-
131. Data: 2019-10-11 12:06:18
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-10-2019 o 11:52, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qnpi8u$s5f$1$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 11-10-2019 o 11:03, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 11-10-2019 o
>> 10:34, J.F. pisze:
>>>>>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
>>>>>>> sie przydalo.
>>>
>>>>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>>>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>>>
>>>>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...
>>
>>>> Dlaczego nie? Raz na próbę można...
>>
>>> Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym
>>> biegu :-)
>
>> To jest właśnie elastyczność silnika.
>> Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.
>
> Ale tez nie wymagajmy, zeby podawac dla przypadku "raz na probe mozna".
> Prawdopodobnie bym jechal na 5-ce, to dla takiego podawajmy.
To znaczy dla jakiego?
Bo "na 5-tce" sztywno nie ma sensu, przy porównaniu skrzyni 5 biegowej i
9 biegowej.
>
>>> Hm, pojedzie?
>> Każdy pojedzie.
>> Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy
>> silnik będzie miał dużą elastyczność.
>
> Niektore zaczna szarpac.
Znaczy nieelastyczne - o to chodzi w tym teście.
> Diesle akurat chyba nie ...
Szybciej niż benzyniaki, zwłaszcza wolnossące.
Ale pojechać pojadą.
-
132. Data: 2019-10-11 17:23:57
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Cavallino,
Thursday, October 10, 2019, 8:11:34 PM, you wrote:
>>>>> BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
>>>>> beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
>>>>> wchodzi na obroty.
>>>> Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)
>>> Ale co tam jest na tym papierze?
>>> Bo jeżeli maksymalny moment i maksymalna moc, to takie parametry nic
>>> nie mówią
>>> o dynamice samochodu.
>>> Tylko taki wykres się liczy:
>>> http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
>> Eee tam.
>> Na papierze jest:
>> -czas przyspieszenia 0-100km/h. Po co ci jakis wykres,
>> -czas przyspieszenia 60-100 na 4 biegu,
>> -czas przyspieszenia 80-120 na 5 biegu.
>> Tych ostatnich chyba juz nie ma, bo trzeba przyznac, ze te biegi troche
>> zamieszania wprowadzaly.
>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by sie
>> przydalo.
> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
133. Data: 2019-10-11 17:28:39
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Friday, October 11, 2019, 10:34:19 AM, you wrote:
[...]
>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
>>> sie przydalo.
>>Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
134. Data: 2019-10-11 17:31:28
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-10-2019 o 17:23, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>
> Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
> Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.
Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.
Ja nie mam z tym problemów, choć oczywiście nie przy 60 km/h.
-
135. Data: 2019-10-11 17:38:01
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-10-2019 o 17:28, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello J.F.,
>
> Friday, October 11, 2019, 10:34:19 AM, you wrote:
>
> [...]
>
>>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
>>>> sie przydalo.
>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
>
> Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
> prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
170 to na ma pewnie przy 6 tys.
Ile się kręci przy 60 km/h na najwyższym biegu, 1000 czy 1500 obr?
Więc siłą rzeczy masz co najwyżej 1/5 z tych koników wtedy.....
-
136. Data: 2019-10-11 17:49:26
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Cavallino,
Friday, October 11, 2019, 5:31:28 PM, you wrote:
>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>> Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
>> Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.
> Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.
On ma bardzo dobry moment obrotowy. Tylko trochę wyżej.
> Ja nie mam z tym problemów, choć oczywiście nie przy 60 km/h.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
137. Data: 2019-10-11 17:51:04
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Cavallino,
Friday, October 11, 2019, 5:38:01 PM, you wrote:
>>>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
>>>>> sie przydalo.
>>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
>> Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
>> prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
>> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
> 170 to na ma pewnie przy 6 tys.
> Ile się kręci przy 60 km/h na najwyższym biegu, 1000 czy 1500 obr?
> Więc siłą rzeczy masz co najwyżej 1/5 z tych koników wtedy.....
Zapominasz, że przy niskich obrotach turbina się nie kręci... Podziel
to jeszcze przez 2 co najmniej.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
138. Data: 2019-10-11 18:19:47
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-10-2019 o 17:49, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Cavallino,
>
> Friday, October 11, 2019, 5:31:28 PM, you wrote:
>
>>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>>> Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
>>> Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.
>> Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.
>
> On ma bardzo dobry moment obrotowy. Tylko trochę wyżej.
Ma 280?
No to jak na benzyniaka to faktycznie nieźle, ale w tych okolicach i tak
kiepsko.
-
139. Data: 2019-10-11 18:21:06
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-10-2019 o 17:51, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Cavallino,
>
> Friday, October 11, 2019, 5:38:01 PM, you wrote:
>
>>>>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
>>>>>> sie przydalo.
>>>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>>>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
>>> Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
>>> prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
>>> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
>> 170 to na ma pewnie przy 6 tys.
>> Ile się kręci przy 60 km/h na najwyższym biegu, 1000 czy 1500 obr?
>> Więc siłą rzeczy masz co najwyżej 1/5 z tych koników wtedy.....
>
> Zapominasz, że przy niskich obrotach turbina się nie kręci... Podziel
> to jeszcze przez 2 co najmniej.
No nie wiem, benzyniaki też mają maks. momenty już od 2200, więc nawet
jak nie dmucha z całą mocą, to przy 1500 coś tam powinna już dawać.
-
140. Data: 2019-10-11 18:26:57
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Cavallino,
Friday, October 11, 2019, 6:19:47 PM, you wrote:
>>>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>>>> Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
>>>> Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.
>>> Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.
>> On ma bardzo dobry moment obrotowy. Tylko trochę wyżej.
> Ma 280?
250 i to dopiero przy 2500 rpm. I to boli. Dlatego trzeba redukować.
Konkurenci potrafili zapewnić moment przy 1250-1300 rpm a z 1.4 l nie
ma jak.
> No to jak na benzyniaka to faktycznie nieźle, ale w tych okolicach i tak
> kiepsko.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)