  • 31. Data: 2015-04-15 23:37:58
    Temat: Re: Diody nadawcze do słuchawek bezprzewodowych?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    tu macie ciekawą informację nt. widzenia w IR;

    http://www.fnp.org.pl/czy-mozemy-widziec-podczerwien
    -laureaci-fnp-zbadali-nieznany-wczesniej-fenomen-wid
    zenia/

  • 32. Data: 2015-04-16 00:29:43
    Od: s...@g...com

    użytkownik Waldemar napisał:

    > http://www.aliexpress.com/store/product/2015-New-arr
    ival-free-shipping-50w-led-grow-light-fuii-spectrum-
    380-840nm-COB-led-grow/1431198_32307172723.html?s=p

    > Są tam przede wszystkim pomidory i sałatka, ale jedno interesujące
    > zdjęcie też jest ;-)
    >
    > Waldek

    Ledy to jednak jest przyszłość.

    Jest nowy rekord, 350 lumenów z wata:)

    Harvest time for the world record AutoMazar, 350 grams from a single grow.

    http://www.dutch-passion.nl/en/news-and-development/
    new-auto-mazar-world-record-350g-harvest-from-single
    -plant-here-is-the-grow-diary/

  • 33. Data: 2015-04-16 01:47:05
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:552ec273$0$2201$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak, ale mózg bardzo szybko się przyzwyczaja. Zaraz po zabiegu widziałem

    Zgadza się, jak mi kinola cięli tytułem korekty, to uczucie było zajebiste,
    dotykasz w jednym miejscu, czujesz na raz w 2 odległych... Nawet nie ból,
    zwykły, neutralny dotyk.

    > mnóstwo artefaktów (tęczy, odbić, flar) i bardzo mnie to irytowało. Jakieś
    > trzy miesiące po operacji wszystko to poznikało.

    U mnie chyba gdzieś po 2-3 tygodniach. Minęło nagle, tzn. przed snem było, a
    po obudzeniu sięjuż tak, jak powinno.
    Widocznie w końcu nasze mózgi uporały się z powiedzmy, jakąś tabelą
    przypisań, mapowań, czy współczynników korekty, HGW. Ja mam nierówną wadę na
    oczach i jak zrobiłem okulary, to obrazy były na tyle nierówne, że
    wkurwiało. Po jakimś, nawet dość krótkim czasie mózg sobie przeskalował co
    trzeba i jest dobrze.
    Poza tym zapewne jeszcze, po prostu wygoiło się, co wygoić miało.
    Dobre są te nasze komputery białkowe, ciekawe, w jakim układzie liczą, czy
    dwójkowym, czy ileś-tam-owym, jak np. ENIAC, który jak wiadomo, liczył
    dziesiętnie.
    Byle by się nie popsuły... Ciotka w rodzinie miała wymianę soczewki, z wady
    hmm... śjakieś -22, 24, zjechało dzięki temu do -2 i nawet niekiedy bez
    okularów chodziła. Nie uskarżała się specjalnie na nic.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 34. Data: 2015-04-16 01:56:37
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To co nam się wydaje, że widzimy, jest tylko produktem znakomitego DSP,
    > który mamy zaimplementowany w mózgu. Dlatego nie dostrzegamy naczyń
    > krwionośnych odżywiających siatkówkę, które jak na złość mamy zamontowane

    Chyba, że cierpi na zespół Lowella...

    > Można potrząsnąć głową jak gołąb -- wtedy na moment ogarniemy
    > rzeczywistość.
    > Ale wrażenia po chwili ustają. Widać tylko ludzi chodzących po pokoju.
    > Albo same ręce czy głowy, którymi poruszają.

    Można próbować i bez tego (środka porażającego). Najłatwiej jest wywołać ten
    efekt jadąc pociągiem i patrząc z okna na sąsiedni tor, możliwie nieruchomo,
    starać się korygować tak ruchami ciała, by niwelować oczom ruchy wywołane
    wstrząsami, itd. Jak już utkwimy wzrok nieruchomo i odczekamy
    kilka/naście/dziesiąt sekund, to tory nagle znikną, podkłady nadal będą
    migać, ale szyny gdzieś umkną. Trudniej, ale też można uzyskać ten efekt,
    stojąc z tyłu pociągu i patrząc na tory przez tylne drzwi.
    Byc może koło połowy roku szarpnę się do Krakowa, to sobie obadam parę
    rzeczy i jeśli okażą się istotne, lub choćby ciekawe, podzielę się nimi.

  • 35. Data: 2015-04-16 01:59:14
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ja sporo robiłem w ultrafiolecie, tym erythemalnym i biologicznie czynnym
    > osobliwie. Fartuszkowi najbardziej straszą zaćmą, zmętnieniem soczewki.
    > Ci od oczów, bo dermatolodzy oczywiście czerniakiem. Tu jednak z soczewką
    > jest, że tak powiem, po ptokach. Najlepiej będzie to omówić przy wódce.

    Ostrożnie, jeszcze białe myszki okażą się w jakimś dzikim kolorze :))

  • 36. Data: 2015-04-16 02:14:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:552ec380$0$2188$65785112@news.neostrada.pl...

    > Teraz po polsku się mówi tetrahydro...

