  • 21. Data: 2015-01-27 00:57:52
    Temat: Re: Dawno nie było o sporcie :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 26 Jan 2015 23:53:37 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > "Warunki są bardzo wymagające - relacjonował Kubica. - Uważam, że opony
    > Pirelli dają w niektórych sytuacjach sporą przewagę, bo - nie oszukujmy
    > się - samo auto, choć doinwestowane, nie jest fabryczne, tylko klienckie.
    > Dlatego nasze tempo jest zaskakujące. Przyjechać na Monte Carlo, kiedy
    > wszystko było robione na ostatni dzwonek i jechać tempem zawodników z dużo
    > większym doświadczeniem, do tego w takich warunkach... To bardzo pozytywne."

    Oczywiście, nikt kto zna się na rajdach nie neguje tego że Kubica zrobił na
    tym rajdzie rzeczy wielkie.
    Natomiast nie jest prawdą to że Kubicy się nie pokazuje bo jest niewygodny,
    czy jakiś tam jeszcze.
    Nie pokazuje się, bo jeszcze nie zapracował na to żeby być produktem
    marketingowym, a jemu samemu z kolei nie zależy na takim promowaniu się.

    > http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2015/01/25/ku
    bica-and-pirelli-the-fastest-combination-on-rallye-m
    onte-carlo/

    Nie żartuj :)

    Żeby się doklikać do tego tekstu, trzeba wejść na stronę pirelli.com, potem
    wybrać motorsport (nawet tu zero), dopiero dalej rally i w sekcji news
    schowanej gdzieś w rogu odbiorca znajdzie ten tekst z jednym, marnym
    zdjęciem.

    To jest właśnie to o czym pisałem mówiąc "wcale nie zobaczymy".

    Natomiast jak wygra rajd (a jestem przekonany że to nastąpi już w tym
    sezonie), to samochód Kubicy znajdziesz na www.pirelli.com

    Bo niestety motorsport to dzisiaj nie jest to co w latach 80-tych, kiedy
    był to sport popularny i koncern mógł odnosić korzyści z samej obecności w
    rajdach, niekoniecznie z wygranych.

    Dziś mało kto się interesuje, jest słabo promowany i jedyna wartość
    marketingowa to zwycięstwo i to prawdę mówiąc nie w rajdzie, a całego
    cyklu. Drugie miejsce to już przegrana i w zasadzie zero wartości którą się
    da przełożyć na sprzedaż produktu na rynku masowym.

    I zresztą sądzę dlatego Kubica nie został kierowcą żadnego z teamów
    fabrycznych. Oni, inwestując tyle pieniędzy, nie mogą sobie pozwolić na
    takie ryzyko, bo niestety za piękną katastrofę jest 0pkt w klasyfikacji
    rocznej, a na dziś potencjał reklamowy mają tylko zwycięzcy.

    > I wielu innych kierowcow rowniez. Gdyby przy rally2 obciazali mniejsza ilosc
    > minut to byloby znacznie ciekawiej.

    Wtedy by się zaczęły kalkulacje na zasadzie że "taniej" brać rally2 jak się
    kapeć trafi na ostatnim odcinku niż się szarpać ze zmianą koła.
    Prawdę mówiąc to jest uczciwe - jak nie ukończył odcinka, to w sumie
    przegrał i już.
    Natomiast fajnie że może jechać dalej, pokazać się publiczności, no i to że
    trzeciego dnia nadal prawie wszyscy jadą, a nie że stawka się kurczy o
    połowę.

  • 22. Data: 2015-01-27 09:45:58
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Nie żartuj :)

    He, to chyba ty żartujesz :)

> [...]
    > zdjęciem.
    > To jest właśnie to o czym pisałem mówiąc "wcale nie zobaczymy".

    I dokladnie zobaczysz go w tym samym miejscu gdy wygra rajd. Jesli wygra.
    "Wcale nie zobaczymy" - wcześniej nie było w cudzysłowiu i wybacz ale brzmi
    to jak próba słabej obrony :)

    > Natomiast jak wygra rajd (a jestem przekonany że to nastąpi już w tym
    > sezonie),

    Malo prawdopodobne, zeby wygral klienckim autem w malym prywatnym teamie.
    Nie ma tez jeszcze takiego doswiadczenia na szutrach jak na asfaltach.

