eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 21. Data: 2015-02-15 19:28:19
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Konrad Anikiel wrote:

    > Napisz kiedyś jakiś program takich testów, pojedź szerokim gestem, wymień wszystkie
    mechanizmy zniszczenia jakie Ci fantazja podpowie, wypisz takie metody badań które to
    wszystko pokryją i znajdź źródło finansowania tego. Powiem Ci w tajemnicy że NIKT tak
    nie robi. Chyba najbardziej zbliżone do takiego ideału były amerykańskie programy
    kosmiczne Mercury/Gemini/Apollo, a ile się na nich nauczyli, to można się przekonać
    czytając raport Feynmana z katastrofy Challengera. Wszystko ch..

    zresztą po wypisaniu "wszystkich" mozliwych przypadków wystarczy liste
    pokazać paru ludziom i zaraz znajdą kilka następnych nieprzewidzianych.
    Nie mówiąc już o podstawowej zasadzie 80/20

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 22. Data: 2015-02-15 19:46:04
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W przemysłach odpowiedzialnych za masowe bezpieczeństwo (czyli lotniczym,
    motoryzacyjnym, w budowlance itp) poziom wymagań określających bezpieczeństwo
    użytkowania produktu jest określany nie przez wytwórcę, a przez organizacje tworzące
    przepisy plus autoryzowane agencje inspekcyjne. To są organizacje zaufania
    publicznego, które w wielu krajach podlegają szczególnym przepisom prawa, jak np w
    Stanach antitrust law. Naiwnością jest spodziewanie się po producentach spełniania
    wymagań (czyli podnoszenia swoich kosztów w warunkach walki rynkowej z konkurencją)
    wyższych niż te, które obowiązują wszystkich. Jak ktoś swój wyrób reklamuje "spełnia
    najwyższe standardy bezpieczeństwa" to oznacza to dokładnie tyle: te same standardy
    co wyrób konkurencji, bo obowiązują one każdego.


  • 23. Data: 2015-02-15 19:54:35
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2015 00:48:13 -0800 (PST), s...@g...com
    > W moim pełnoletnim samochodzie pojawiły się ślady rdzy.
    > I tak się zastanawiam dlaczego nie ma plastikowych samochodów.

    W trabancie byla stalowa rama ... i rdzewiala :-)

    W samochodach plastikow coraz wiecej, teraz moda na plastikowe
    blotniki.

    > Ekologia ale można zrobić z tworzywa które 100% da się przetworzyć?

    Akurat to, co jest mocne, czyli laminat szklano-zywiczny, sie bardzo
    zle recykluje. Wlokna weglowe za drogie, a szkoda, bo wtedy by sie
    elektrownie ucieszyly :-)

    J.


  • 24. Data: 2015-02-15 19:58:32
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2015 10:46:04 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > W przemysłach odpowiedzialnych za masowe bezpieczeństwo (czyli
    > lotniczym, motoryzacyjnym, w budowlance itp) poziom wymagań
    > określających bezpieczeństwo użytkowania produktu jest określany
    > nie przez wytwórcę, a przez organizacje tworzące przepisy plus
    > autoryzowane agencje inspekcyjne. To są organizacje zaufania
    > publicznego, które w wielu krajach podlegają szczególnym przepisom
    > prawa, jak np w Stanach antitrust law. Naiwnością jest spodziewanie
    > się po producentach spełniania wymagań (czyli podnoszenia swoich
    > kosztów w warunkach walki rynkowej z konkurencją) wyższych niż te,
    > które obowiązują wszystkich. Jak ktoś swój wyrób reklamuje "spełnia
    > najwyższe standardy bezpieczeństwa" to oznacza to dokładnie tyle:
    > te same standardy co wyrób konkurencji, bo obowiązują one każdego.

    No popatrz, a takie Volvo zbudowalo swoja pozycje na zapewnieniu
    bezpieczenstwa.
    Inne marki tez sie bija o kolejne gwiazdki, mimo ze pewnie mozna
    poprzestac na 2 czy 3 ...

    J.


  • 25. Data: 2015-02-15 20:03:01
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2015 16:21:54 +0100, WM napisał(a):
    > Stosowalismy silniki pewnego producenta bezawaryjnie przez wiele lat.
    > Silniki z nowej partii zaczely sie nagminnie przegrzewac.
    > Producent silnikow twierdzil, ze wina jest u nas bo u niego nic sie nie
    > zmienilo.
    > Dopiero po jakims czasie przyznali sie do zmiany technologii pokrywania
    > uzwojen, co okazalo sie zrodlem naszego problemu.
    >
    > Mogli przyslac probna partie i spytac, czy zmiana technologii nam pasuje.
    > Tymczasem szli w zaparte, nawet wtedy, gdy problem z ich winy, juz sie
    > pojawil.

