  • 11. Data: 2014-07-25 18:49:44
    Temat: Re: Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    news:lqsi3r$3vi$1@dont-email.me...
    : Pogrążasz się jeszcze bardziej.
    : Ogniwom Ni-Cd nigdy nie szkodziło pełne wyładowanie.
    : Właśnie w pełni rozładowane powinno się je przechowywać.
    : Konserwacja takich akumulatorów na dłuższe przechowywanie
    : polega nawet na dokładnym rozładowaniu i ZWARCIU obu elektrod
    : każdego ogniwa osobno.
    :

    Jeśli zamierzasz komuś zarzucać, że pisze bzdury, to bądź na tyle rzetelny,
    by sprawdzić, czy coś się nie pomyliło Tobie. Zerknij tu:

    http://obrazki.elektroda.pl/6659864600_1293059066.gi

    - minimalny poziom dopuszczalnego rozładowania ogniw Ni-Cd to 0.85 V

    Natomiast jak można doczytać w baaardzo obszernym kompendium wiedzy o
    akumulatorkach:

    http://batteryuniversity.com

    - to niższe niż wskazane powyżej naładowanie, może być nieszkodliwe TYLKO
    dla ogniw nowych, NIEUŻYWANYCH!

    Zaś to, co byłeś łaskaw wypisać, o przechowywaniu ogniw Ni-Cd w stanie
    kompletnego rozładowania, a w dodatku ze zwartymi biegunami - to najszybszy
    sposób na ich... zniszczenie! Dlatego: nie siej zamętu, bo jeszcze ktoś
    niezorientowany tak zrobi, i - co? Będzie chyba miał prawo oczekiwać, że mu
    oddasz kasę...

  • 12. Data: 2014-07-26 23:43:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > sposób na ich... zniszczenie! Dlatego: nie siej zamętu, bo jeszcze ktoś
    > niezorientowany tak zrobi, i - co? Będzie chyba miał prawo oczekiwać, że

    No cóż... szkoda mi to komentować nawet. Umiesz czytać po angielsku?
    To sobie przeczytaj: http://users.frii.com/dlc/battery.htm

  • 13. Data: 2014-08-07 20:07:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jaskiniowiec" <jaskinia@najurze> wrote in message
    > Kasa, kasa, kasa. Chodzi o to, by produkt zaczął być jednorazowy. Bo
    > taki smartfon za kilka lat może być wciąż użyteczny, ALE bateria w nim
    > będzie nadawać się do wymiany. Co zrobisz? Kupisz nowego smartfona, bo
    > nie będziesz miał wyboru (mowa oczywiście o przeciętnym zjadaczu chleba,
    > a nie elektronicznym geeku).

    z drugiej strony postep jest tak gwaltowny ze to nie brak baterii czy mozliwosci
    wymienienia ekranu powstrzymuje mnie przed powrotem do smartfona ktory ma 4-5
    lat

    --
    http://db.org.pl/

  • 14. Data: 2014-08-19 20:56:43
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w
    : (...)
    : z drugiej strony postep jest tak gwaltowny ze to
    : nie brak baterii czy mozliwosci
    : wymienienia ekranu powstrzymuje mnie przed powrotem
    : do smartfona ktory ma 4-5 lat
    :

    Nowe telefony są w bezustannych promocjach oferowane przez wszystkich
    operatorów sieci, więc sprzęt ten "starzeje się moralnie" - b. szybko! Z
    laptopami jest trochę inaczej, bo wprawdzie użytkownik "wymagający" pozbywa
    się dawniejszego modelu dość szybko, ale są też tacy, którzy chętnie go
    łykną. A bateria jest jednym z elementów, który zawodzi najczęściej /
    najszybciej...

    Kol. Pszemol zarzucił mi, że wskazana przeze mnie (21 lipca 2014 22:45)
    innowacja konstrukcyjna ---> patrz tu:
    - nie będzie korzystna dla "współcześnie montowanych" w laptopach baterii.
    Ale zauważyć muszę, że jeśli ogniwa Li-jon mają taką cechę, iż "nie lubieją"
    być ani do pełna ładowane, ani rozładowane do (nie całkiem przecież)
    niskiego poziomu - to oczywiście mój pomysł do nich się nie nadaje. Ale
    przecież Li-jon zaczęto używać, jako remedium na "chorobę" ogniw starszych
    typów: efekt pamięciowy. Jeśli ogniwa Li-jon są od niego całkiem wolne, to
    oczywiście ich dublowanie, tak jak w moim opisie - nie ma żadnego sensu,
    ale... Ale może się okazać, że warto wrócić do ogniw starszych, których to
    główną wadą - był właśnie efekt pamięciowy. Polega on na szybkim
    zmniejszaniu się "pojemności użytecznej" na skutek niepełnych cykli na~ i
    roz~ładowania. Wszak w przypadku laptopa takie niepełne cykle musiały
    często-gęsto trapić baterie. Może więc opisany sposób pozwoli wydłużyć okres
    dobrej kondycji starszych typów ogniw, na tyle, że będą się sprawować
    lepiej, niż Li-jon, czy też polimerowe?

