  • 41. Data: 2019-01-24 21:07:03
    Temat: Re: Dla kochających nie wymienianie oleju
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 24 Jan 2019 08:09:53 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > W moim samochodzie zakrętki miski olejowej, mostów i skrzyni
    > transmisyjnej są zakończone magnesem który zbiera wszelkie opiłki z dużą
    > skutecznością. To tak nie działa w każdym innym aucie?

    W skrzyni biegow tez tak mialem, ale nowe to ponoc nawet korka
    spustowego nie maja.

    W silniku wydaje mi sie, ze magnesu w korku nie ma.

    No i on spuscil olej i te kawalki wyplynely.

    J.

  • 42. Data: 2019-01-24 21:35:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W silniku spalinowym nic o siebie sie nie trze. Wszystkie elementy wspolpracujace
    rozdzielone sa filmem olejowym. Sa miejsca gdzie jest stosunkowo duzo oleju. Na
    przyklad pomiedzy czopem walu wykorbionego a panewka. Sa miejsc gdzie jest bardzo
    cienki film olejowy. Takim miejscem jest styk piescienia uszczelniajcego i cylindra.

  • 43. Data: 2019-01-24 22:05:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 12:35:07 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

> [...]
    cienki film olejowy. Takim miejscem jest styk piescienia uszczelniajcego i cylindra.

    W zasadzie masz racje.
    Tylko czemu potem olej wyglada jak na filmie ? :-)

    Albo czemu czasem panewki wymagaja wymiany, a wal szlifu ?

    J.

  • 44. Data: 2019-01-24 22:16:24
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Mateusz Viste, 24 sty 2019 w
    news:5c49baea$0$19270$426a74cc@news.free.fr napisałeś/aś:

    > Kwestia różnicy ciśnień. Przy odpowiednim cugu da się przeciągnąć
    > dorodnego, zdrowego ksenomorfa przez dziurkę o wielkości 2 zł.
    >
    > Mateusz

    To że się da to ja wiem. Pytanie ile razy - kiedy się w końcu zatka - a
    wydaje mi się że niewiele.

  • 45. Data: 2019-01-24 22:23:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2019 o 20:52, J.F. pisze:

    > Pierscienie sa ze sprezystej stali, twarde.

    Tuleje też miękkie nie są.

    > Panewki sa bardzo miekkie, przynajmniej ich pokrycie ... wiec magnes
    > tego nie przyciaga.

    Hmmm? Jakby były bardzo miekkie to by się kończyły po tysiącu. No i
    czemu miałby nie przyciągać?

    > Nie mowie nie, ale tu fabryka mowi "nie wymieniaj" i bierze za to
    > odpowiedzialnosc.

    Ale tylko do końca gwarancji. U mnie fabryka też mówi nie wymieniać
    oleju w skrzyni. Ale nawet w aso mówią, że należy, tylko nie u nich bo
    procedury nie ma.

    Shrek.

  • 46. Data: 2019-01-24 22:58:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Olej na filmie wyglada bardzo dobrze, nie liczac czegos co przypomina drobne wiory.
    One nie stanowia zadnego zagrozenia. Swiezy czysty olej ma slabe wlasciwosci smarne.
    Ciemy olej w ktorym jest zawiesina grafitu ma najlepsze wlasciwosci smarne. W
    silnikach w ktorych nie zmienia sie oleju albo bardzo rzadko sie zmienia grafitu w
    oleju jest duzo. Dlatego takie silniki sie nie zacieraja pomimo ze baza oleju sie
    wypracowala. Zuzyty wal mowisz. Fakt, czopy sie wycieraja. Panewki tez. Zuzycie czopu
    o 5 setnych milimetra kwalifikuje wal do szlifowania. To mniej niz grubosc wlosa u
    europejczyka. Z reguly wymiar naprawczy jest mniejszy od nominalnego o 0,2 mm.
    Panewka zuzyje sie tez mniej wiecej tyle co wal. Problem z Toba jest taki ze to co
    wiesz przeczytales w necie. Nigdy nie widziales zuzytych walow wykorbionych. A ja
    widzialem ich kilkaset. Ksiazke mozna by napisac a mnie sie nie chce pisac drugiej
    ksiazki. Jedna napisalem i wydali. Fale i rysy na wale nie maja specjalnie duzego
    znaczenia jesli mieszcza sie w zakresie tolerancji. Waly w czasie pracy sie krzywia.
    Szlifowaniem przywraca sie przede wszystkim wlasciwa geometrie.

  • 47. Data: 2019-01-24 23:59:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 22:23:10 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tuleje też miękkie nie są.

    > Hmmm? Jakby były bardzo miekkie to by się kończyły po tysiącu.

    Ale sa miekkie.
    To pewnie wina oleju, ze sie nie wycieraja.

    > No i czemu miałby nie przyciągać?

    Bo te miekkie metale nie sa ferromagnetyczne

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stop_%C5%82o%C5%BCysko
    wy

    J.

  • 48. Data: 2019-01-25 01:19:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O takich
    https://allegro.pl/oferta/std-panewki-glowne-ford-1-
    6-2-0-zetec-92-6724501198
    panewkach napisales ze nie sa magnetyczne?

  • 49. Data: 2019-01-25 06:47:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2019 o 23:59, J.F. pisze:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Stop_%C5%82o%C5%BCysko
    wy

    O kurcze - człowiek jak prezydent - wszędzie się uczy;) Dzięki.

    Shrek

  • 50. Data: 2019-01-25 08:29:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 16:19:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > O takich
    > https://allegro.pl/oferta/std-panewki-glowne-ford-1-
    6-2-0-zetec-92-6724501198
    > panewkach napisales ze nie sa magnetyczne?

    Ale sa pokryte miekkim stopem lozyskowym ?

    To o tym co sie ma wytrzec pisalem.
    Bo jak stal trze o stal w nowym silniku ... to chyba nie jest zdrowo ?

    J.