  • 11. Data: 2010-04-26 10:53:48
    Temat: Re: Dbałość o lakier samochodu
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

    On Apr 25, 7:36 pm, "Ewa" <n...@w...pl> wrote:

    > Jak dbać o lakier nowego samochodu, przede wszystkim
    > jak często myć? Czy korzystać z myjni, jeśli tak to z jakiej?
    >
    > W szczególności interesuje mnie najlepszy sposób usuwania
    > z samochodu ptasich odchodów, których nie da się uniknąć.
    > Pojawiają się one bardzo często i trudno za każdym razem
    > myć cały samochód. Jak je usuwać?

    po pierwsze, pytasz o rzeczy oczywiste, wiec nie dziw sie wesolosci
    ktora wywolalas:
    samochod myj z taka czestotliwoscia jak masz ochote. bedzie to
    zalezalo od twojego osobistego wyczycia/potrzeb,
    warunkow pogodowych, tego gdzie mieszkasz i koloru samochodu.
    niektorzy ludzie myja samochody raz w roku dla innych samochod pokryty
    kurzem to obciach.
    a wiec od co pare dni, do co pare tygodni.

    myjnie: sa rozne szkoly, wg mnie, jesli mieszkasz w wiekszym miescie
    poszukaj w okolicy myjni tzw. recznej, gdzie ktos ci umyje samochod
    dokladnie a co jakis czas rowniez odkurzy wnetrze. jezeli nie bedziesz
    zadowolona po pierwszej wizycie - jedz w inne miejsce, i tak do
    skutku.

    ptasie odchody - kup na stacji benzynowej/supermakecie pianke do
    usuwania ptasich odchodow i trzymaj w samochodzie razem z recznikiem
    papierowym - stosuj zgodnie z instrukcja, im szybciej tym lepiej ale
    bez wpadania w panike.

    mac

  • 12. Data: 2010-04-26 11:13:58
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Ewa wrote:
    > Witam!
    [...]
    > Pozdrawiam
    > Ewa

    Siostra pewnej Weroniki? ;)

    \SK

  • 13. Data: 2010-04-26 11:41:07
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Ewa pisze:
    > Witam!
    >
    > Pozwolę sobie otworzyć taki wątek.
    >
    > Jak dbać o lakier nowego samochodu, przede wszystkim
    > jak często myć? Czy korzystać z myjni, jeśli tak to z jakiej?

    Czytałem kiedyś, że lakier w nowym samochodzie jest miękki, więc nie
    powinno się przez pierwszy okres użytkowania myć go np na myjni
    automatycznej. Ile w tym prawdy to nie wiem.

    Nie uważam, że jesteś trollem, nie sądzę także, że auto to dorobek
    twojego życia. Po prostu dbasz o samochód, w polskim narodzie jest to
    zjawisko obce dlatego nie dziw się opinii innych którzy tak głupio
    komentują twojego posta.

    --
    krzysiek82

  • 14. Data: 2010-04-26 11:48:04
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Ewa" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak dbać o lakier nowego samochodu, przede wszystkim
    > jak często myć? Czy korzystać z myjni, jeśli tak to z jakiej?

    Ja osobiście korzystam tylko z dwóch typów myjni: ręcznej i bezdotykowej. Na
    myjnię ręczną zaglądam w zależności od stanu samochodu, czasem raz w
    tygodniu czasem raz w miesiącu. Plusem myjni ręcznej jest to że wyczyszczą
    środek i zakonserwuja plastiki wewnątrz i na zewnątrz. Mam ten luksus że
    mieszkam w Bytomiu a tu droga myjnia ręczna z full service'em kosztuje 25 zł
    a normalna 20 zł. Przy aucie pracują przeważnie 3-4 osoby więc kompletne
    umycie trwa nie dłużej niż 35 minut. Myjnie do których jeźdżę mają po 3-4
    stanowiska więc w kolejce do mycia też nie stoi się długo. Mieszkałem kiedyś
    w Krakowie i tam zdziercy w myjni chcieli coś koło 60 zł za kompletne mycie.
    A fuj!
    Na bezdotykowej myję auto gdy jest zakurzone lub zabłocone a w środku
    jeszcze czyste, Mycie mikroproszkiem i płukanie wodą ze środkiem
    nabłyszczającym. Czasem przed płukaniem woskowanie. W cenach minimalnyc za 5
    zł myję małego kompakta (hyundai Getz), za 8 zł duże kombi (dacia logan MCV)

