  • 11. Data: 2019-07-16 14:32:44
    Temat: Re: DVB-T > DVB-T2
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > A kwestia wsparcia Smart TV, to temat na dłuższą dyskusję. Przykładowo,
    > HbbTV, nazywany następcą teletekstu, opiera się na wyświetlaniu strony
    > internetowej. A przeglądarki to jedna z kategorii programów, w których
    > najczęściej znajduje się luki (pewnie w sporej części ze względu na ich
    > popularność) i trzeba je łatać. A, że telewizor używamy dłużej niż 2-3
    > lata, to czas wsparcia musi być odpowiednio dłuższy.

    > Istnieje standard HDMI CEC, przewidujący możliwość sterowania
    > telewizorem z poziomu pilota podłączonego po HDMI np. tunera satelitarnego.

    Chyba macie rację. To jednak jest bardziej złożone.
    Radośnie założyłem że dekodowanie HEVC robi jakieś PROGRAMOWALNE dsp a
    wcale tak być nie musi. Kawał SoCa ze sztywno zakutym firmwarem jest
    równie prawdopodobny.
    No i przede wszystkim musi być wola producenta żeby coś zmienić.
    No i kasa kasa kasa.
    Hajs musi się zgadzać.

    Pozdrawiam
    Adam Górski

  • 12. Data: 2019-07-16 14:46:55
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 16.07.2019 14:32, Adam Górski wrote:
    > No i kasa kasa kasa.
    > Hajs musi się zgadzać.
    Warto jeszcze wspomnieć o tym, że HEVC jest własnościowym kodekiem, więc
    muszą płacić za licencję od każdego telewizora i istnieje możliwość
    wycięcia danej funkcjonalności tylko po to, aby nie musieć za jej
    licencję płacić.
    https://en.wikipedia.org/wiki/High_Efficiency_Video_
    Coding#Patent_license_terms

  • 13. Data: 2019-07-16 16:49:49
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > Istnieje standard HDMI CEC, przewidujący możliwość sterowania
    > telewizorem z poziomu pilota podłączonego po HDMI np. tunera satelitarnego.

    Ale zawsze się znajdzie jakiś debil który wymyśli koło na nowo.
    Np. Każdy kolejny dekoder UPC o HDMI CEC to nawet nie słyszał.

    A w przypadku UPC Horizon idą jeszcze dalej w tym szaleństwie.
    Dwa piloty w jednym - jeden od telewizora i drugi od dekodera.
    Wybiera się albo TV albo dekoder oddzielnym przyciskiem.

    No oczywiście jeżeli Twój tv jest na liście obsługiwanych tv.

    No jak to zobaczyłem to mnie mało juch nie strzelił.

    Pewnie CEC wymaga wniesienia opłaty licencyjnej a jakaś firma krzak
    robiąca te dekodery jest za biedna.

    Pzdr

    Adam Górski

  • 14. Data: 2019-07-16 17:30:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-07-16 10:15, mrvtktjv pisze:
> [...]
    > już słychać o T2. Wygląda więc, że standard ten zostanie z nami na
    > dłużej (ale to zdanie to już moje przypuszczenie).

    Zostanie, zostanie. Jak jest możliwość upchnięcia większej liczby
    kanałów w paśmie i zagarnięcia większej $ za koncesje to wiadomo.
    Wystarczy spojrzeć jak teraz wyglądają kanały w MUX-ach: zamiast
    porządnej jakości HD mamy programy z obrazem wyglądającym jak odtwarzany
    ze starego magnetowidu. Także tego...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2019-07-16 20:22:46
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    mrvtktjv wrote on 16.07.2019 10:15:

    > Poza tym pozostaje jeszcze kwestia odbioru DVB-T2. Co ciekawe, nie
    > słychać jakoś o następcy DVB-T2.

    Może dlatego, że 256-QAM i tak już upycha dużo bitów w jednym symbolu i
    nie widać parcia na zwiększanie upakowania nawet w sieciach kablowych,
    które mają mniejsze zakłócenia niż transmisja naziemna. A resztę
    załatwią kodeki, które i tak są aktualizowane niezależnie od DVB-T.

  • 16. Data: 2019-07-16 23:13:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, a masz dobre doświadczenia z HDMI-CEC?
    Ja mam jedno - dvd/nagrywarka samsung z teleeizorami dwoma, też samsunga - i nawet
    było, że to zadziała tylko samsung-samsung.
    Cały bajer w tym, że pilot do nagrywarki możesz przestawić przyciskiem w tryb
    sterowania telewizorem. Ale żeby znów sterować nagrywarką, musisz nacisnąć inny
    przycisk.
    Rezultat - i tak leżą dwa piloty takie same (na szczęście różnią się kolorem spodu),
    a nawet trzy, bo trzeci do netii. A jak zrobię "mute" w telewizorze pilotem do
    nagrywarki to muszę pamiętać, żeby pilot z powrotem na nagrywarkę przestawić, bo
    inaczej mama nie może potem oglądać z nagrywarki. Bo to nie moje, szajsunga bym do
    domu nie wpuścił.

  • 17. Data: 2019-07-17 12:30:01
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > Hmm, a masz dobre doświadczenia z HDMI-CEC?

    Mam.
    Jeden łańcuch PS3->Yamaha amp-> Epson TH9000 i CEC działa super.

    Pilotem od epsona mogę zrobić głośniej ciszej nacisnąć pauze lub stop
    przy oglądaniu filmów. Włączyć/wyłączyć cały łańcuch jednym klawiszem.

    Drugi łańcuch UPC Horizon -> Yamaha amp -> Epson TH9000

    No i tutaj dekoder upc nie ma kontroli nad niczym i odwrotnie.
    A mógłby.

    Wystarczyłaby mi kontrola on/of vol+/- play/stop i channel +/-

    Zamiast tego UPC daje mi kontrolę nad tv którego nie mam, bo przecież
    wszyscy mają telewizor.

    Pzdr

    Adam Górski