    Jak dr Miodek się wypowiedział, że nie ma ŻADNEGO uzasadnienia ku temu. Więc
    panowie chemicy będą gaworzyć tetrahydrotentegotam, a ja
    czterowodorotentegotam. Nie namówią mnie do powiedzenia np. eter dietylowy
    (powszechna teraz nazwa tego związku), bo po pierwsze, bliskość brzmienia
    może zmylić z dietą, po drugie, taka zmiana wygląda koszmarnie. Jedyny
    przypadek, kiedy może zdecyduję się na zachwaszczenie języka, to taki, gdzie
    wypowiedzenie nazwy w nieprawomyslnej wersji wyraźnie skróci wypowiedź.

    > Ci z komisji ustalającej nomenklaturę nażarli się tego tego?

    Stolicę Korei.kp, uznali... że nazwa Pheniam jest nieprawidłowa i tu
    wyjątkowo rozumiem - z języka japońskiego, zawędrowała do rosyjskiego, byle
    jak przetłumaczona, a my kupiliśmy ją od braci Rosjan. Dziś każą pisać
    Pjongjang, lecz taakie zbitki liter "gj" wydają mi się w języku polskim
    koszmarnie sztuczne. IMAO zupełnie wystarczyła by pisownia Pyongyang.
    Więc z tym najaraniem się to chyba różnie bywa. Najgorsze, ze następne
    rozróżnienie czeka na pogrzeb żywcem - unikalny i unikatowy. To są dwa różne
    słowa i znaczenia, niestety, ludek zapewne z lenistwa, lub z niewiedzy,
    zlewa to w jedno... i obiło mi się o oczy, że Szanowna Komisja, albo chce to
    przyklepać, albo wręcz, już przyklepała. Ale... to może temat na
    pl.hum.polszczyzna, tu jednak fajniej jest poczytać o multiwibratorach,
    punkcie pracy stopnia sterującego, a nawet o DSP do obsługi telefonu w
    PSTN...

  • 37. Data: 2015-04-16 02:21:14
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > tu macie ciekawą informację nt. widzenia w IR;
    >
    > http://www.fnp.org.pl/czy-mozemy-widziec-podczerwien
    -laureaci-fnp-zbadali-nieznany-wczesniej-fenomen-wid
    zenia/

    Będąc lat temu dwucyfrowo w bunkrach MRU, pousiłem się o eksperyment, który
    wykonać było dość łatwo, bo pomieszczenie, ok. 20 metrów pod ziemią, było
    kompletnie ciemne, nawet w słoneczny dzień na powierzchni, bo i dojść
    światło, nie miało by prostej drogi.
    Korzystając z tego, że po dłuższym czasie czułość wzroku bardzo rośnie,
    wtedy nawet zapałka czy świeczka zapalona w drugim końcu pomieszczenia
    potrafiła dać wrażenie, że oślepia... Przed snem zachciało mi się popatrzeć
    na swoją rękę. Więc oczy otwarte, ręka ciepła, czułość taka, że widzi się
    czerwień, nie czarne. I nagle, palce przed oczami stały się widoczne, widać
    było ruchy zginanych palców i machającej dłoni. Kontrast tego byl totalnie
    znikomy, ale dał się zauważyć. Ergo - wzrok był na granicy widzenia
    otoczenia bez oświetlenia... Jedna, czy dwie osoby z grupy zeznały, że też
    to widzą.

  • 38. Data: 2015-04-16 10:52:14
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ACMM-033 wrote:

    > Najgorsze, ze następne rozróżnienie czeka na pogrzeb żywcem - unikalny i unikatowy.
    > To są dwa różne słowa i znaczenia, niestety, ludek zapewne z
    lenistwa, lub z
    > niewiedzy, zlewa to w jedno...

    Mnie spółdzielnia przysłała deklarację śmieciową pytając m.in.
    o "ilość mieszkańców". Niestety Żona nie pozwoliła wpisać "ok. 160kg". :-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 39. Data: 2015-04-16 12:16:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >grow.
    >http://www.dutch-passion.nl/en/news-and-development
    /new-auto-mazar-world-record-350g-harvest-from-singl

    ale to jednak 90 dni po 20h swiecenia. 540 kWh, jakies 45gr/gram w
    samym pradzie :-)

    Ciekawa informacja ze LED o poborze 290W jest podobnie dobry jak 600W
    HPS.
    Ciekawe tylko czy to zwykle High Pressure Sodium, czy dedykowane do
    roslin, i czy jakies inne MH nie byloby lepsze ...

    J.

  • 40. Data: 2015-04-16 13:06:21
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2015-04-15 22:01, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Teraz po polsku się mówi tetrahydro...
    > Ci z komisji ustalającej nomenklaturę nażarli się tego tego?

    Po prostu cywilizuja ten swiat aby uzywac jednego jezyka. Naprosciej
    zaczac od nauki bo ona jest miedzynarodowa i juz od dawna uzywa jednego
    jezyka. (Prostacy niezaleznie od jezyka i tak nie wiedza o co chodzi,
    wiec nie protestuja a pojedyncze wyjatki sa do zignorowania).
    Co do reszty dziedzin sprawa jest trudniejsza. Niestety musi wymrzec
    z 10 pokolen aby w koncu ludzie przestali pielegnowac i walczyc o
    historyczne zaszlosci. Nawet o prostszych rzeczach jak o tym aby
    przesc z cali na SI w elektronice to chyba nie ma co tutaj wspominac.

    P* nacjonalistom pewnie sie marzy swiat gdzie kazdy kraj ma wlasne
    jednoski miary. Np. polski meter ktory ma 96.6 cm Ale to by byla
    duma nie ? Oczywiscie to sarkazm z mojej strony.

    Pozdrawiam

    Marek