  • 1. Data: 2015-04-10 19:11:15
    Temat: Słup żelbetowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Budują następny market. Taka technologia jest standardowa?
    Mają takie słupy jak ten.
    http://tinyurl.com/lhj54xc
    Tylko, że te co tam leżą są w całości, czyli stopa fundamentowa i słup
    konstrukcyjny jako jedna całość i u góry jakiś występ do belki.
    Nie wiem czy odlewali to na miejscu czy przywieźli. Chyba przywieżli bo leżą
    wszędzie dookoła.

    W jaki sposób oni to ustawią do pionu i na równej wysokości? Widać, że te co
    ustawili, to stoja na piasku (chyba).

    Robert

  • 2. Data: 2015-04-10 19:41:38
    Temat: Re: Słup żelbetowy
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2015 19:12:05 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > wszędzie dookoła.
    >
    > W jaki sposób oni to ustawią do pionu i na równej wysokości? Widać, że te co

    Geodeta im mówi jak ma stać.

  • 3. Data: 2015-04-10 19:45:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <k...@g...com>
    > Geodeta im mówi jak ma stać.

    Mówi, mówi, ale one go słuchają? :-)
    Podnoszą i podsypują/ujmują piasku?

    Robert

  • 4. Data: 2015-04-10 19:57:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >słup konstrukcyjny jako jedna całość i u góry jakiś występ do belki.
    >Nie wiem czy odlewali to na miejscu czy przywieźli. Chyba przywieżli

    Standardowa to chyba nie, ale czemu nie ?

    >W jaki sposób oni to ustawią do pionu i na równej wysokości? Widać,
    >że te co ustawili, to stoja na piasku (chyba).

    Postawia dzwigiem, a jak sie postarali przy wylewaniu chudego betonu,
    to i rowno beda staly.

    Duze te slupy ? Ciezkie ? Gdzie widzisz problem ?

    J.

  • 5. Data: 2015-04-10 20:06:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Postawia dzwigiem, a jak sie postarali przy wylewaniu chudego betonu, to i
    > rowno beda staly.
    > Duze te slupy ? Ciezkie ? Gdzie widzisz problem ?

    Koło 10 m. Z tego co widziałem (a może źle widziałem) to stoją na piasku.
    Ale jeżeli robią wylewki i na to stawiają te klocki, to chyba nie ma
    problemu.

    Robert

  • 6. Data: 2015-04-10 20:37:57
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2015 19:46:38 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > <k...@g...com>
    >
    > Mówi, mówi, ale one go słuchają? :-)
    > Podnoszą i podsypują/ujmują piasku?
    >
    > Robert

    Jasne że słuchają. Wiem jak rurowe maszty telefoniczne stawiają. Zalewają betonem
    kawał rury w ziemi. Bardzo się starają żeby w pionie był, co nie jest trudne ani
    pracochłonne. Rura ma kołnierz do przykręcenia reszty. Stawiają i przykręcają maszt.
    Geodeta mierzy i mówi w którą stronę krzywo stoi. Odkręcają i krzywy łącznik
    przykręcają. Mają przy montażu kilkanaście różnie krzywych łączników i mają z czego
    dobrać. Trafienie jest za pierwszym razem. Tak samo pewno przy tych kolumnach.
    Najpierw geodeta wyznacza im poziom dla wszystkich podsypek. A potem stawiają i
    mierzy czy stoi jak powinien. Podejrzewam że dopuszczalne odchyłki są w centymetrach
    a nie milimetrach.

  • 7. Data: 2015-04-11 07:31:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Apr 2015 20:06:59 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > "J.F."
    >
    > Koło 10 m. Z tego co widziałem (a może źle widziałem) to stoją na piasku.
    > Ale jeżeli robią wylewki i na to stawiają te klocki, to chyba nie ma
    > problemu.

    No, wylewki byly na Twoim rysunku :-)

    Jesli stawiaja na piasku ... wystarczy podniesc i opuscic aby bylo 5
    mm nizej :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-04-11 11:08:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > No, wylewki byly na Twoim rysunku :-)

    Rys. był przykładowy jak wygląda taki słup.
    Ten z rysunku odebrałem jako stawiany w stopę osobno. Najpierw wylewają
    stopę z otworem i w to wstawiają słup.
    Takie widziałem, nawet robiłem dębowe kliny do blokowania słupów.

    Robert