    W myjniach automatycznych nie myję wcale. Kiedyś myłem ale tylko samochody
    służbowe. Raz że niedokładnie i bez środka, dwa że niszczy lakier (rysuje),
    trzy że w tej samej cenie co ręczna a afekt połowiczny. Miałem trochę
    służbowych aut więc wystarczająco dużo doświadczeń by swoich aut w autamacie
    nie myć.
    Jeden z moich samochodów mam 6,5 roku od nowości i dzieki temu że nigdy nie
    był na automacie ma świeżutki gładziutki lakier który nadal cieszy oko a że
    jest to piękna soczysta czerwień to cieszy tym bardziej.

    > W szczególności interesuje mnie najlepszy sposób usuwania
    > z samochodu ptasich odchodów, których nie da się uniknąć.
    > Pojawiają się one bardzo często i trudno za każdym razem
    > myć cały samochód. Jak je usuwać?

    ja robię tak, że prawie nigdy nie tankuję całego baku, jeżeli już to przed
    wyjazdem na konkretną trasę. Raczej jeżdzę na brakach niż na nadmiarze
    (gdybym miał wypadek - benzyny stracę niewiele i materiału palnego też wolę
    mieć mniej niż więcej, gdyby ktoś chciał ukraść samochód - raczej będzie
    musiał zatankować żeby się oddalić itp argumenty) stąd częste (2-3 razy w
    tygodniu) wizyty na stacji paliw. A że tankuję głónie na BP to zawsze
    korzystam z tego by umyć sobie z zewnątrz szzyby i światła za pomocą myjki
    do szyb i wody z płynem które są przy każdym stanowisku do tankowania.
    Jeżeli zdarzy się że na aucie jest ptasiakupa- też ją wtedy zmywam i już.
    Nie ma z tym jakiegoś większego problemu. Zmoczyć, poczekać mniej niż minutę
    i znowu zmoczyć i zetrzeć.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2010-04-26 11:52:55
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Czytałem kiedyś, że lakier w nowym samochodzie jest miękki, więc nie
    > powinno się przez pierwszy okres użytkowania myć go np na myjni
    > automatycznej. Ile w tym prawdy to nie wiem.

    Tak, max przez miesiąc od wyjazdu z fabryki

> [...]
    > życia. Po prostu dbasz o samochód, w polskim narodzie jest to zjawisko
    > obce dlatego nie dziw się opinii innych którzy tak głupio komentują

    Dba się o to, o co warto dbać, o to co jest drogie lub rzadkie.
    Dla kogoś dupowóz to narzędzie, dl innego przedmiot kultu
    Wycieczka w celu mycia jest kosztowniejsza od efektu
    Łopatę do kopania w ogródku czy odgarniania śniegu też można po każdym
    użyciu myć, malować, naprawiać

    Pewien byznesmen był bardzo wkurwiony, gdy dowiedział się, że jego znajomy
    kupił nowego merca, 3 miesiące młodszego niż jego.
    Jedni zmieniają auto co kwartał inni kupują pełnoletnie
    Jedni się o nie troszczą bardziej niż o dziecko, inni maja to w dupie,
    zepsuje się, to assistance przywiezie inny egzemplarz, a złoma zabierze.

