  • 11. Data: 2015-02-15 11:35:36
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "WM"
    > Tu rozpad wirnika nastapil po 8 latach eksploatacji,
    > mimo przewidzianych maksymalnie 10 lat pracy.
    ^^^^^^^^^^^
    Czyli wszystko zgodnie z opisem. Powinni być wdzięczni, że nie rozpad się po
    roku. ;-)

    Robert

  • 12. Data: 2015-02-15 14:35:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Już tu kiedyś o tych wirnikach rozmawialiśmy. Nie pamiętam kto co wtedy powiedział, a
    mam w garści tylko mały tablet i lotniskowe wifi, nie znajdę.
    Co do samolotów: to nieważne czy ja bym chciał latać plastikowym samolotem. Za kilka
    lat pierwsze dreamlinery będą miały te 10 lat, miliony ludzi będą przewozić, myślisz
    że wszystkie nagle spadną? A aluminiowe nadal będą latać? Za 10 lat to pewnie
    będziemy się zastanawiać nad trwałością samolotów z grafenu :-)
    No, jeśli nie za 10, to za 20...

  • 13. Data: 2015-02-15 14:36:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > "WM"
    > ^^^^^^^^^^^
    > Czyli wszystko zgodnie z opisem. Powinni być wdzięczni, że nie rozpad
    > się po roku. ;-)

    Producent dopuszcza maksymalnie 10 lat pracy wirnika,
    po tym okresie nalezy go bezwzglednie usunac.

    Powinni byc wdzieczni, ze producent nie zamiotl problemu pod dywan.
    Mogl tlumaczyc, ze 8 lat to niewiele mniej niz 10,
    a wypadek tylko jeden na cala kupe pracujacych bezawaryjnie ;)
    Mogl tez wine zwalic na uzytkownika, ze zajezdzil urzadzenie ;)

    WM

  • 14. Data: 2015-02-15 15:04:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 14:35, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    będziemy się zastanawiać nad trwałością samolotów z grafenu :-)

    Szkoda, ze uzytkownicy sa zmuszani do ryzyka przymusowego testowania
    nowinek technicznych ;)

    ''Do dzisiaj praktycznie każda katastrofa samolotu
    spowodowana przyczynami technicznymi jest źródłem cennej nauki
    i raport z dochodzenia zawsze zawiera szeregi zaleceń
    dla producentów samolotów oraz linii lotniczych.''

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/katastrof
    y-samolotow-zrodlem-wiedzy-kwadratowe-okna-cometa,50
    4447.html
    Warto przypomniec co sie przytrafilo producentowi samolotu:
    de Havilland Comet.
    Stworzyli rewelacyjny samolot, ale okna zrobili kwadratowe, nie okragle
    i przez to zbankrutowali zamiast liczyc zyski.

    WM

  • 15. Data: 2015-02-15 15:09:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    WM wrote:

> [...]
    > i raport z dochodzenia zawsze zawiera szeregi zaleceń
    > dla producentów samolotów oraz linii lotniczych.''

    zawsze tak było. I dotyczy to każdej dziedziny inzynierii

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2015-02-15 15:24:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 15:09, masti pisze:

    > zawsze tak było. I dotyczy to każdej dziedziny inzynierii

    To nie moze byc argumentem do oszczedzania na testach.

    WM

  • 17. Data: 2015-02-15 15:35:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    WM wrote:

    > To nie moze byc argumentem do oszczedzania na testach.

    i jesteś w stanie na testach znaleźć wszystkie błędy?
    To dyski o nieskończonej pojemności wprowadzisz na rynek jak tylko
    skończą się formatować?

  • 18. Data: 2015-02-15 16:21:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 15:35, masti pisze:

    > i jesteś w stanie na testach znaleźć wszystkie błędy?
    > To dyski o nieskończonej pojemności wprowadzisz na rynek jak tylko
    > skończą się formatować?

    Stosowalismy silniki pewnego producenta bezawaryjnie przez wiele lat.
    Silniki z nowej partii zaczely sie nagminnie przegrzewac.
    Producent silnikow twierdzil, ze wina jest u nas bo u niego nic sie nie
    zmienilo.
    Dopiero po jakims czasie przyznali sie do zmiany technologii pokrywania
    uzwojen, co okazalo sie zrodlem naszego problemu.

    Mogli przyslac probna partie i spytac, czy zmiana technologii nam pasuje.
    Tymczasem szli w zaparte, nawet wtedy, gdy problem z ich winy, juz sie
    pojawil.

    WM

  • 19. Data: 2015-02-15 16:28:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    WM wrote:

> [...]
    >
    > Mogli przyslac probna partie i spytac, czy zmiana technologii nam pasuje.
    > Tymczasem szli w zaparte, nawet wtedy, gdy problem z ich winy, juz sie

    ale to zupełnie inny temat

  • 20. Data: 2015-02-15 19:20:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Napisz kiedyś jakiś program takich testów, pojedź szerokim gestem, wymień wszystkie
    mechanizmy zniszczenia jakie Ci fantazja podpowie, wypisz takie metody badań które to
    wszystko pokryją i znajdź źródło finansowania tego. Powiem Ci w tajemnicy że NIKT tak
    nie robi. Chyba najbardziej zbliżone do takiego ideału były amerykańskie programy
    kosmiczne Mercury/Gemini/Apollo, a ile się na nich nauczyli, to można się przekonać
    czytając raport Feynmana z katastrofy Challengera. Wszystko ch..