  • 11. Data: 2016-05-25 11:59:14
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-25 o 11:54, Myjk pisze:
    > Wed, 25 May 2016 11:19:38 +0200, Liwiusz

    > Się w takich miejscach nie włącza autopilota
    > -- czy to zbyt skomplikowane do wykoncypowania?

    W jakich miejscach?
    W takich, gdzie może nas zastać złe oznakowanie?

    Czyli wszędzie, co prowadzi do wykoncypowania, że ten cały system
    automatycznego auta to shit.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2016-05-25 12:06:49
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.05.2016 11:15, Myjk pisze:

    > Nie tylko, bo potrafi się trzymać także pojazdu jadącego wcześniej. Tak czy
    > siak u nas większość dróg jednak jest oznakowana liniami.

    http://www.dailymotion.com/video/x18ms6_la-grande-va
    drouille_shortfilms

    Od 3:00.

    MJ

  • 13. Data: 2016-05-25 12:16:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-25 o 12:06, Michał Jankowski pisze:

    > http://www.dailymotion.com/video/x18ms6_la-grande-va
    drouille_shortfilms

    > Od 3:00.

    Moja reakcja na te "komputerki": 3:24 ;)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2016-05-25 12:32:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2016 11:59:14 +0200, Liwiusz

    > W jakich miejscach?
    > W takich, gdzie może nas zastać złe oznakowanie?

    Co znaczy "zastać"? Czy do Ciebie dociera, że ten system to wspomagacz w
    ściśle określonych sytuacjach, jak każdy inny system WSPOMAGAJĄCY kierowcę,
    a nadal kierowaniem pojazdem oraz odpowiedzialnością jest obraczony
    KIEROWCA siedzący za kierownicą? To nie jest system autonomiczny -- jak to
    zrozumiesz, to wróć do dyskusji.

    > Czyli wszędzie, co prowadzi do wykoncypowania, że ten cały system
    > automatycznego auta to shit.

    Największy "shit" to jest jak ludzie nie rozumieją prostych rzeczy.

    Przywołuje mi to na myśl takich oszołomów co powodują wypadek, bo nawigacja
    im kazała TERAZ skręcić w prawo, gdy auto było na lewym pasie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2016-05-25 13:10:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W jakich miejscach?
    >W takich, gdzie może nas zastać złe oznakowanie?

    i to z zaskoczenia - sa ladne paski, a nagle remont.

    >Czyli wszędzie, co prowadzi do wykoncypowania, że ten cały system
    >automatycznego auta to shit.

    Liwiuszu, ale czy myslisz, ze w USA nic nie robia, tylko paski maluja
    ?
    Musi sobie ten system z tym radzic.

    Tzn Google i byc moze Tesla - za inne o ograniczonej funkcjonalnosci
    nie recze.

    J.

  • 16. Data: 2016-05-25 13:14:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-25 o 13:10, J.F. pisze:
    > Liwiuszu, ale czy myslisz, ze w USA nic nie robia, tylko paski maluja ?
    > Musi sobie ten system z tym radzic.
    >
    > Tzn Google i byc moze Tesla - za inne o ograniczonej funkcjonalnosci nie
    > recze.

    Toż chciałbym właśnie zobaczyć jak sobie radzi na drogach stricte źle
    oznakowanych.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2016-05-25 13:23:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.05.2016 11:58, J.F. wrote:

    > Dobrze piszesz, ale jednak - takie systemy tez powstaja.
    > Kto tu ostatnio pokazywal, jak dziala taka automatyczna jazda w fordzie
    > - trzyma sie pasa ladnie i nagle "ratuj, nie dam rady skrecic".

    Powstają, bo różne dziwne rzeczy powstają i się sprzedają. Ale sensu nie
    ma w tym za grosz. To po prostu etap pośredni pomiedzy białkowym
    kierowcą a autonomicznym pojazdem. Nigdy nie powinien być używany poza
    jazdami testowymi, bo wprowadza niebezpieczeństwo. Ja wiem, że koncerny
    napewno dobrze się zabezpieczyły i napisały odpowiednie klauzule, ale
    ponieważ są to systemy niebezpieczne powinny być po prostu zakazane.
    Podejrzewam, że kierowca po dwóch piwach by sobie lepiej poradził w
    klasycznym samochodzie, niż trzeźwy w takim co nagle autopilot mówi "to
    ja wysiadam radź sobie sam". A to pierwsze jest przestępstwem, dlaczego
    drugie, mimo że niebezpieczniejsze ma być legalne?