  • 16. Data: 2010-04-26 12:02:01
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Są jeszcze inne aspekty dbałości o lakier.
    Jako że obecnie stosowane lakiery są ze względów pierdu-pierdu-ekologicznych
    bezołowiowe co skutecznie pogarsza ich jakość i trwałość w porównaniu z
    lakierami stosowanymi jeszcze wlatach 80 i 90 tych, pojawiły się firmy
    ofeujące nabywcom samochodów zwłaszcza nowych samochodów dodatkową ochronę
    lakieru w postaci naniesienia na karoserię dodatkowej powłoki bodajże
    ceramiczej czy innej, która ma podobno ten lakier chronić. Mój kolega
    zafundował sobie coś takiego i jest zadowolony ale szczerze mówiąc nie mam
    żadnego porównania jakby wyglądał ten sam samochód z tą warstwą i bez niej.
    Kosztuje to około 1500 zł, firma daje jakąś tam gwarancję i każdy musi sam
    ocenić czy warto, a czy warto to pewnie zależy m.in. np od okolicy wktórej
    się mieszka, zasobności portfela itd.

    Dla osób które same myją samochód jest fajny środek z firmy amway - szampon
    samochodowy zostawiający po umyciu ochronną warstwę silikonową na lakierze.
    Efekt jest bardzo ładny i trwały, ale trzeba samemu myć auto. Ja tego nie
    robię bo to po pierwsze strata czasu a po drugie reaguję wstrętem na
    konieczność wykonywania wszelkich czynności porządkowo myjących czy to przy
    samochodach czy to w mieszkaniu. Nie lubię i już.
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2010-04-26 12:15:14
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Ewa" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > z samochodu ptasich odchodów, których nie da się uniknąć.
    > Pojawiają się one bardzo często i trudno za każdym razem

    Mam roczny wóz i stosuję takie zasady:

    1. Myję jak poziom brudu wzrośnie powyżej akceptowalnego poziomu. Jeśli na
    drugi dzień ma padać to wolę poczekać, bo nie lubię jak efekt mycia znika po
    pół godzinie jazdy. Oczywiście jakby się tego trzymać ściśle to od jesieni
    do wiosny auto by nie było myte wcale, więc dłużej jak tydzień nie odwlekam.

    2. Myjnia ręczna, jak lakier po kilku latach zmatowieje to może być
    automatyczna (szczotki rysują lakier).

    3. Ptasie łajna ścierać możliwie szybko, są bardzo żrące dla lakieru. W
    bagażniku wożę spryskiwacz z płynem do mycia szyb (przydaje się na różne
    okazje, nie tylko na tą). Zmywam zapaćkane miejsce jak tylko zobaczę, przy
    najbliższej okazji spłukuję wodą i już, po co zaraz myć cały wóz.

    4. Raz na 2-3 mycia biorę woskowanie.

    5. Polecam znać i stosować zasady w miarę możliwości, ale pamiętać że co byś
    nie robiła, i tak kwestią czasu jest jak Cię ktoś zarysuje na parkingu pod
    sklepem, otrzesz o słupek przy parkowaniu, stuknie kamień itp. - więc nie
    warto się za bardzo przejmować.

  • 18. Data: 2010-04-26 15:14:19
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 26 Apr 2010 07:17:18 +0200, Ewa <n...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Dlaczego? Myślałam, że może istnieje jakiś płyn, którym zamiast
    > wodą należy usuwać ptasie odchody z uwagi na ich szybkie
    > wżeranie się w lakier.

    Płyn do spryskiwaczy. W butelce z atomizerem po płynie do szyb.
    I rolka srajtaśmy w bagażniku, oczywiście.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 19. Data: 2010-04-26 15:15:31
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 26 Apr 2010 08:17:43 +0200, Arek M
    <a...@g...pl> wrote:

    > Zostaw to kiedys na miesiąc (ja mniej-wiecej tak czesto myje auto) to
    > zobaczysz, co moze poczynic dla lakieru auta...

    Mnie przeżarło lakier po trzech dniach upałów :/

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 20. Data: 2010-04-26 15:59:44
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Wampir Energetyczny" <a...@g...pl> wrote in message

    > czy samochod jest dla ciebie dorobkiem zycia? ;]

    To, ze nie ktos nie rozciera kulek z nosa w tapicerke i nie chlapie
    tluszczem z burgera dookola nie znaczy, ze samochod to dla niego dorobek
    zycia.

    Roznosisz bloto i psie odchody ze spaceru na butach po mieszkaniu? Przecie
    zdywan kosztuje grosze, czyzby to dla ciebie byl dorobek zycia?

    Pozdrawiam
    Kamil