  • 121. Data: 2019-10-10 17:48:58
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2019 o 07:33, z pisze:

    > Z trzeciej strony poprawianie po kimś często jest droższe od zrobienia
    > od początku ;-)

    Bywa, aczkolwiek to musiałby być spektakularnie spieprzone. Już prędzej
    to bym się obawiał, że na ubogim jeździł i gniazda powypalał, ale to też
    musi być spektakularny paprak (no chyba że ktoś na czeku jeździ).

    --
    Shrek

  • 122. Data: 2019-10-10 17:58:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2019 o 09:53, Liwiusz pisze:

    > Albo nie wiesz, co król mówi, albo nie rozumiesz słowa utopia.

    Dobra - kończę, jeszcze raz przepraszam za wywołanie tematu.

    --
    Shrek

  • 123. Data: 2019-10-10 20:11:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-10-2019 o 12:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    a.pl...

    ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

    > Eee tam.
    > Na papierze jest:
    > -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
    >
    > -czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
    > -czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.
    >
    > Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi troche
    > zamieszania wprowadzaly.
    > Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie
    > przydalo.

    Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
    Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

  • 124. Data: 2019-10-10 20:13:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-10-2019 o 17:36, J.F. pisze:

    > Ale TD to juz inna rozmowa i czesto porownywalne dane.

    Ja ostatnio byłem w ciężkim szoku jak jeździ 1.0 TSI w całkiem sporym
    Kamiq'u.
    0-100 w 9,9 i Vmax ponad 190.
    I naprawdę toto jedzie jak na taką pojemność i moc 115 KM.

  • 125. Data: 2019-10-11 09:52:03
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 17:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    a.pl...

    ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

    > Nie bardzo wiem dlaczego akurat to nazywasz dynamika ... no, moze i jakis sens ma.

    > Z czasow przyspieszenia sie dowiem, w jakim czasie przyspiesza miedzy danymi
    predkosciami.

    > Z twojego wykresu sie tego nie dowiem :-)

    Wysokości auta tez się z mojego wykresu nie dowiesz :)

  • 126. Data: 2019-10-11 10:34:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

    >Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
    >Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

    Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...

    Wiec niekoniecznie najwyzszy, niekoniecznie dokladnie 4 czy 5, ale
    owszem - jakis taki, przy ktorym sie te 70 pojedzie bez wycia silnika.

    J.

  • 127. Data: 2019-10-11 10:48:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2019 o 10:34, J.F. pisze:
    ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

    > Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...

    Dlaczego nie?
    Raz na próbę można...

  • 128. Data: 2019-10-11 11:03:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dlaczego nie? Raz na próbę można...

    Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym
    biegu :-)

    Hm, pojedzie? Bedzie mial gdzies 1000-1300 obrotow, ten dieslek akurat
    juz od 1500 przyzwoicie ciagnie ...
    Moze i po plaskim da rade :-)

    J.

  • 129. Data: 2019-10-11 11:33:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2019 o 11:03, J.F. pisze:

    > Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym
    > biegu  :-)

    To jest właśnie elastyczność silnika.
    Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.

    > Hm, pojedzie?

    Każdy pojedzie.
    Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy
    silnik będzie miał dużą elastyczność.

  • 130. Data: 2019-10-11 11:52:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 11-10-2019 o 11:03, J.F. pisze:

    >To jest właśnie elastyczność silnika.
    >Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.

    Ale tez nie wymagajmy, zeby podawac dla przypadku "raz na probe
    mozna".
    Prawdopodobnie bym jechal na 5-ce, to dla takiego podawajmy.

    >Każdy pojedzie.
    >Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy
    >silnik będzie miał dużą elastyczność.

    Niektore zaczna szarpac. Diesle akurat chyba nie ... ale moze im nie
    starczyc mocy na utrzymanie predkosci.

    J.