  • 21. Data: 2015-05-20 19:48:07
    Temat: Re: Darmowy prosty program do rysowania - jaki?
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 maja 2015 16:49:21 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Ale odnoszę wrażenie, że jemu o co innego chodzi. Wymiarowanie, to dla
    > mnie automatyczne wrysowywanie wymiarów z liniami wymiarowymi. 4 tego
    > nie miała. 12 ma. Na pośrednich nie pracowałem, więc nie potrafię
    > powiedzieć, kiedy się to pojawiło.

    Ósemka ma. Trochę nie tem teges dla mnie i wolę wymiarować ręcznie.

  • 22. Data: 2015-05-20 20:48:03
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 maja 2015 12:48:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A w ogole daje sie w Corelu jakos latwo wprowadzic dlugosc
    > linii/rozmiary elementow z klawiatury ?
    > Tak zeby prostokat mial np 80x100(mm) a nie 79.87234x100.23143 ?
    >
    > Jak sobie z tym radzicie w innych programach, typowych CAD ?
    > Wpisujecie cyferkami z klawiatury, rysujecie byle jak, czy macie
    > ustawiony grid ?
    >
    > Bo jak pamietam AutoCad, to on raczej zachecal do niechlujstwa ...
    >
    > J.

    Możesz ustawić dowolną siatkę na przykład 1mm x 1mm i włączyć przyciąganie do siatki.
    Wtedy w sposób prosty nie da się postawić myszki tak żeby ominęła siatkę. Jeśli ktoś
    chce używać Corela do rysunków to zauważy że nie ma biblioteki typowych elementów. W
    CADie chcesz śrubkę to masz jaką chcesz. Prosisz o łożysko i masz łożysko jakie
    chcesz. W Corelu trzeba wszystko ręcznie narysować. Przynajmniej do ósemki. Wyższych
    nie używałem to nie wiem. Inna sprawa że jak ktoś pozna Corela to specjalnie do
    innych programów tęsknił nie będzie. Corel jest przyjazny dla użytkownika.

  • 23. Data: 2015-05-21 08:24:58
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    "J.F." wrote:

    > A w ogole daje sie w Corelu jakos latwo wprowadzic dlugosc
    > linii/rozmiary elementow z klawiatury ?
    > Tak zeby prostokat mial np 80x100(mm) a nie 79.87234x100.23143 ?

    Prostokat bez problemu - i ogolnie, rozmiary calego obiektu. Natomiast
    mnie bardzo brakuje mozliwosci przesuniecia jednego punktu w obiekcie
    o zadany wektor, wydluzenia 1 boku wielokata,
    obrocenia go o dany kat itp. Pzynajmniej 9. tego nie ma - poszczegolne
    punkty mozna tylko przesuwac mysza.

    Trzeba sobie radzic w ten sposob, ze robie sobie linijke: rysuje
    prostokat, wklepuje jego wymiary, wlaczam przyciaganie do obiektu,
    przykladam jednym rogiem do jednego punktu, drugi punkt do drugiego
    rogu... ale to niezbyt wygodne.

    Drugi problem to mierzenie dlugosci krzywych i pol powierzchni -
    chodza po sieci jakies makra do tego, ale ja akurat mam nieco okrojona
    wersje, ktora ich nie obsluguje.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 24. Data: 2015-05-21 09:08:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 08:26:44 UTC+2 użytkownik myszek napisał:

> [...]
    >
    > Drugi problem to mierzenie dlugosci krzywych i pol powierzchni -
    > chodza po sieci jakies makra do tego, ale ja akurat mam nieco okrojona

    Ludzie, a może zacznijcie używać Notepada do rysunku technicznego?
    Są darmowe albo bardzo tanie programy CAD do parametrycznego rysowania 2D, co
    lepszego można wymyślić?

  • 25. Data: 2015-05-21 10:56:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Ludzie, a może zacznijcie używać Notepada do rysunku technicznego?
    >Są darmowe albo bardzo tanie programy CAD do parametrycznego
    >rysowania 2D, co lepszego można wymyślić?

    Uzywanie Corela do rysunku technicznego - przyznaje, brzmi glupio, ale
    skoro jest juz wersja 10 (?), a od 8 jest wymiarowanie - widac jest
    takie zapotrzebowanie :-)

    Tym niemniej moje zarzuty dotycza calkiem drogiego i powszechnie
    uzywanego AutoCAD ...