    > To by z jednej strony jak najbardziej mialo sens, z drugiej jednak - a
    > ile bedzie falszywych alarmow ?

    Pewnie sporo - jeżdziłem kiedyś krórko jakimś wypasionym służbowym
    mercedesem - piskało to w mieście co chwilę, więc wyłączyłem.
    Niewykluczone, że dało się konfigurować ale nie miałem do tego
    cierpliwości, poza tym dostałem go na kilka tygodni, więc nie chciało mi
    się z tego doktoryzować. Ale na autostradzie już działał prawidłowo -
    jak piskał, to znaczyło że trzeba popatrzeć o co chodzi. Ale on stary
    był, więc może teraz to lepiej działa.

    > Jedziesz sobie, auto przed toba nagle staje, bo mu sie cos ubzduralo.
    > Wyprzedzasz - kierownica trzesie, wiec hamulec, a tu znow sie cos
    > ubzduralo.

    Mimo wszystko lepiej niż jak stwierdzi "ja tego nie ogarniam, wysiada,
    radź sobie sam";) Myślę, że po przyzwyczajeniu się, że przy zmianie pasa
    trzęsie nie byłoby to uciążliwe. W końcu teraz też często trzęsie, bo
    specjalnie tak linie boczne robią. IMHO automatyczne hamowanie i
    sygnalizacja zajęcia martwego pola (albo i bardziej zaawansowania - nie
    wyrobisz się, bo ten styłu zapierdala, albo sprawdzić czy nie motocykl,
    który jak wiadomo może być wszędzie) byłaby bardzo przydatna. Ale na
    zasadzie wspomagania kierowcy, a nie próby zastąpienia go, bez gwarancji
    działania.

    > No i ... czy nie bedzie tak, ze przestaniesz pilnowac odstepu, bo auto
    > to robi za ciebie, przestaniesz patrzec w lusterka, bo auto robi to za
    > ciebie.

    Raczej nie - wkurwiające by było jakbyś trzymał gaz w podłodze cały
    czas, a on by nie przyspieszał, bo nie ma gdzie. Ze zmianą pasa - terz
    przecież raczej sprawdzisz lusterko wcześniej niż będziesz się pchał na
    pałę. Wszelkie ABS, ESP też budziły takie obawy, ale się jednak
    sprawdzaja (choć jest tu eleita, co jednym pedałem potrafi zahamować
    lepiej kontrolując każde koło oddzielnie z szybkością rzędu megaherców;)

    > Ja juz parkuje na ucho i czujniki ... w tym aucie akurat na oko to
    > niewiele widac :-)

    Cofaj, cofaj, będzie słychać;)

    A tak na poważnie - ja też parkuję na czujniki - i szczerze, lepiej to
    działa niż jak czujników nie miałem. Zresztą to nie jest ktytyczny
    system - najwyżej będzie parkingówka, choć z czujnikami w nic nie
    przypieprzyłem, a wcześniej mi się udało.

    Shrek

  • 18. Data: 2016-05-25 13:29:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-25 o 13:23, Shrek pisze:
    > terz przecież raczej

    Oto dowód na brak nadziei. Pomimo tego, że komputery już od dziesiątek
    lat sprawdzają pisownię, człowiek nadal jest oporny ;)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-05-25 13:57:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.05.2016 13:29, Liwiusz wrote:

    > Oto dowód na brak nadziei. Pomimo tego, że komputery już od dziesiątek
    > lat sprawdzają pisownię, człowiek nadal jest oporny ;)

    No rzeczywiście - podobnie jak z wypadkami - nawet jak komputery będą
    prowadzić dalej będą się zdarzać;)

    Shrek

  • 20. Data: 2016-05-25 13:59:48
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    > Nijak. Ten "autopilot" nie zwalnia kierowcy z konieczności zachowania
    > uwagi
    > i rekacji na sytuacje niespodziewane (w tym odpowiedzialności za kolizje).
    > Jedyne z czego zwalania, to z konieczności ciągłego trzymania łap na
    > kierownicy i nogi na pedałach w celu zwolnienia czy przyśpieszenia.

    a ubezpieczalnia na to: OC x 5, AC x 10 ;)