  • 11. Data: 2016-09-30 19:09:19
    Temat: Re: Digitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset VHS
    Od: Luke <l...@l...net>

    > FLAC to chyba lekka przesada. Jakie ty masz kasety że nie będzie
    > różnicy pomiędzy mp3. Dynamika z kasety na pewno będzie niska i
    > słyszalna.

    Przy obecnych dyskach zgranie do FLAC nie stanowi żadnego problemu, a
    różnica względem 320 kbps (insane) niewielka. No chyba że to są jakieś
    tuziny godzin nagrań.

    L.

  • 12. Data: 2016-10-02 22:01:38
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2016 10:11:27 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Zabrałem się ostatnio za digitalizację starych, rodzinnych pamiątek. Na
    > pierwszy ogień poszły stare fotografie i negatywy. Skaner jest co prawda
    > amatorski, ale całkiem przyzwoity (V330) i radzi sobie z tym całkiem nieźle.
    >
    > W dalszej kolejności chciałbym zdigitalizować kilka starych kaset
    > magnetofonowych (polskie C60, nagrywane na jakimś Kasprzaku, chyba
    > jeszcze przez dziadków), płyt gramofonowych (sporo "pocztówek
    > dźwiękowych") oraz kaset VHS.

    Do porad kolegów dorzucę jeszcze jedną - jeśli te nagrania potem mają
    trafić tylko na płytę DVD w jednym egzemplarzu, to zostaw oryginalne
    nośniki o ile tylko Ci nie wadzą. Płyta może paść niemal z dnia na
    dzień, nośniki analogowe tracą jakość stopniowo.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 13. Data: 2016-10-02 22:27:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-02 o 22:01, badworm pisze:
    > Płyta może paść niemal z dnia na
    > dzień, nośniki analogowe tracą jakość stopniowo.
    To może wróci zapis jak w płytach gramofonowych. Chyba to jest wieczne,
    jako kopa bezpieczeństwa.

    Robert

  • 14. Data: 2016-10-02 23:58:05
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > To może wróci zapis jak w płytach gramofonowych. Chyba to jest
    > wieczne, jako kopa bezpieczeństwa.
    >
    > Robert

    Hm, a co to jest KOPA bezpieczeństwa? ;-)
    Co do takiego "powrotu", to raczej nie. Nośniki tanieją, zaś łatwość
    mnożenia na nich kolejnych "zapasowców" przebija powolne płyty winylowe,
    że o nie-nawarstwianiu się kolejnych zakłóceń już wspomnieć chyba nie
    trzeba?

    A przy okazji: do sond kosmicznych włożono różne nasze wytwory
    cywilizacyjne, w tym muzykę. Czy to było na winylach (wtedy, aby je
    odczytać, trzeba pogłówkować tylko odrobinę) czy na płytach CD? Jeśli to
    drugie, to skąd obcy wezmą do nich kodeki?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 15. Data: 2016-10-03 09:05:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JaNus napisał:

> [...]
    > je odczytać, trzeba pogłówkować tylko odrobinę) czy na płytach CD?
    > Jeśli to drugie, to skąd obcy wezmą do nich kodeki?

    Włożono do jednej, a właściwie do dwóch bliźniaczych Voyagerów.
    Ale to było w połowi lat siedemdziesiątych, więc wyboru nie było.

    Z tamtą akcją najbardziej mi się kojarzy sprawa utworu Beatlesów.
    Zarządzający prawami autorskimi nie wyraził zgody na umieszczenie
    nagrania, o ile NASA nie zapłaci za rozpowszechnianie na wybranym
    polu eksploatacji, czyli poza obszarem Układu Słonecznego. Więc
    Beatlesi nie polecieli.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-10-03 18:12:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Włożono do jednej, a właściwie do dwóch bliźniaczych Voyagerów.
    > Ale to było w połowi lat siedemdziesiątych, więc wyboru nie było.

    Ja tam widzę poważniejsze problemy. A niby skąd mieliby wiedzieć z jaką
    prędkością i w którą stronę kręcić? A niby skąd mieliby wiedzieć że to w
    ogóle tak należy przetwarzać a nie np oglądać albo wąchać? W ogóle może
    nie mają słuchu, albo to co usłyszą uznają za akt wypowiedzenia wojny?
    Albo jeszcze fajniej - to może być taki talerzyk do szorowania zakończeń
    odnóży żeby były bardziej miękkie? Albo do ich ostrzenia?