    Ale co - wrocili do starej technologii, czy tylko Wam sie przegrzewaly
    wsrod wszystkich odbiorcow ?

    P.S. Wiesz moze dokladniej co zawinilo ? Za gruba izolacja i
    chlodzenie slabe, za slaba i zwarte zwoje powstawaly, za cienka i rosl
    prad pojemnosciowy ? Bo ciekawe.

    J.


  • 26. Data: 2015-02-15 20:08:30
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2015 05:35:35 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Co do samolotów: to nieważne czy ja bym chciał latać plastikowym samolotem.
    > Za kilka lat pierwsze dreamlinery będą miały te 10 lat, miliony ludzi

    Ale nie tylko dreamlinery - kompozyty rozne w lotnictwie sa stosowane

    > będą przewozić, myślisz że wszystkie nagle spadną? A aluminiowe nadal będą latać?

    No, tu kolega jeden przypomnial Cometa.

    Gdyby nie uziemiono wszystkich Dreamlinerow, to ciekawe ile by bylo
    pozarow.

    J.


  • 27. Data: 2015-02-15 20:30:36
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 20:03, J.F. pisze:

    >
    > Ale co - wrocili do starej technologii, czy tylko Wam sie przegrzewaly
    > wsrod wszystkich odbiorcow ?
    >
    > P.S. Wiesz moze dokladniej co zawinilo ? Za gruba izolacja i
    > chlodzenie slabe, za slaba i zwarte zwoje powstawaly, za cienka i rosl
    > prad pojemnosciowy ? Bo ciekawe.
    >

    To kolega pilotowal sprawe, wiec pamietam 5/10-te.
    Chyba zmienili pokrycie drutu na tansze, slabsze
    i przy nawijaniu dochodzilo do jego czesciowego uszkadzania
    i wiekszej wrazliwosci na zwarcia w podwyzszonej temperaturze.
    Poczatkowo musielismy przezwajac uszkodzone silniki,
    potem przeszlismy na ich inny typ.

    WM





  • 28. Data: 2015-02-15 20:41:21
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Dnia Sun, 15 Feb 2015 10:46:04 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    >> W przemysłach odpowiedzialnych za masowe bezpieczeństwo (czyli
    >> lotniczym, motoryzacyjnym, w budowlance itp) poziom wymagań
    >> określających bezpieczeństwo użytkowania produktu jest określany
    >> nie przez wytwórcę, a przez organizacje tworzące przepisy plus
    >> autoryzowane agencje inspekcyjne. To są organizacje zaufania
    >> publicznego, które w wielu krajach podlegają szczególnym przepisom
    >> prawa, jak np w Stanach antitrust law. Naiwnością jest spodziewanie
    >> się po producentach spełniania wymagań (czyli podnoszenia swoich
    >> kosztów w warunkach walki rynkowej z konkurencją) wyższych niż te,
    >> które obowiązują wszystkich. Jak ktoś swój wyrób reklamuje "spełnia
    >> najwyższe standardy bezpieczeństwa" to oznacza to dokładnie tyle:
    >> te same standardy co wyrób konkurencji, bo obowiązują one każdego.
    >
    > No popatrz, a takie Volvo zbudowalo swoja pozycje na zapewnieniu
    > bezpieczenstwa.

    w czasach kiedy wszyscy mieli je gdzieś a lczyły się osiągi

    > Inne marki tez sie bija o kolejne gwiazdki, mimo ze pewnie mozna
    > poprzestac na 2 czy 3 ...

    te gwiazdki to jest super przekręt. Gwiazdka z abezpieczeństwo pieszych,
    gwiazdka za ABS i podobne ...

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 29. Data: 2015-02-15 20:42:47
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 20:30, WM pisze:

    > To kolega pilotowal sprawe, wiec pamietam 5/10-te.
    > Chyba zmienili pokrycie drutu na tansze, slabsze
    > i przy nawijaniu dochodzilo do jego czesciowego uszkadzania
    > i wiekszej wrazliwosci na zwarcia w podwyzszonej temperaturze.
    > Poczatkowo musielismy przezwajac uszkodzone silniki,
    > potem przeszlismy na ich inny typ.

    Ciekawe z tym tańszym pokryciem, bo akurat izolacja to znikomy koszt
    drutu nawojowego. Znany mi jest przypadek gdy to impregnacja o mocno
    obciętym kosztowo składzie potrafiła degradować izolację drutu a w
    konsekwencji zwarte zwoje.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 30. Data: 2015-02-15 20:54:49
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 19:54, J.F. pisze:

    > Wlokna weglowe za drogie, a szkoda, bo wtedy by sie
    > elektrownie ucieszyly :-)

    Byly i drewniane nadwozia np: DKW (dykta klej woda :).
    Tu jej efektowna proba wytrzymalosciowa :)
    http://www.autounion.pl/index.php/hist/66-dykta-klej
    -i-woda.html

    WM

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: