  • 131. Data: 2019-10-11 12:06:18
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-10-2019 o 11:52, J.F. pisze:

    > Ale tez nie wymagajmy, zeby podawac dla przypadku "raz na probe mozna".
    > Prawdopodobnie bym jechal na 5-ce, to dla takiego podawajmy.

    To znaczy dla jakiego?
    Bo "na 5-tce" sztywno nie ma sensu, przy porównaniu skrzyni 5 biegowej i
    9 biegowej.

    > Niektore zaczna szarpac.

    Znaczy nieelastyczne - o to chodzi w tym teście.

    > Diesle akurat chyba nie ...

    Szybciej niż benzyniaki, zwłaszcza wolnossące.
    Ale pojechać pojadą.

  • 132. Data: 2019-10-11 17:23:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Thursday, October 10, 2019, 8:11:34 PM, you wrote:

> [...]
    ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
    > Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
    > Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.

    Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
    Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 133. Data: 2019-10-11 17:28:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, October 11, 2019, 10:34:19 AM, you wrote:

    [...]

    > Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...

    Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
    prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
    gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 134. Data: 2019-10-11 17:31:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale ja widzę pomiar czasu przyśpieszania a nie jakieś ,,elastyczności".
    > Nie jestem samobójcą, żeby wyskakiwać do wyprzedzania zza TIRa na 5-ce.

    Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.
    Ja nie mam z tym problemów, choć oczywiście nie przy 60 km/h.

  • 135. Data: 2019-10-11 17:38:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > prędkości żąda 6-tki. A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
    > gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.

    170 to na ma pewnie przy 6 tys.
    Ile się kręci przy 60 km/h na najwyższym biegu, 1000 czy 1500 obr?
    Więc siłą rzeczy masz co najwyżej 1/5 z tych koników wtedy.....

  • 136. Data: 2019-10-11 17:49:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Friday, October 11, 2019, 5:31:28 PM, you wrote:

    > Bo jeździsz benzyniakiem z mizernym momentem obrotowym.

    On ma bardzo dobry moment obrotowy. Tylko trochę wyżej.

  • 137. Data: 2019-10-11 17:51:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Friday, October 11, 2019, 5:38:01 PM, you wrote:

    > 170 to na ma pewnie przy 6 tys.
    > Ile się kręci przy 60 km/h na najwyższym biegu, 1000 czy 1500 obr?
    > Więc siłą rzeczy masz co najwyżej 1/5 z tych koników wtedy.....

    Zapominasz, że przy niskich obrotach turbina się nie kręci... Podziel
    to jeszcze przez 2 co najmniej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 138. Data: 2019-10-11 18:19:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > On ma bardzo dobry moment obrotowy. Tylko trochę wyżej.

    Ma 280?
    No to jak na benzyniaka to faktycznie nieźle, ale w tych okolicach i tak
    kiepsko.

  • 139. Data: 2019-10-11 18:21:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Zapominasz, że przy niskich obrotach turbina się nie kręci... Podziel
    > to jeszcze przez 2 co najmniej.

    No nie wiem, benzyniaki też mają maks. momenty już od 2200, więc nawet
    jak nie dmucha z całą mocą, to przy 1500 coś tam powinna już dawać.

  • 140. Data: 2019-10-11 18:26:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Friday, October 11, 2019, 6:19:47 PM, you wrote:

    > Ma 280?

    250 i to dopiero przy 2500 rpm. I to boli. Dlatego trzeba redukować.
    Konkurenci potrafili zapewnić moment przy 1250-1300 rpm a z 1.4 l nie
    ma jak.

    --
    Best regards,
    RoMan