  • 21. Data: 2015-04-15 20:24:27
    Temat: Re: Diody nadawcze do słuchawek bezprzewodowych?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:6034096268$20150415154335@squadack.com...

    > Raczej kwiatostanów :P

    Tych, co to sie uzyskuje czterowodoro...ten tego? :)

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 22. Data: 2015-04-15 20:27:40
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

    > http://www.aliexpress.com/store/product/2015-New-arr
    ival-free-shipping-50w-led-grow-light-fuii-spectrum-
    380-840nm-COB-led-grow/1431198_32307172723.html?s=p

    > Są tam przede wszystkim pomidory i sałatka, ale jedno interesujące zdjęcie
    > też jest ;-)

    Tylko jedno? :))

  • 23. Data: 2015-04-15 21:52:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > [...] Osoby po operacji zaćmy, czyli po
    > całkowitym usunięciu soczewki, trochę inaczej odbierają kolory. Zdaje
    > się, że ma to związek z lepszym przepuszczaniem zakresów krótkofalowych.
    > A ja wciąż nie wiem, jak taki człowiek-pszczoła widzi ultrafiolet.
    > Przypuszczam, że po prostu na niebiesko, ale tylko przypuszczam.

    Dobrze przypuszczasz. UV jest nieodróżnialne od koloru
    niebieskofioletowego.
    Przed operacją nie widziałem ciemnego niebieskiego, po operacji ze
    zdumieniem stwierdziłem, że moje czarne spodnie są granatowe :-)

    P.P.

  • 24. Data: 2015-04-15 21:56:36
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-04-15 o 20:23, ACMM-033 pisze:

    > Są opisy w sieci, OIDP, nie zaglądałem teraz, rzeczywiście, ogólna barwa
    > obrazu jest "chłodniejsza" (1) niż w przypadku zdrowego oka.

    Tak, ale mózg bardzo szybko się przyzwyczaja. Zaraz po zabiegu widziałem
    mnóstwo artefaktów (tęczy, odbić, flar) i bardzo mnie to irytowało.
    Jakieś trzy miesiące po operacji wszystko to poznikało.

    P.P.

  • 25. Data: 2015-04-15 22:01:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-04-15 o 20:24, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:6034096268$20150415154335@squadack.com...

    > Tych, co to sie uzyskuje czterowodoro...ten tego? :)

    Teraz po polsku się mówi tetrahydro...
    Ci z komisji ustalającej nomenklaturę nażarli się tego tego?

    P.P.

  • 26. Data: 2015-04-15 22:15:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > Przed operacją nie widziałem ciemnego niebieskiego, po operacji ze
    > zdumieniem stwierdziłem, że moje czarne spodnie są granatowe :-)

    Cenne spostrzeżenie, ale mnie bardziej niż o portki chodziło o światło
    monochromatyczne. Ten "fiolet", do którego dodajemy przedrostek "ultra",
    to dość symboliczny jest. Ja najprędzej fioletem nazwę prupurę, która
    jest wypadkową zmieszania niebieskiego z czerwonym. I takie też pobudza
    czopki w siatkóce. Zielony też trochę, bo charakterystyki czułości są
    mocno rozmyte. Światło, działające tylko na te najbardziej krótkofalowe
    czopki, w naturze spotkać trudno. Ale gdy poświecić trochę takim bliskim
    ultrafioletem, to powinno się uzyskać bodziec odpowiadający pobudzeniu
    czopków tylko jednego rodzaju. No i tu jest moje pytanie: jaki to kolor?
    Niebieskawy jakiś chyba, niebieskofioletowy. Więc tak naprawdę, to UV
    jest ultraniebieski.

    Jarek

    --
    U nas błękit, u nas fiolet, u nas dole i niedole
    Ale zawsze kolorowo jest wśród nas

  • 27. Data: 2015-04-15 22:17:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Teraz po polsku się mówi tetrahydro...
    > Ci z komisji ustalającej nomenklaturę nażarli się tego tego?

    Nie, oni po prostu po staropolsku nażarli się szleju.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2015-04-15 22:29:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > czopków tylko jednego rodzaju. No i tu jest moje pytanie: jaki to kolor?
    > Niebieskawy jakiś chyba, niebieskofioletowy. Więc tak naprawdę, to UV

    Dokładnie tak, fioletowoniebieski. Przez filtr 406nm widzę całkiem
    dobrze, przez filtr 366nm bardzo słabo, i jest to dokładnie taki sam
    kolor. Ale staram się nie patrzeć za wiele przez te filtry, z lekarzami
    fajnie pije się wódkę, ale gdy włożą te swoje niebieskie fartuszki to
    jakoś przechodzi mi ochota do spotkań.

    P.P.

  • 29. Data: 2015-04-15 22:32:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawe Pawłowicz napisał:

    > Tak, ale mózg bardzo szybko się przyzwyczaja. Zaraz po zabiegu widziałem
    > mnóstwo artefaktów (tęczy, odbić, flar) i bardzo mnie to irytowało.
    > Jakieś trzy miesiące po operacji wszystko to poznikało.

    To co nam się wydaje, że widzimy, jest tylko produktem znakomitego DSP,
    który mamy zaimplementowany w mózgu. Dlatego nie dostrzegamy naczyń
    krwionośnych odżywiających siatkówkę, które jak na złość mamy zamontowane
    *przed* nią (student, który by złożył taki projekt, zaraz by wyleciał
    z hukiem). Natomiast paprochy w szklistce, które niektórym się zdarzają,
    widać doskonale przy każdym ruchu. I odwrotnie -- statyczne obrazy widzimy
    tylko dlatego, że oko nieustannie wykonuje mikroruchy. Można dać sobie
    eksperymentalnie porazić czasowo mięśnie gałki ocznej (kiedyś mi to
    proponowano, ale nie zdecydowałem się) -- wtedy zaczynamy widzieć jak
    drób, kogutki, gołębie czy inne ptastwo. Czyli tylko to, co się porusza.
    Można potrząsnąć głową jak gołąb -- wtedy na moment ogarniemy rzeczywistość.
    Ale wrażenia po chwili ustają. Widać tylko ludzi chodzących po pokoju.
    Albo same ręce czy głowy, którymi poruszają.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2015-04-15 22:45:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > kolor. Ale staram się nie patrzeć za wiele przez te filtry, z lekarzami
    > fajnie pije się wódkę, ale gdy włożą te swoje niebieskie fartuszki to

    Ja sporo robiłem w ultrafiolecie, tym erythemalnym i biologicznie czynnym
    osobliwie. Fartuszkowi najbardziej straszą zaćmą, zmętnieniem soczewki.
    Ci od oczów, bo dermatolodzy oczywiście czerniakiem. Tu jednak z soczewką
    jest, że tak powiem, po ptokach. Najlepiej będzie to omówić przy wódce.

    --
    Jarek