomentować. Sprawdziłem w ustawieniach: regeneracja
    samoczynna jest na ON. W w/w okresie z całą pewnością przynajmniej 3
    próby namierzyłem przypadkiem w chwilach kiedy wypalanie nie powinno być
    kończone. Np. po zjechaniu z autostrady zaczął kopcić siwym dymem - tuż
    przed wjechaniem w miasto. Procedura więc musiała zostać przerwana.


    > i po to jest wlasnie apka w telefonie :-) przeciez jesli nawet
    > producent jest na tyle ograniczony zeby ukryc ta informacje to apka
    > pokaze nam ze cos nie halo i mozna zadzialac, IMHO i tak masz farta
    > tzn ze DPF nie zapchal sie na maxa tzn w stopniu uniemozliwiajacym
    > wypalenie

    Tak wiem. Chceck Engine zapala się u mnie przy ok 30% - całe szczęście,
    że tak nisko. To portfel uratowało.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 15. Data: 2018-04-16 13:31:33
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 10:49:35 UTC+2 użytkownik Kamil 'Model'
    napisał:
    > W dniu 2018-04-15 o 22:23, ToMasz pisze:
    > > W dniu 15.04.2018 o 21:28, Tomasz Pyra pisze:
    > >> Dnia Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S napisał(a):
    > >>
    > >>> Sprawdziłem po
    > >>> ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
    > >>> przegapiłem i pora zezłomować auto?
    > >>
    > >> Złomować może nie, ale może się okazać że warto zrobić regenerację
    > >> wtryskiwaczy nim wykończą one DPF.
    > >> Bo chyba rzadko DPF się zakitowuje tak sam z siebie, raczej coś mu musi
    > >> pomóc. I jeśli turbo daje ciśnienie, no to kolejne podejrzane są wtryski.
    > >>
    > > tak przy okazji, jakie są najmłodsze, legalne diesle bez dpfa? (i
    > > dwumasy) Ja mam pisasso 2004r
    > >
    > > ToMasz
    > P307SW 2005r.

    P807 120KM 2008r, bez DPF ale z dwumasą
    --
    jureko


  • 16. Data: 2018-04-16 15:05:25
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 16.04.2018 o 07:01, abn140 pisze:

    > z ciekawosci - ile musiales wyjechac na to pln'ow?
    > thx

    Nooo - tak jak napisałem: 60kkm

    > tak pytam bo cos mi sie wydaje ze z dieslem jest koniec.

    Generalnie z autami na paliwo ciekłe.



    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 17. Data: 2018-04-16 15:10:07
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 16.04.2018 o 07:44, p...@g...com pisze:
    > --Konieczność wymiany DPF po 50.000km to nic niezwykłego a 120.000 to
    > rzadko który dożywa.
    >
    > piszesz o konkretnaj marce ? zafira b wyciagnela ponad 300 tkm, pasek
    > b7 200 tkm, mondeo IV znajomego tez w okolicach 300 tkm

    Nie, generalnie czytając prasę motoryzacyjną. Jak sobie wrzucisz temat w
    Google, to z pewnością znajdziesz artykuły o tym.

    > --Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba
    > wszyscy mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych
    > rocznikach.
    >
    > jak janusz przycebuli i kupi diesla na miasto to nie dziwota :-)

    Jasne. To wcale nie takie rzadkie zjawisko :-)


    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 18. Data: 2018-04-16 15:26:29
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 16.04.2018 o 08:54, Myjk pisze:

    >> Czy wiecie o co chodzi? Cena wydaje mi się absurdalną. Przecież to tylko
    >> podłączenie kompa i wyklikanie opcji na nim. Albo... o czymś nie wiem.
    >
    > Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).

    Wow, to opłaca się w takim razie jechać tylko po to by sam olej zmienili
    bo to i tak taniej niż bez wypalania. :-D

    Za Millers Oil płacę 200zł za 5l a potrzebuję 8l. Do tego filtr oleju...

    > Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
    > więcej) ON?

    Bo to by oznaczało, że samochód spalił mi 4l oleju i dolał do tego tyle
    samo paliwa. Wydaje mi się to bardzo nieprawdopodobne. Ale tak czy owak
    muszę go wymienić.

    > Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
    > sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio?

    Jakieś 2 miesiące temu - przy okazji wymiany kolektora wydechowego
    kazałem cały układ przejrzeć, łącznie z luzami na turbinie. Wszystko
    niby w porządku. Wtryski też ok.

    Czy sądzisz, że 60tys km bez udanego wypalania nie jest w stanie w 30%
    przytkać DPF?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 19. Data: 2018-04-16 15:38:37
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > dwumasy) Ja mam pisasso 2004r

    Doblo 2007 bez DPF, ale z dwumasą (nie wiem czemu jej się tak wszyscy
    boją...)


  • 20. Data: 2018-04-16 16:26:52
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 16 Apr 2018 15:26:29 +0200, Marek S

    >> Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).
    > Wow, to opłaca się w takim razie jechać tylko po to by sam olej zmienili
    > bo to i tak taniej niż bez wypalania. :-D
    > Za Millers Oil płacę 200zł za 5l a potrzebuję 8l. Do tego filtr oleju...

    Nikt w serwisach w standardzie Millersa nie leje. Do Mazdy za oryginalny
    olej do DPF płacę 24 zł/L (wchodzi w michę 4.5L), a w serwisie mają z
    beczki to samo po 20 zł/L. Czyli w porywach 100 zł olej, 50 filr i wymiana
    z wypaleniem w 250 zł się zamyka.

    >> Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
    >> więcej) ON?
    > Bo to by oznaczało, że samochód spalił mi 4l oleju i dolał do tego tyle
    > samo paliwa. Wydaje mi się to bardzo nieprawdopodobne. Ale tak czy owak
    > muszę go wymienić.

    W takim razie jeździj bez wymiany skoro wiesz lepiej niż inżynierzy którzy
    to badali przy projektownaiu i zalecili w instrukcji wymianę po wypalaniu
    serwisowym.

    >> Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
    >> sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio?
    > Jakieś 2 miesiące temu - przy okazji wymiany kolektora wydechowego
    > kazałem cały układ przejrzeć, łącznie z luzami na turbinie. Wszystko
    > niby w porządku. Wtryski też ok.

    Jakby było w porządku, to by się nie wysrało. Pytanie pozostaje, kiedy był
    czyszczony ostatnio EGR?

    > Czy sądzisz, że 60tys km bez udanego wypalania nie jest
    > w stanie w 30% przytkać DPF?

    Jak układ nie jest sprawny, to się może przytkać i po 100km.

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: