  • 1. Data: 2015-01-23 23:40:29
    Temat: Fotoradary skuteczniejsze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/480165,
    mandatow-z-fotoradarow-i-samochodow-itd-wiecej-2014-
    beda-nowe-fotoradary.html

    Hm, czy na pewno ?
    Mandatow wiecej, wezwan mniej ... spoznienia w obrobce roku 2013 ?

    Swoja droga ... a co z roznica ? Co drugi kierowca ignoruje wezwanie
    ?

    Policja tez sie rozpedzila
    http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/480338,
    policja-w-2014-roku-wystawila-3-mln-mandatow-miniej-
    wypadkow-i-ofiar.html

    No i ciekawostka statystyczna
    "Komenda Główna Policji podkreśla, że w 2014 roku przeprowadziła
    niemal dwa razy więcej kontroli trzeźwości - 15 413 556 zbadanych
    kierowców wobec 8 917 980 w 2013 r.
    Częstsze kontrole podziałały najwidoczniej odstraszająco, ponieważ w
    2014 policjanci złapali 140 182 pijanych kierowców, czyli ok. 23 tys.
    mniej niż rok wcześniej. "

    mozna by wysnuc wniosek, ze tych pijanych jezdzi ok 1%, a wypadkow
    powoduja 5-8% - no, istotne pogorszenie umiejetnosci.

    J.

  • 2. Data: 2015-01-24 04:59:41
    Temat: Re: Fotoradary skuteczniejsze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Policja tez sie rozpedzila
    > http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/480338,
    policja-w-2014-roku
    > -wystawila-3-mln-mandatow-miniej-wypadkow-i-ofiar.ht
    ml

    Dbają o bezpieczenstwo?
    To ja sie pytam ile interwencji (mandatów) bylo za źle ustawione swiatła,
    ile za wyprzedzanie rowerzustów ze zbyt małym odstepem, ile za wjechanie na
    krzyzówke bez możliwości zjazdu, ile za brak lub nieprawidłowe
    sygnalizowanie manewrów kierunkowskazem - to sa realne przewineinia
    powodujace niebezpieczesntwo i uciazliwosc dla innych kierowców.
    Ile?
    0,0005%?

  • 3. Data: 2015-01-24 09:48:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-23 23:40, J.F. wrote:

> [...]
    > mniej niż rok wcześniej. "
    >
    > mozna by wysnuc wniosek, ze tych pijanych jezdzi ok 1%,

    Co 110... Ale nie koniecznie od razu pijany - 1/4 z nich ma poniżej 0,5.

    a wypadkow
    > powoduja 5-8% - no, istotne pogorszenie umiejetnosci.

    Mi wychodzi, że 5% "zdarzeń" - właśnie - najpierw mowa o wypadkach,
    potem "zdarzeniach" - ciekawe czy to nie celowe podkręcanie statystyk;)
    i 7% ofiar. Rzeczywiście sporo...

    Dwukrotnie spadła liczba pijanych kierowców rowerów - teraz nie opłaca
    się ich łapać, bo to nie przestępstwo;) I tu dochodzę do tego, że coś w
    tych statystykach jest nie tak. W poprzednich latach według skazanych za
    odpowiednie paragrafy wynikało, że połowa "pijanych kierowców" to
    rowerzyści - z artykułu wynika, że w 1/3 w 2013. Zgadzałoby się, gdyby
    rowerzystów liczono jako "pijanych kierowców", a potem dla lepszego
    efektu wyszczególniono jeszcze raz w akapicie o rowerzystach.
    Tłumaczyłoby to też spadek ilości "pijanych kierowców" w 2014 -
    odpuscili rowerzystom, to i pomimo znacznego zwiększenia ilości kontroli
    i ogólnych starań, pijanych "kierowców" złapano mniej;) Chociaż może
    przewrażliwiony jestem...

    Shrek.

  • 4. Data: 2015-01-24 11:51:46
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-24 o 04:59, Budzik pisze:
> [...]
    > sygnalizowanie manewrów kierunkowskazem - to sa realne przewineinia
    > powodujace niebezpieczesntwo i uciazliwosc dla innych kierowców.

    i czy w obliczu starzejącego się społeczeństwa policja ma jakiś zamiar
    zająć się tymi, co "prawo jazdy mam od pińdziesiątego ósmego to wiem
    lepiej"? czy bardziej niebezpieczny jest trzeźwy 30-latek popełniający
    zbrodnię jadąc 70/50 czy 80-latek jadąc 30/50 nie bardzo orientując się
    co się wokół dzieje?

    może przejście na emeryturę oznaczać powinno obowiązkowe egzaminy i
    badania lekarskie co rok? na tą wcześniejszą również. bo skoro juz
    nalezy mu się emerytura na 35 urodziny, to znaczy ze nie jest tak
    sprawny jak wcześniej?

    @

  • 5. Data: 2015-01-24 12:59:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

> [...]
    > badania lekarskie co rok? na tą wcześniejszą również. bo skoro juz
    > nalezy mu się emerytura na 35 urodziny, to znaczy ze nie jest tak

    Tez ciekawe.
    Pierdyknąłem dzis w jedna dziure co kazało mi sie jeszcze zastanowić - ile
    interwencji policji polegało na zwróceniu uwagi ZDMom czy ZDK na jakaś
    konkretną dziurę, oznaczenie miejsca niebezpiecznego i dopilnowanie
    naprawy?

    Za to jeden ostatnio pol godziny mnie kontrolował ogladając wszystko
    poczawszy od ogladania silnika, sprawdzania wycieków, sprawdzania hamulców,
    recznego, wszystkich swiateł a konczac na oczywiscie głupkowatych pytaniach
    co pan przewozi, do czego panu ten wichajster itp.
    Na to maja czas!

    Tak to jest, jak sie ludziom nie wytłumaczy na czym ma polegac ich praca bo
    sie liczy na inteligencje ze sie sami domyslą... Nie domyslą się!

  • 6. Data: 2015-01-24 16:08:45
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2015-01-24 o 11:51, Artur Miller pisze:

> [...]
    > lepiej"? czy bardziej niebezpieczny jest trzeźwy 30-latek popełniający
    > zbrodnię jadąc 70/50 czy 80-latek jadąc 30/50 nie bardzo orientując się
    Z podanych to bardziej niebezpieczny jest 30 latek. Miszczowie jadą póki
    jest dobrze, a jakakolwiek sytuacja niespodziewana i nagle brakuje im
    umiejętności. Dziadek nawet jak w coś przywali, to raczej poważnej
    krzywdy nikomu nie zrobi. Jednak najbardziej niebezpieczni to są wszyscy
    "ja jeżdżę najlepiej na świecie i nie mam czasu wlec się za tymi
    debilami, bo przecież ja umiem i mam ESP/ABS/HGW i muszę być 3 sekundy
    wcześniej w domu, bo mi fujarka całkiem zaniknie".

> [...]
    > badania lekarskie co rok? na tą wcześniejszą również. bo skoro juz
    > nalezy mu się emerytura na 35 urodziny, to znaczy ze nie jest tak

    Kiedyś były obowiązkowe badania co kilka lat i od pewnego wieku co rok.
    Z jakiegoś powodu to usunęli. Tak samo jak badania psychiczne dla
    kategorii B i możliwość wezwania na powtórny egzamin jeśli mieli
    uzasadnione podejrzenie, że ktoś jednak nie umie jeździć.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 7. Data: 2015-01-24 17:27:56
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-24 o 16:08, Jaroslaw Postawa pisze:

> [...]
    > debilami, bo przecież ja umiem i mam ESP/ABS/HGW i muszę być 3 sekundy
    > wcześniej w domu, bo mi fujarka całkiem zaniknie".

    ale celowo napisałę 70/50 a nie 150/50...
    kłopot z dziadkami miałem takowy [piszę z praktyki, choć w moim
    przypadku była to babcia], że ogólnie nie ogarniaja co się dzieje. jadą
    powoli, ale nie reagują na otoczenie, jak taran. nawet jak dziadek sam
    nie przywali, to spowoduje, ze inni przywalą, bo wyjedzie z podwórka
    sobie a ktoś kończy na drzewie próbując uniknąć kolizji. oczywiście
    dziadek oddala się majestatycznie w nieświadomości... bo jedzie wolno,
    to na pewno nie jego wina.

> [...]
    > kategorii B i możliwość wezwania na powtórny egzamin jeśli mieli
    > uzasadnione podejrzenie, że ktoś jednak nie umie jeździć.

    czas na obywatelski projekt ustawy? podpiszę się wszystkimi łapami...

    @

  • 8. Data: 2015-01-24 17:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

    > czas na obywatelski projekt ustawy? podpiszę się wszystkimi łapami...

    E tam...
    Jak sobie wyobrażasz taka weryfikacje?
    Nie uwazasz, ze powinna jej dokonywac policja na drodze "po zachowaniu"?

  • 9. Data: 2015-01-24 19:00:49
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-24 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Miller n...@n...com ...

    > E tam...
    > Jak sobie wyobrażasz taka weryfikacje?
    > Nie uwazasz, ze powinna jej dokonywac policja na drodze "po zachowaniu"?

    czasem jest za późno. poza tym policja robi nagonkę na przestępców
    70/50, tych drugich nie zauważa. bo to trzeba ruszyć trochę zwojami
    szarymi, żeby zakminić, że 30/50 powinno wzbudzać podejrzenia. oni mają
    niestety wbite i zalane betonem twierdzenie "powoli = bezpiecznie".

    @

  • 10. Data: 2015-01-24 19:34:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 24 Jan 2015 11:51:46 +0100, Artur Miller napisał(a):

> [...]
    > lepiej"? czy bardziej niebezpieczny jest trzeźwy 30-latek popełniający
    > zbrodnię jadąc 70/50 czy 80-latek jadąc 30/50 nie bardzo orientując się

    Statystyka mówi że bardziej niebezpieczny jest 30-to latek...
    Problemy z demencją za kierownicą za to wychodzą np. w Szwecji, gdzie tych
    jadących 70/50 już się pozbyli i teraz na drodze do ich wizji zero stoją
    teraz starsi ludzi którzy potrafią zawału dostać, czy rozjechać kogoś przy
    tych 30/50.

    Ale u nas to póki co takie wypadki giną w morzu wszystkich tych co to
    kierowca jechał "szybko i bezpiecznie".