  • 11. Data: 2015-04-15 17:10:35
    Temat: Re: Diody nadawcze do słuchawek bezprzewodowych?
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.04.2015 um 17:02 schrieb Zachariasz Dorożyński:

    > Jeśli to chodzi o kwiatki z których liści później robi się wesołe papierosy to
    poproszę o dane tych diod.

    a prąciem bardzo:

    http://www.aliexpress.com/store/product/2015-New-arr
    ival-free-shipping-50w-led-grow-light-fuii-spectrum-
    380-840nm-COB-led-grow/1431198_32307172723.html?s=p

    Są tam przede wszystkim pomidory i sałatka, ale jedno interesujące
    zdjęcie też jest ;-)

    Waldek

  • 12. Data: 2015-04-15 17:17:38
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

> [...]
    380-840nm-COB-led-grow/1431198_32307172723.html?s=p

    > Są tam przede wszystkim pomidory i sałatka, ale jedno interesujące

    Jeszcze jedno: osobiście takowych hodowli nie prowadzę, ale w ramach
    doświadczeń próbuję zrobić lampkę do kwiatków w domu. Stoją w cieniu i
    nie da się ich dać do słońca, bo go w domu nie mam. Nabyłem drogą zakupu
    małe diody, 3W, mają w sobie dwie struktury czerwoną na 680nm i
    niebieską/UV na 380nm. Kosztowały mniej więcej 0.75EUR/sztukę w torebce
    z 20 sztukami. Struktury są szeregowo, dioda ma napięcie przewodzenia
    rzędu 6V przy 500mA. Teraz szukam, jakby je tu ładnie zamontować w
    doniczce. Chyba kupię lampkę z IKEI, wybebeszę białą i przerobię
    elektronikę na regulator PT4115. Mam tego też 100 sztuk od chińczyka.

    Waldek

  • 13. Data: 2015-04-15 17:23:57
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

    > Nie za bardzo. Trochę, bo odbiornik może być dopasowany. Jak te diody
    > widzisz conieco na czerwono, to są to diody z przedziału 850-880nm i
    > będzie pasowało. Możesz wziąć dowolne z diod nadawczych o tej długości
    > fali. Na przykład SFH485. Jak w nadajniku jest tych diod więcej (nie znam
    > słuchawek), to musisz wymienić wszystkie, by miały podobne parametry.
    > Inaczej albo będzie działać niespecjalnie, albo trafi je po kolei szlag.

    Transmiter Philips ma oznaczenie SBC HC202/00 DC IN 12V
    Słuchawki Philips mają oznaczenie SBC HC205

    Szukałem w internecie i znalazłem oznaczenie niestety do innego sprzętu i
    producenta o podobnych właściwościach (świecenie na czerwono). Ze schematu i
    informacji z internetu wynika że to jest Foto Dioda PP601-1 ta ma niby 950nm
    jednak nie musi to być taka sama jak u mnie.

    Niestety do moich słuchawek nie mogę znaleźć schematu.

  • 14. Data: 2015-04-15 18:04:07
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.04.2015 um 17:23 schrieb rageofhonor:

> [...]
    > ta ma niby 950nm jednak nie musi to być taka sama jak u mnie.
    >
    > Niestety do moich słuchawek nie mogę znaleźć schematu.

    950nm mało kto widzi. Weź 880nm, np te:
    http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=153831&chan
    nel=conrad-pl&queryFromSuggest=1&refKey=GYJMAptzP

    i będzie działać. Ale wymień wszystkie!

    Waldek

  • 15. Data: 2015-04-15 18:04:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > A bliską podczerwień widzą prawie wszyscy.

    Jeśli widzą prawie wszyscy, to jaka to podczerwień. Definicja do
    bani -- trzeba rewizji graniec i rozszerzenia zakresu czerwieni.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2015-04-15 18:12:25
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.04.2015 um 18:04 schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Jeśli widzą prawie wszyscy, to jaka to podczerwień. Definicja do
    > bani -- trzeba rewizji graniec i rozszerzenia zakresu czerwieni.

    Pewnie tak. Siatkówka człowieka reaguje na fale od 250nm do 1100 nm. UV
    < 450nm filtruje źrenica oka, dla długości fali ponad 700nm oko robi się
    mało czułe. Dla lasera NdYAG na przykład (1064nm) siatkówka jeszcze
    reaguje, ale na granicy zniszczenia ;-). Dlatego mamy stare definicje i
    już. Zresztą dioda 880nm ma boczne pręgi, w szczególności GaAlAs ma dość
    mocną pręgę (kilka % mocy) w okolicach 700nm.

    Waldek

  • 17. Data: 2015-04-15 18:37:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Pewnie tak. Siatkówka człowieka reaguje na fale od 250nm do 1100 nm.
    > UV < 450nm filtruje źrenica oka,

    Źrenica jak źrenica. "Źrenicą" nazywamy dziurę w tęczówce. Średnicę ma
    sporo większą od fotonów, więc jako sitko słabo się do cedzenia nadaje.
    Ale różne warstwy w oku -- rogówka, płyn w komorze, soczewka, szklistka,
    mają różne charakterystyki widmowe. Osoby po operacji zaćmy, czyli po
    całkowitym usunięciu soczewki, trochę inaczej odbierają kolory. Zdaje
    się, że ma to związek z lepszym przepuszczaniem zakresów krótkofalowych.
    A ja wciąż nie wiem, jak taki człowiek-pszczoła widzi ultrafiolet.
    Przypuszczam, że po prostu na niebiesko, ale tylko przypuszczam.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2015-04-15 19:12:21
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 15.04.2015 17:17, Waldemar wrote:

    > nie da się ich dać do słońca, bo go w domu nie mam

    Kurcze, ja też nie, są tacy co mają? ;)

    Jakub Rakus

  • 19. Data: 2015-04-15 20:18:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:4920020755$20150415154521@squadack.com...

    > Pogratulować wzroku - widzisz bliską podczerwień :)

    IMHO nic niezwykłego. IR w myszy też widać, kiedys widziałem takie
    oświetlenie z jakiegoś monitoringu, ale myślałem, że miało znaczenie, iż
    byłem z pewnego powodu silnie wzburzony. Okazuje się, że nie miało to
    większego znaczenia - pierścionek diod wokół obiektywu kamery bździł sobie
    spokojnie, widoczny jako głęboka czerwień. Poruszałem to tu na grupie i
    koledzy, dziękuję im za to, pomogli mi wyjaśnić istotę zjawiska. A wzrok mam
    nienajlepszy, prawie kurzą ślepotę, choć widzę dobrze ruch. Okulista nie
    widział nic złego, poza wiekiem oka.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 20. Data: 2015-04-15 20:23:05
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A ja wciąż nie wiem, jak taki człowiek-pszczoła widzi ultrafiolet.
    > Przypuszczam, że po prostu na niebiesko, ale tylko przypuszczam.

    Są opisy w sieci, OIDP, nie zaglądałem teraz, rzeczywiście, ogólna barwa
    obrazu jest "chłodniejsza" (1) niż w przypadku zdrowego oka.

    (1) Dla mnie kuriozum - im światło od gorętszego ciała, czyli im większa
    temperatura barwowa, tym określane jest jako zimniejsze... IMHO powinno być
    odwrotnie, jak z biegunami źródła prądu/napięcia stałego...