    >to samochód Kubicy znajdziesz na www.pirelli.com

    To firma ktora sprzedaje miliony opon "cywilnych" ! Sport to tylko dodatek.
    Tam ludzie wchodza nie po to , zeby sprawdzic kto wygral rajd czy wyscig F1
    bo od tego jest inna strona. Pirelli to obecnie jedyny producent opon do F1
    i tez musisz wejsc w zakladke motorsport itd. Strona jest zwyczajnie
    poukladana. Podobnie jest z Michelin. Mimo, ze podobno wyklada najwiecej
    kasy na WRC i 90% ekip jedzie na jego oponach to tez musisz wejsc w
    odpowiednia zakladke. Tam silą rzeczy musi byc już więcej na ten temat.

> [...]
    > się
    > da przełożyć na sprzedaż produktu na rynku masowym.

    Jestem innego zdania. Zalezy kto jak te wiadomosci sprzedaje i kto ten
    produkt firmuje. Nawet porazke mozesz obrócic w sukces. :) Oczywiście, że w
    dzisiejszych czasach jest to skomplikowane.
    Tutaj trudno, zeby Michelin, potężny sponsor WRC chcial, zeby za jego
    pieniadze reklamowalo sie PIrelli :)
    Kazdy laik zauwazy, ze jedna migawka poswiecona Kubicy w dniu, ktory wygral
    to chyba troche malo. Kasa rzadzi misiu, kasa !
    Organizatorzy mieli by twardy orzech do zgryzienia jesli Kubica rzeczywiscie
    wygralby rajd :)

> [...]
    > takie ryzyko, bo niestety za piękną katastrofę jest 0pkt w klasyfikacji
    > rocznej, a na dziś potencjał reklamowy mają tylko zwycięzcy.

    Kubica nie został kierowca teamu fabrycznego bo juz w polowie sezonu
    negocjuje sie kontrakty, czesc ma podpisane wczesniej i pewnie na dluzej, a
    on nie wiedzial co bedzie robil. Wielokrotnie to podkreslal. Ciągnięto go do
    DTM ale się bronił. Z prywatnego M-sportu zrezygnował z powodu kiepskiej
    organizacji i czestych defektow mimo, ze Malcolm Wilson go namawial, w
    Hyundayu proponowano mu duzo wczesniej testy ale zrezygnowal. Citroen to
    konflikt sponsorow Total -Lotos. Myslal tez o kolejnej operacji.

    A Loeba i Meeke drugiego dnia :)

> [...]
    > kapeć trafi na ostatnim odcinku niż się szarpać ze zmianą koła.
    > Prawdę mówiąc to jest uczciwe - jak nie ukończył odcinka, to w sumie

    To jest kwestia dogrania regulaminu, rally2 i tak nie zawsze jest dostepny.

  • 23. Data: 2015-01-27 10:17:17
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 09:03, Czesław Wiśniak pisze:

    > A ty co, za duzo onetu sie naczytales ?:)
    > Trudno, zeby dojechal skoro pedal hamulca mu wpadl w podloge przy 160. I
    > tak dobrze sie skonczylo.

    O co ci chodzi ? dojechał ? TAK czy NIE ?

    Jechał b.dobrze, nie dojechał jak w 90% ostatnich rajdów .. szkoda ale
    faktem jest że nie skończył tylko tym razem nie z własnego błędu a
    awarii auta.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 24. Data: 2015-01-27 10:20:05
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 19:17, Jacek Politowski pisze:

    > Ciekawe gdzie Ty byś dojechał bez hamulców przy stukiludziesięciu
    > km/h na takiej drodze...

