  • 111. Data: 2019-10-10 07:33:54
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 20:30, Shrek pisze:
    > Z drugiej strony jak już masz to można na ogół tanio poprawić (jak się
    > znasz).

    Z trzeciej strony poprawianie po kimś często jest droższe od zrobienia
    od początku ;-)

  • 112. Data: 2019-10-10 07:36:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 20:30, Shrek pisze:
    > Jak sobie chcesz. Jak dla mnie dizel do miasta to aoptymalne rozwiązanie.

    Jeździłem przez 5 lat 1,4 D4D. Gdyby nie rdza i potrzeba większego
    byłbym dalej zadowolony ;-)

  • 113. Data: 2019-10-10 09:53:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-09 o 17:40, Shrek pisze:

    > Krul nie jest dobrym punktem odniesienia, bo utopie z definicji są
    > słabym punktem odniesienia.

    Albo nie wiesz, co król mówi, albo nie rozumiesz słowa utopia.

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2019-10-10 11:14:00
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 18:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
    > [...]
    >
    > Benzyna z manualem lepsza ?

    > Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)

    Ale co tam jest na tym papierze?
    Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic nie mówią
    o dynamice samochodu.

    Tylko taki wykres się liczy:

    http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
    ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

  • 115. Data: 2019-10-10 12:23:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Tylko taki wykres się liczy:
    >http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tun
    ingu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

    Eee tam.
    Na papierze jest:
    -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,

    -czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
    -czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.

    Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi
    troche zamieszania wprowadzaly.
    Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie
    przydalo.

    J.

  • 116. Data: 2019-10-10 14:47:26
    Od: p...@g...com

    Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
    setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
    wyrownywalo .

    ale SDI to byl nieudany eksperyment (bez przepływki, turbo, IC) niby mialo byz nizsze
    spalanie a wyszlo jak zwykle choc ciekawe co pokazalby teraz WLTP

    kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np 1.2 TSI 105 KM
    benzynke, minimum dla nowych aut od kompaktu wzwyz (np golf) to 140 KM TSI ponizej
    tego ktos kto przesiada sie z TDI/CDTI bedzie odczuwal dyskomfort :-)

  • 117. Data: 2019-10-10 15:50:52
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 12:23, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Eee tam.
    > Na papierze jest:
    > -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,

    Już nie ściemniaj, że nie wiesz po co.
    Zaznaczyłem na wykresie pole, którego powierzchnia to dynamika pojazdu:

    https://ibb.co/YNPTNPG

    Z czasów przyśpieszenia nic się nie dowiesz.
    Wiem to nie tylko z teorii ale i z doswiadczeń.

  • 118. Data: 2019-10-10 16:06:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 09.10.2019 o 19:48, kk pisze:
> [...]

    Zaraz zaraz ... Korwin przetrwal, a jego byla partia przetrwala ? :-)

    Ciekawe ... jakby tak zaczal uprawiac propagande wyborcza ... jaki
    mialby wplyw.
    Oglądalnosć chyba ma :-)

    J.

  • 119. Data: 2019-10-10 17:27:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

    >Już nie ściemniaj, że nie wiesz po co.
    >Zaznaczyłem na wykresie pole, którego powierzchnia to dynamika

    Nie bardzo wiem dlaczego akurat to nazywasz dynamika ... no, moze i
    jakis sens ma.

    >Z czasów przyśpieszenia nic się nie dowiesz.
    >Wiem to nie tylko z teorii ale i z doswiadczeń.

    Z czasow przyspieszenia sie dowiem, w jakim czasie przyspiesza miedzy
    danymi predkosciami.

    Z twojego wykresu sie tego nie dowiem :-)

    J.

  • 120. Data: 2019-10-10 17:36:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >ale SDI to byl nieudany eksperyment (bez przepływki, turbo, IC) niby
    >mialo byz nizsze spalanie a wyszlo jak zwykle choc ciekawe co

    Nie wiem czy zaluguje na nazwe nieudany eksperyment.
    Przeplywomierz chyba mial, turbiny nie mial.

    Ot, "podstawowy" tani diesel, o malej mocy ... ale jak klient
    akceptuje 60KM benzynowy, to i SDI pojezdzi.

    Tym niemniej efekt papierowy byl - diesel bez turbiny rozpedza auto
    znacznie dluzej niz silnik benzynowy o tej samej mocy.
    Czy tu winna wieksza masa auta w ogole, czy wieksza masa czesci
    ruchomych silnika, czy ch-ka momentu - to juz nie wiem.

    Ale TD to juz inna rozmowa i czesto porownywalne dane.

    >kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np
    >1.2 TSI 105 KM benzynke,

    W jakim sensie - dynamika ?

    >minimum dla nowych aut od kompaktu wzwyz (np golf) to 140 KM TSI
    >ponizej tego ktos kto przesiada sie z TDI/CDTI bedzie odczuwal
    >dyskomfort :-)

    Tych TS(F)I nie znam, ale tak ogolnie to nowe auta jakos rosna.
    Wymiary wieksze, masa wieksza ... i moc silnia tez wieksza.

    J.