  • 11. Data: 2019-01-21 14:57:17
    Temat: Re: Dla kochających nie wymienianie oleju
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 21-01-2019 o 14:43, p...@g...com pisze:
    > --Przez 300 tys. km nie dolewał nigdy oleju?
    >
    > nic sie nie chwalil ze olej bierze choc wolno nie jezdzi
    >
    > --Ale co z tym silnikiem się stało dokładnie? Zatarł się z powodu braku
    > oleju? Zepsuł się komputer? ASO źle naprawiło i coś się urwało?
    >
    > Motorschaden szczegolow nie znam
    >
    > co ciekawe byla jaks akcja serwisowa na ta Insignie ale nie wiem czy zrobil
    >
    > https://www.handelsblatt.com/auto/test-technik/opel-
    rueckruf-insignia-droht-motorschaden/8534540.html?ti
    cket=ST-1351242-tBFjOyoh2XsYcnuAdF9y-ap5

    Czyli nic nadal nie wiadomo na temat powiązania przyczyn i skutków
    awarii w tej Insignii.

    yabba

  • 12. Data: 2019-01-21 19:56:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-01-2019 o 23:43, Marek S pisze:
    > Na niniejszym forum niektóre osoby uważają mnie za przygłupa z moimi
    > poglądami - jak Kris chociażby, tudzież Budzik. Ten pierwszy należy do
    > zwolenników ignorowania potrzeb wymiany oleju.
    >
    > Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
    > który twierdzi, że olej warto często zmieniać:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

    Sugerujesz że ktoś ma poświęcić 20 minut na oglądanie jakichś bzdetów,
    żeby wiedzieć o co Ci chodzi?

    To jest grupa dyskusyjna, a nie wykop, więc nie wrzuca się tu gołych
    linków, bez konkluzji co w nich jest.

    Ja osobiście przeżyłem zatarcie silnika o przebiegu kilku tys km (od
    wymiany bloku) i kilkudziesięciu w ogóle, więc teksty, że to przez
    wymianę oleju (była regularna) zupełnie do mnie nie trafiają.

    Mógł się po prostu uszkodzić, tak jak mój.

  • 14. Data: 2019-01-21 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Na niniejszym forum niektóre osoby uważają mnie za przygłupa z moimi
    > poglądami - jak Kris chociażby, tudzież Budzik. Ten pierwszy należy do
    > zwolenników ignorowania potrzeb wymiany oleju.

    Marku, skąd taka opinia?
    Naprawde coś takiego odczytałes z moich wypowiedzi? Wow...
    Ogólnie, jak ktos potrafi sensownie argumentować swoje poglądy to ja go
    chyba nigdy za przygłupa nie uznam. Co najwyzej ze sie nie zgadzamy w
    pewnych kwestaich. No chyba ze ktos podaje argumenty absurdalne,
    uwidaczniajace brak wiedzy (a mimo to upierający sie co do pewnych spraw)
    lub argumenty BOTAK. Wtedy to inna historia. Ale takich zachowan u ciebie
    nie zauwazyłem.

    > Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
    > który twierdzi, że olej warto często zmieniać:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

    Zeby była jasnosc - ja wymieniam olej tak jak fabryka przykazała czyli np
    w ducato co 40kkm. Na razie ponad 400 nakulane i i nie widze zeby coś sie
    miało złego dziać. Auto od zmiany do zmiany praktycznie oleju nie bierze.
    Absolutnie nie twierdzę, ze oleju nie warto wymieniac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 13. Data: 2019-01-21 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik robot a...@o...pl ...

    > Ja sie nie znam, to podpytam fachowca.
    > Silnik padł, to znaczy, że wypadł z samochodu, tak?

    Nawet głupiomadrym trzeba umiec byc! :)

    Jakby wypadł to by wypadł. A jak padł to ewentualnie mogł się przewrocic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 15. Data: 2019-01-21 22:33:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-21 o 20:59, Budzik pisze:

> [...]
    > lub argumenty BOTAK. Wtedy to inna historia. Ale takich zachowan u ciebie

    Nooo.. tak to odebrałem gdy napisałeś, że można bękę kręcić z moich
    wypowiedzi (nazywając mnie jajcarzem). Owszem, jestem jajcarzem na co
    dzień ale kontekst Twojej wypowiedzi sugeruje negatywne nastawienie do
    moich wypowiedzi. Szczerze mówiąc nie wiem jak inaczej to interpretować.

    Jeśli jest inaczej, to przepraszam.

> [...]
    > miało złego dziać. Auto od zmiany do zmiany praktycznie oleju nie bierze.

    I to właśnie jest ciekawe zagadnienie. Masz diesla czy benzynę?
    Nie wiem w czym rzecz, ale sam na własne oczy widziałem rozebrany silnik
    merca (chyba S500 to był), w którym łańcuch rozrządu wyrwał z korpusu
    silnika kawałki prowadnic (solidny kawał metalu). Opory oleju były tak
    duże, że metal się poddał. Silnik to zmielił i zdechł. Olej przypominał
    bardzo gęsty żel. Jak wbiłem w niego patyk, to sterczał. Gość lał long
    life'a i był przekonany, że 100.000 na nim zrobi. Prawie mu się udało,
    co ciekawe. Co również ciekawe - ten żel nie był ciemny wcale.
    Jaśniejszy od tego na filmie.