  • 15. Data: 2014-08-20 01:13:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > okres
    > dobrej kondycji starszych typów ogniw, na tyle, że będą się sprawować

    Zamiast gdybać, zrób taką wersję baterii do laptopa z ogniwami NiCd
    lub wodorkowymi która będzie mieć tyle samo mAh co litowo jonowa
    i zmieści się do tej samej obudowy co mieści się w laptopie litowo jonowa.
    Przekonamy się co jest Twój pomysł warty "w praniu"...

  • 16. Data: 2014-08-20 18:37:08
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w
    :
    : Zamiast gdybać, zrób taką wersję baterii do laptopa z ogniwami NiCd
    : (...)
    : Przekonamy się co jest Twój pomysł warty "w praniu"...
    :

    W domowym warsztacie byłoby to raczej... trudne.
    Natomiast: nie jest chyba czymś nie do pojęcia, że na tysiąc pomysłów -
    tylko kilka okazuje się mieć sens, i znajdują zastosowanie.
    Tak, czy siak - próbować trzeba ;)

  • 17. Data: 2014-08-21 19:44:53
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

[...]

    Jak podają źródła, technologia Li-jon pozwala na skumulowanie dwa razy
    więcej energii niż w akumulatorach Ni-MH o tym samym ciężarze i wielkości.
    A jak podaje kol. Pszemol - "Pełne naładowania i głębokie rozładowania -
    jest co zużywa szybciej współczesne rodzaje akumulatorów"

    Onegdaj natknąłem się na opinię (nie wiem, na ile prawdziwą), że dla Li-jon
    "optymalne" (dla jego żywotności) jest mieszczenie się w przedziale 55 do
    85% naładowania. A jeśli tak, to ktoś będący najbardziej zainteresowany ich
    trwałością, powinien używać jedynie... 30% pojemności takiego ogniwa. A to
    oznacza, że na dłuższą metę lepsze parametry byłyby osiągane przez ogniwa
    Ni-MH, zmodernizowane wg zaproponowanego przeze mnie pomysłu. Czyli
    zdwojone, bądź potrojone. Dodatkową zaletą takiego zmultiplikowania ogniw,
    jest możliwość zastosowania głębszego rozładowania takiej baterii, która
    została rozpoznana jako obarczona efektem pamięciowym.

    Dodam, że ogniwa Ni-MH były ulepszane, dzięki czemu ich parametry znacząco
    się poprawiły, no ale baterie litowe - są przez konsumentów kupowane
    chętniej, no bo to "nowsze" rozwiązanie...

  • 18. Data: 2014-08-22 19:49:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Jak podają źródła, technologia Li-jon pozwala na skumulowanie dwa razy
    > więcej energii niż w akumulatorach Ni-MH o tym samym ciężarze i wielkości.

    O widzisz... Teraz już domyślasz się, czemu nie stosuje się już NiCd ani
    NiMH?

    A tak się dziwiłeś... :-)

> [...]
    > jest możliwość zastosowania głębszego rozładowania takiej baterii, która
    > została rozpoznana jako obarczona efektem pamięciowym.

    Teraz pokaż mi producenta który stosuje marketing swoich wyrobów
    w stylu: "nasze akumulatory będą działać w tym laptopie 5 lat, nie 2
    lata jak w wyrobach konkurencji". Bo ja widzę tylko reklamę w stylu takim:
    "Aż 8 godzin na jednym ładowaniu!"
    Kto kupiłby laptopa, który działać mógłby tylko 2 godziny przy obietnicy
    przedłużenia jego trwałości? Weź pod uwagę, że ten sprzęt mobilny z roku
    na rok ma krótsze okresy spodziewanej eksploatacji i to nie ze względu
    na żywotność akumulatora tylko ze względu na starzenie się technologiczne.

    > Dodam, że ogniwa Ni-MH były ulepszane, dzięki czemu ich parametry znacząco
    > się poprawiły, no ale baterie litowe - są przez konsumentów kupowane
    > chętniej, no bo to "nowsze" rozwiązanie...

    Nie "nowsze" w cudzysłowiu tylko rzeczywiście nowsze a oprócz tego
    mające większą gęstość energii w jednostce wagi i objętości...
    Sprzęt mobilny ma działać jak najdłużej bez dostępu do kontaktu/ładowarki
    i ma być jak najmniejszy, jak najlżejszy. Trwałość jego jest z Li-Ion
    liczona
    już w długich latach (jak pisałem mój MacBook A1342 z 2009 roku, mimo
    ponad 700 cykli ładowania/rozładowania akumulatora, trzyma nieźle ładunek)
    a więc nawet jeśli u niektóych użytkowników (bo nie wszyscy zastosują
    Twoje procedury, nie?) byłaby większa niż 5-6 lat to nie zyskałbyś wiele
    klientów taką promocją.

    Ale już Cię nie zniechęcam - pisz do Apple, Sony, Samsunga - daj znać jak
    przyjmą Twój wynalazek... Powodzenia życzę!