    No i ?? dojechał czy nie dojechał ? nie dojechał ... więc niestety ale
    nie liczy się jak zajebiście mu szło wcześniej tylko jak skończył.
    Pech po prostu bo tym razem nie z jego winy .. ale liczy się fakt że nie
    ukończył choć jechał b.dobrze.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 25. Data: 2015-01-27 10:31:38
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > liczy się jak zajebiście mu szło wcześniej tylko jak skończył.
    > Pech po prostu bo tym razem nie z jego winy .. ale liczy się fakt że nie

    To pojecie wzgledne.
    Lepiej nie ukonczyc ale pokazac moc na kilku OSach niz sie wlec i ukonczyc
    za pierwsza 10.
    Kubica nie jezdzi na 50%, juz czas sie do tego przyzwyczaic :)
    Twoja wypowiedz wczesniej zabrzmiala pejortywnie.

  • 26. Data: 2015-01-27 11:03:26
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-01-27 o 10:31, Czesław Wiśniak pisze:

    > To pojecie wzgledne.
    > Lepiej nie ukonczyc ale pokazac moc na kilku OSach niz sie wlec i
    > ukonczyc za pierwsza 10.

    No nie wiem co na to sponsorzy, Kubica ma opinię solidnego kierowcy ale
    takiego który na 75% nie skończy rajdu, szkoda bo jest dobry.

    > Kubica nie jezdzi na 50%, juz czas sie do tego przyzwyczaic :)
    > Twoja wypowiedz wczesniej zabrzmiala pejortywnie.

    To jest tak jak z naszą drużyną kopaczy, grali pięknie ale znowu
    przegrali po pięknej walce.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 27. Data: 2015-01-27 16:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości

    >To pojecie wzgledne.
    >Lepiej nie ukonczyc ale pokazac moc na kilku OSach niz sie wlec i
    >ukonczyc za pierwsza 10.

    No wiesz, mlody poczatkujacy kierowca moze i tak moze przyciagac
    niektorych sponsorow.

    >Kubica nie jezdzi na 50%, juz czas sie do tego przyzwyczaic :)

    I jak sobie sponsorzy wyrobia opinie ze to za drogo kosztuje, to sie
    skonczy ...

    J.

  • 28. Data: 2015-01-27 17:49:51
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > No wiesz, mlody poczatkujacy kierowca moze i tak moze przyciagac
    > niektorych sponsorow.

    Bo Kubica to mlody, poczatkujacy kierowca rajdowy.

    > I jak sobie sponsorzy wyrobia opinie ze to za drogo kosztuje, to sie
    > skonczy ...

    O czym ty piszesz, ze nikt go nie zechce ?:)
    Na jego wypadki to sie biadoli tylko w Polsce.
    Przez najblizsze 2-3 lata pojezdzi sobie w rajdach bo to go teraz bawi i
    jesli nie bedzie rezultatow albo mu sie znudzi to wroci sobie na tor. Do
    Mercedesa w DTM, albo Citroena w WTCC moze isc natychmiast i beda go po
    rekach calowac.

  • 29. Data: 2015-01-27 19:46:15
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 19:20, janusz_k pisze:

    > Po 1 jeździ teraz za swoje albo swoich sponsorów kasę, po drugie jechał
    > prawie "zwykłym" autem chyba, więc tym bardziej widać jego klasę.

    Za swoje, to jeździ Sołowow.
    A Kubica jeździ za kasę sponsorów.
    Sponsorzy płacą za wynik. Wygrane oesy - fajnie, bo można w TV pokazać.
    Ale jak "wszystko szło fantastycznie, ale na trzecim odcinku...", to
    nawet nikt nie zdąży migawek nakręcić i kasa w błoto. To nie olimpiada.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 30. Data: 2015-01-27 19:55:49
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-01-27 o 10:31, Czesław Wiśniak pisze:

    > Lepiej nie ukonczyc ale pokazac moc na kilku OSach niz sie wlec i
    > ukonczyc za pierwsza 10.

    A to już zależy, na czym komu zależy.
    IMO jechać tak, żeby dojeżdżać klienckim samochodem rajd za rajdem na
    11-15 pozycji jest lepiej, niż nie dojeżdżać wcale. Bo jak się jest
    zaraz za fabryką, to się może fabryka (i nie tylko) zainteresuje.

    > Kubica nie jezdzi na 50%, juz czas sie do tego przyzwyczaic :)

    Ja się już zdążyłem przyzwyczaić. Tyle, że według mnie lepiej jechać na
    95%, niż na 105%.

    Pozdr,