  • 31. Data: 2015-05-21 16:04:10
    Temat: Re: Darmowy prosty program do rysowania - jaki?
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 14:26:42 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > Proszę bardzo: rysujesz ten prostokąt bele jak, idziesz do menu Parametric, dajesz
    mu wymiar pomiędzy pionowymi bokami, wpisujesz że ten wymiar ma być 100, dokładasz
    wymiar pomiędzy poziomymi bokami, wpisujesz 80, gotowe. Jak stwierdzisz że brzydko
    wyszło, to klikasz dwa razy na wymiarze, zmieniasz liczbę na inną, prostokąt sam się
    rozciągnie. Nie potrzebujesz do tego Autocada, wystarczy darmowy Solvespace albo SE
    2D Drafting.

    > Autodesk tak z 20 lat temu przestał rozwijać modelowanie 3D w Autocadzie. Zrobili
    nowy produkt, z parametrycznymi wymiarami, z wieloelementowymi złożeniami, z
    rysunkami automatycznie regenerującymi się po zmianie geometrii modelu. To był
    Mechanical Desktop. Przespali rozwój tego typu oprogramowania u konkurencji, która
    już wtedy od dziesięciu lat rozwijała coś dużo lepszego, np. Proengineer. I już nigdy
    nie dogonili, mimo zarzucenia tego Mechanical Desktopa i zrobienia dużo lepszego
    (choć wciąż dziadowskiego) Inventora.
    > Jaki masz budżet na narysowanie tej swojej skrzyni biegów? Znaczy, jak drogi
    program chcesz sobie sprawić, żeby dać radę to zrobić? Masz opcje od zera złotych, do
    gdzieś tak 50k euro.

    Z tym prostokątem to zupełnie tak samo jak w Corelu. Potem wchodzi się w moduł
    wymiarowania i pokazuje odkąd dokąd ma zwymiarować. Sam robi linie wymiarowe ze
    strzałkami i wpisuje wymiar. Jak się nie podoba to po rozciągnięciu wymiar sam się
    zmieni. Nie wszyscy samodzielnie projektują okręt wojenny w całości. Czasami
    potrzebna jest blaszka z trzema otworami. Jak ktoś ma Corela to bez problemu w nim ją
    narysuje i wyeksportuje plik pasujący do każdej wycinarki laserowej. Groble wedle
    stawu się stawia. A tak ogólnie kocham gigantomanów którzy pierdolą dokładnie tak jak
    Ty.

  • 32. Data: 2015-05-21 17:36:25
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    k...@g...com wrote:

    > Zamieniasz obiekt na krzywe i z kazdym punktem mozesz zrobic co chcesz.

    W jakiej wersji? Bo w 9. moge, owszem, zlapac mysza i przeciagnac na
    oko w inne miejsce. Ale juz przesunac _jeden_punkt_ o wektor
    (30mm,40.2mm) nie mozna bezposrednio, trzeba sposobem. Chyba ze o czyms
    nie wiem...

    pozdrawiam

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 33. Data: 2015-05-21 18:05:37
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 17:38:13 UTC+2 użytkownik myszek napisał:

> [...]
    > oko w inne miejsce. Ale juz przesunac _jeden_punkt_ o wektor
    > (30mm,40.2mm) nie mozna bezposrednio, trzeba sposobem. Chyba ze o czyms

    Mam ósemkę. Narysuj prostokąt. Zamień na krzywe. Wpisz w okienko podsuwania 30.
    Zaznacz róg który chcesz przesunąć, kliknij dwa razy na nim i zrobi się z niego
    węzeł. Kliknij strzałkę w lewo. Węzeł przesunie się o 30. Odkliknij obiekt wpisz w
    okienko podsuwania 42 i dalej tak samo jak przy 30. Prościej narysować prostokąt
    30x42. Włączyć przyciąganie do obiektów i przyssać go do węzła. Przesunąć węzeł po
    przekątnej dorysowanego prostokąta. Skasować prostokąt. Można jeszcze to zrobić
    wykorzystując możliwość umieszczenia początku układu współrzędnych w dowolnym miejscu
    i punkt wyznaczyć prowadnicami. Pewno jeszcze kilka sposobów by się znalazło. Jeszcze
    prościej. Wpisz 30 i 42 w okienko do wpisywania przesunięcia duplikatu. Zduplikuj.
    Włącz przyciąganie do obiektów. Dociągnij węzeł. skasuj duplikat. Takie myki jak
    opisałem daje się zrobić od trójki wzwyż.