    Po trzecie: ponoć gość nie miał żadnych objawów sygnalizujących kłopoty.
    Nieco trudniej silnik odpalał. Nic więcej.

    Przypuszczam, bo nie wiem, że znaczenie ma też rodzaj silnika. Te
    bardziej sportowe (czy jak je zwać), o dużych pojemnościach - szybciej
    utylizują wszelkie oleje. Więc regularna wymiana oleju zarówno
    silnikowego jak i w skrzyni biegów jest konieczna by móc dłużej cieszyć
    się jazdą.

    > Absolutnie nie twierdzę, ze oleju nie warto wymieniac.

    A to było do Krisa. Rzadko kto uważa, że olej jest dany autu raz na zawsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2019-01-22 06:08:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
    >który twierdzi, że olej warto często zmieniać:

    Niezle.

    -skad takie kawały metalu ?

    -czy wnioski autora sa sluszne ? Moze to tylko za nowosci ?

    -filtr jak widac dobrą robote robi ... ale za malo.

    -czy czestsza wymiana cos da ? Zawsze to mniej opilkow, ale nadal duzo
    :-)

    -a moze to jednak nie szkodzi ? W koncu producent daje gwarancje na
    100 tys.

    - ... silnik w BMW nie jest z aluminium ?

    J.

  • 17. Data: 2019-01-22 07:01:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2019 o 06:08, J.F. pisze:

    > Niezle.
    >
    > -skad takie kawały metalu ?

    Z docierania silnika?

    > -Moze to tylko za nowosci ?

    Tak.

    > -czy czestsza wymiana cos da ?

    Przy docieraniu- tak.

    > -a moze to jednak nie szkodzi ? W koncu producent daje gwarancje na 100
    > tys.

    I 100 tysi pochodzi. Ale nie chciałbyś więcej?

    > - ... silnik w BMW nie jest z aluminium ?

    Korpus zapewne tak. Korbowody itp już nie;)

    Shrek

  • 18. Data: 2019-01-22 12:43:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 23:43:51 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    >
    > Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
    > który twierdzi, że olej warto często zmieniać:

    Tu masz kolejnego pzygłupa
    https://www.google.com/search?q=BY%C5%81Y+PREZES+WYM
    IANA+OLEJU&rlz=1C1GCEU_plPL819PL819&oq=BY%C5%81Y+PRE
    ZES+WYMIANA+OLEJU&aqs=chrome..69i57.6847j0j4&sourcei
    d=chrome&ie=UTF-8

  • 19. Data: 2019-01-22 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > co dzień ale kontekst Twojej wypowiedzi sugeruje negatywne
    > nastawienie do moich wypowiedzi. Szczerze mówiąc nie wiem jak

    Ty mnie nie masz za co przepraszac, predzej ja ciebie.
    Niemniej nigdy nie było to nic personalnie do ciebie.
    Tam gdzie uwazałem ze zwyczajnie przesadzasz (demonizowanie czasu
    potrzebnego na wjechanie na miejsce parkingowe koło lidla), napisałem ci
    wprost ze przesadzasz ale nadal to nic personalnego do Ciebie - po prostu
    dyskusja z tym co mowisz.

    > I to właśnie jest ciekawe zagadnienie. Masz diesla czy benzynę?

    diesla oczywiście.

> [...]
    > nim zrobi. Prawie mu się udało, co ciekawe. Co również ciekawe - ten
    > żel nie był ciemny wcale. Jaśniejszy od tego na filmie.

    Mysle ze to kwestia sposobu uzytkowania.
    Prkatycznie nigdy nie przyspieszam na 100% mozliwości silnika, nie jezdze
    nim 150 na godzine, nie piłuje etc. Po prostu dbam o niego jezdzac a nie
    stojac u mechanika :)))

    Jak bedziesz auto wykorzystywał w sposób który opisujesz to zdecydowanie
    skracałbym interwały wymian.

> [...]
    > szybciej utylizują wszelkie oleje. Więc regularna wymiana oleju
    > zarówno silnikowego jak i w skrzyni biegów jest konieczna by móc

    A dlaczego miałoby tak być?
    Jezeli masz auto 200km a jezdzisz nim wykorzystujac połowe to
    teoretycznie powinien miec duzy zapas mocy dzieki czemu wszystko zuzywa
    sie duzo wolniej.

    > A to było do Krisa. Rzadko kto uważa, że olej jest dany autu raz na
    > zawsze.

    Ale spotkałem się tez z opiniami mechaników typu:
    - zmieniaj co 40kkm to sie fiat bedzie cieszył ze kupisz nowy silnik
    - moze oleje sa teraz long life ale filtry za małe na takie przebiegi
    itp itd...
    Tyle ze u mnie to sie jakos na razie nie sprawdza... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 20. Data: 2019-01-22 17:26:24
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Kris, 22 sty 2019 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

> [...]
    > https://www.google.com/search?q=BY%C5%81Y+PREZES+WYM
    IANA+OLEJU&rlz=1C
    > 1GCEU_plPL819PL819&oq=BY%C5%81Y+PREZES+WYMIANA+OLEJU

    Kwestia wymiany oleju najbardziej kojarzy mi się z inną zagadką ludzkości
    pt. szczepić, czy nie szczepić?