  • 11. Data: 2015-05-24 16:37:44
    Temat: Re: DPF przekręt
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

    W dniu 2015-05-24 o 13:47, atm pisze:

    > Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu
    > podsumowales tych gosci.
    > Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury
    > i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.

    A ja właśnie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem
    zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

  • 12. Data: 2015-05-24 16:42:35
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Najlepiej ma to rozwiązane renault w silniku 1.5 dci 110 KM
    Tam jest dodatkowy 5 wtryskiwacz w wydechu i filtr wypala się nie
    zależnie od silnika .
    Nie przybywa oleju i inne tego typu historie.

    http://mail.widzew.net/konto/asz1/k9k896.JPG

    http://mail.widzew.net/konto/asz1/silnikk9k.JPG

    Przemeq

  • 13. Data: 2015-05-24 18:42:30
    Od: atm <...@v...pl>

    > Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotność wyżyłowanych silników. Jest to
    oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było kilkadziesiąt lat a moce z litra
    wzrosły dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich
    samochodach nie lada wyczynem.

    Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
    powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

  • 14. Data: 2015-05-24 19:04:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:

    > Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc
    > powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

    Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to
    miażdżąca większość benzyniaków niczego nie doładowuje.

    --
    MN

  • 15. Data: 2015-05-24 19:28:33
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-05-24 19:04, Marcin N wrote:

    > Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to
    > miażdżąca większość benzyniaków niczego nie doładowuje.

    Jednak coraz wiecej downsizingu wokol.
    http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Benzynowy-downsizi
    ng-jak-wplywa-na-trwalosc-i-faktyczne-koszty-utrzyma
    nia,wid,17198863,wiadomosc.html?ticaid=114ec3

  • 16. Data: 2015-05-24 19:29:37
    Od: atm <...@v...pl>

    odpowiedzi producentow sa niezle:

    Co jest największym problemem w kilkuletnich autach z takimi
    jednostkami? Z jakimi awariami i usterkami spotykacie się najczęściej w
    swojej pracy?
    Dr hab. inż. Marek Brzeżański: Downsizing stwarza możliwości tworzenia
    całej gamy silników przeznaczonych dla różnych typów pojazdów, przy
    wykorzystaniu jednej koncepcji i tej samej linii produkcyjnej.
    Zasadnicze elementy konstrukcyjne poszczególnych wersji silnika nie
    różnią się wiele, natomiast istotne różnice dotyczą jakości
    zastosowanych materiałów oraz systemu regulacji parametrów, w tym
    szczególnie ciśnienia doładowania, faz rozrządu oraz oprogramowania
    modułów sterujących. Istotne zmiany dotyczą także układu chłodzenia oraz
    układu smarowania poszczególnych węzłów silnika. Producenci silników
    najczęściej nie odnoszą się do zagadnień związanych z trwałością swojej
    jednostki napędowej i gwarantują podobną trwałość wszystkich produktów.
    W praktyce jednostki o większej mocy jednostkowej są bardziej podatne na
    awarie, ponieważ są one bardziej wrażliwe, głównie na błędy
    eksploatacyjne. Zdarzają się także awarie spowodowane innymi
    przyczynami, ponieważ bardziej wysilony silnik zawiera wiele złożonych
    rozwiązań konstrukcyjnych. W samochodach używanych wyposażonych w tego
    typu jednostki na pierwszym miejscu wymieniłbym tu błędy w układach
    elektronicznego sterowania oraz w pracy różnego typu czujników,
    natomiast nie jest tajemnicą, że najbardziej czułym podzespołem jest
    system doładowania oraz system oczyszczania spalin. Często występują też
    problemy z układem zasilania, szczególnie w nowoczesnych silnikach
    wysokoprężnych. Przyczyną tych problemów jest często niewłaściwa jakość
    paliwa. Innego typu uszkodzenia mechaniczne zdarzają się znacznie
    rzadziej, chociaż nadmierne zużycie układu korbowo-tłokowego też nie
    jest rzadkością.

    Fiat Auto Poland: brak odpowiedzi

    General Motors Poland: tajemnica handlowa

    http://www.biznescar.pl/node/396

  • 17. Data: 2015-05-25 09:40:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 24 May 2015 13:09:29 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
> [...]
    wspawanie w
    > to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu

    Chwila, ale przecież po to się puchę zostawia aby na przeglądzie się
    nie przyczepili, że brak dpf.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-05-25 13:21:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    >Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
    >2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
    >zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa
    >rynkowa metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF
    >się psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz
    >miał lepiej".

    Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze
    wyciac.
    Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu
    przekret ?

    >W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
    >państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
    >będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.

    Mozliwe. Ale bedzie nowy prezydent, nowe wybory, i moze nowy rzad :-)

    J.

  • 19. Data: 2015-05-25 13:27:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to
    >miażdżąca większość benzyniaków niczego nie doładowuje.

    No nie wiem ... skoda oferuje tylko jeden silnik bez sprezarki,
    octawia ma juz tylko TFSI i TDI do wyboru ...

    Jak to jest ze spalaniem takich nowoczesnych benzyniakow ?
    Albo z zagazowaniem :-)

    J.

  • 20. Data: 2015-05-25 17:55:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

    W dniu 2015-05-25 o 13:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
    > Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu przekret ?

    Przekręt jest wtedy, kiedy ktoś nie ma kłopotów z DPF a oni nagabują -
    usuń pan, będzie mniej palił i będzie mniej kłopotów. To jest dobry
    dawca DPF-a a nie ktoś, komu DPF już się spieprzył.