    Nie mówiąc już o tym, że to może być plac zabaw? Ale też może w drugą
    stronę. Dalej już mi się nie chce wymyślać, można długo.

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2016-10-03 19:07:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-29 01:06, Michał Lankosz wrote:
    > Ja kupiłem Easycap tv capture usb i jak dla mnie jakość wystarczająca.
    > Na procku i5 3230M wyrabia full PAL tylko trzeba nie kompresować, albo
    > jakiś lekki i szybki kodek użyć.

    Co za czasy.... pamiętam jak na moim celeronie 433MHz zrzucalem programy
    TV kompresując wprost do DivXa czy XviDa bez gubienia ramek. Co prawda
    karta byla na PCI ale nie wydaje mi się to strasznie krytyczne.

  • 18. Data: 2016-10-03 19:19:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

> [...]
    >
    > Nie mówiąc już o tym, że to może być plac zabaw? Ale też może w drugą
    > stronę. Dalej już mi się nie chce wymyślać, można długo.

    Właściwie to ja podzielam te wszystkie obawy. Też uważam, że te wszystkie
    ufoki, to niezbyt kumate są. Wystarczy spojrzeć -- inteligencja z tego
    zielonego ryjka nie emanuje.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2016-10-10 23:35:43
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Luke" news:57ee9c3f$0$5147$65785112@news.neostrada.pl
    > różnica względem 320 kbps (insane) niewielka.

    99% słuchaczy nie odróżni preset standard od preset insane.
    Insane dobre dla dobrego samopoczucia :) Osobiście wave mielę w trybie
    preset extreme.

  • 20. Data: 2016-10-11 00:02:13
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "pytajacy" news:ed835035-c303-4af4-b5d7-c016a9926f13@googlegrou
    ps.com
    > karty WinFast TV2000 EXPERT.

    Karta ta po spięciu z programem Dscaler
    http://deinterlace.sourceforge.net/ bardzo ładnie robiła ripy z analogowej
    TV.
    Potwierdzam, że fabryczne oprogramowanie do tej karty to dramat i do niczego
    się nie nadawało, na pewno nie do zrzucania w dobrej jakości materiału.
    Do zrzutu był zatrudniony bezstratny kodek HUFFY
    http://www.videohelp.com/software/HuffYUV
    Zrzut bezstratny HUFFY to dla materiału 576 linii o czasie 1h30min zajętość
    około 58GB. Zrzut był robiony jako ramka 768x576. Kodek HUFFY dla materiału
    telewizyjnego dawał wynikowe video o przepływności średnio 85Mbit.
    Zrzut audio do surowego wave, a video kompresowane bezstratnie HUFFY.
    Odpada wtedy problem, że klatki się pogubiły, bo kompresja w locie nie
    wyrobiła na słabszym procesorze.
    A potem już na spokojonie materiał przerzucony w powyższy sposób na dysk
    poddawało się kompresji docelowej z wyśrubowanymi parametrami, dla uzyskania
    jak najlepszej jakości (więc wtedy bawimy się w wyostrzanie, rozjaśnianie,
    filtrowanie szumu, ewentualne usuwanie przeplotu, podkolorowanie, itd. wg
    uznania) więc tu już nie było problemu, że kompresja odbywała się z
    prędkością np. 5 klatek/sek.
    Kontener AVI bym odpuścił na rzecz współczesnego MKV - jako wyjściowy plik
    docelowy.
    Kompresja dziś kodekiem x264. Przyjąłbym dla 576linii przepływność na
    poziomie nie mniej niż średnio 3Mbit dla video - żeby nikt nie zarzucił, że
    kompresja gdzieś pikselozę zrobiła.
    Ścieżkę audio wg uznania albo jako mp3 (kontenery audio video wolą pliki
    audio ze stałym bitrate, bo czasami fonia zrobiona jako VBR, na niektórych
    odtwarzaczach się rozjeżdża względem obrazu) albo nowszy ac-3, nie mniej niż
    224kbps. Chociaż zapewne te VHS to ścieżka audio mono (nieliczne magnetowidy
    VHS miały wypasione fonie stereo nagrywane wirującymi głowicami) więc dla
    ścieżki mono wystarczy w zupełności przepływność 128kbps i docelowo robimy
    jako mono wyjściowy plik z jednym strumieniem zagospodarowanym na obsługę
    tego jednego kanału.