    J.

  • 26. Data: 2015-05-21 12:07:25
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > Drugi problem to mierzenie dlugosci krzywych i pol powierzchni -
    > chodza po sieci jakies makra do tego, ale ja akurat mam nieco okrojona

    Zamieniasz obiekt na krzywe i z każdym punktem możesz zrobić co chcesz.

  • 27. Data: 2015-05-21 14:01:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 10:56:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Uzywanie Corela do rysunku technicznego - przyznaje, brzmi glupio, ale
    > skoro jest juz wersja 10 (?), a od 8 jest wymiarowanie - widac jest
    > takie zapotrzebowanie :-)

    Oczywiście, ja byłem świadkiem jak skonstruowano wielki kocioł na trzy baloty słomy
    na podstawie rysunku zrobionego obcasem pantofla na piaszczystym podwórzu, w skali
    1:1. Corel przy tym to prawie CAD...

    > Tym niemniej moje zarzuty dotycza calkiem drogiego i powszechnie
    > uzywanego AutoCAD ...

    Twoje zarzuty świadczą tylko o tym że nie wiesz co się z tym Autocadem robi.

  • 28. Data: 2015-05-21 14:11:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

    >Twoje zarzuty świadczą tylko o tym że nie wiesz co się z tym
    >Autocadem robi.

    Nie wiem, dlatego pytam praktykow, co to niejeden rysunek namalowali.
    Jak to robicie ?

    Dalsze pytania ... AutoCAD niby ma 3-D, od 20 lat ma, to powinno byc
    dopracowane,
    jakbym chcial sobie skrzynie biegow zaprojektowac, trzy walki obok
    siebie, kilka kolek zebatych, lozyska, pozycje trzeciego walka znalezc
    (odpowiednia odleglosc od dwoch pozostalych) , a potem np kolizje
    elementow sprawdzic, i rysunki wydrukowac, zwymiarowane,
    to:
    -robic 3D w AC,
    -nawet nie zaczynac, bo AC sie nie nadaje,
    -sa lepsze programy ?

    J.

  • 29. Data: 2015-05-21 14:14:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 09:30:25 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Z ostatniej chwili... Solid Edge 2D Drafting jest darmowy ale działa tylko
    > powyżej XP. Licencji nie czytałem, to nie wiem czy do zastosowań
    > komercyjnych też.

    Do komercyjnych też.

    Powyżej XP? A na Windows ME nie chce pójść? Ach, jaka przykrość...

  • 30. Data: 2015-05-21 14:26:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 14:11:15 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie wiem, dlatego pytam praktykow, co to niejeden rysunek namalowali.
    > Jak to robicie ?

    Proszę bardzo: rysujesz ten prostokąt bele jak, idziesz do menu Parametric, dajesz mu
    wymiar pomiędzy pionowymi bokami, wpisujesz że ten wymiar ma być 100, dokładasz
    wymiar pomiędzy poziomymi bokami, wpisujesz 80, gotowe. Jak stwierdzisz że brzydko
    wyszło, to klikasz dwa razy na wymiarze, zmieniasz liczbę na inną, prostokąt sam się
    rozciągnie. Nie potrzebujesz do tego Autocada, wystarczy darmowy Solvespace albo SE
    2D Drafting.

> [...]
    > to:
    > -robic 3D w AC,
    > -nawet nie zaczynac, bo AC sie nie nadaje,

    Autodesk tak z 20 lat temu przestał rozwijać modelowanie 3D w Autocadzie. Zrobili
    nowy produkt, z parametrycznymi wymiarami, z wieloelementowymi złożeniami, z
    rysunkami automatycznie regenerującymi się po zmianie geometrii modelu. To był
    Mechanical Desktop. Przespali rozwój tego typu oprogramowania u konkurencji, która
    już wtedy od dziesięciu lat rozwijała coś dużo lepszego, np. Proengineer. I już nigdy
    nie dogonili, mimo zarzucenia tego Mechanical Desktopa i zrobienia dużo lepszego
    (choć wciąż dziadowskiego) Inventora.
    Jaki masz budżet na narysowanie tej swojej skrzyni biegów? Znaczy, jak drogi program
    chcesz sobie sprawić, żeby dać radę to zrobić? Masz opcje od zera złotych, do gdzieś
    tak 50k euro.