  • 11. Data: 2016-11-03 09:18:30
    Temat: Re: Dlaczego ceny dysków nie spadają?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy dalibyście radę podpowiedzieć mi bardziej, krok po kroku (jakieś parametry
    komendy hdparm?)?
    Komendy telnet/ssh to wiem o nich tyle, że są (no umiem się zalogować), a dysk wyje
    dniami i nocami i nie daje spać ;-)
    I mam jeszcze pytanie: czy po każdym restarcie routera (reboot lub wył./wł.) trzeba
    od nowa się logować i wrzucać komendę hdparm, czy zapisuje się ona w pamięci?

    -----

  • 12. Data: 2016-11-03 09:53:33
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 listopada 2016 09:26:37 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    od nowa się logować i wrzucać komendę hdparm, czy zapisuje się ona w pamięci?

    hdparm sam w sobie nie zapisuje niczego ani na dysku ani gdzie indziej.

    Standardowo jest tak że gdzieś w skryptach startowych zapisuje się jedno wywołanie
    hdparm dla każdego dysku.
    Każdy dysk ma wtedy swój zestaw parametrów.

    Uruchom sobie hdparm bez parametrów albo z parametrem -h lub --help
    on ci wtedy powie co umie
    a ty sobie potestujesz co ci potrzeba.

    I jak ci sie uda zmienić jakieś skrypty w tym routerze to będziesz miał na stałe ale
    spora szansa jest ze nie będzie można ich zmienić bo siedzą we flaszu.

    Poczytaj tedy czy jest na to jakaś metoda bo pewnie linuxy coś tam przewidują...

  • 13. Data: 2016-11-03 10:27:00
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na razie jestem na etapie próby wejścia Telnetem w Netgeara WNDR4700, lekko nie jest,
    trzeba użyć "telnetEnable.exe [adres IP] [adres MAC] [login] [hasło]", a na razie
    doszedłem do etapu migającego kursora (w oknie DOS)* lub samozamykającego się okna
    (putty)...
    * Czy trzeba właczyć echo? Kursor miga i nic więcej widać (daje się włączyć MS Telnet
    przez "ctrl ]")...

    -----

  • 14. Data: 2016-11-03 10:36:22
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Uff, nieprawidłowo próbowałem się zalogować prawdziwymi nazwą użyszkodnika i hasłem,
    a do telnetu na Netgearze prawidłowo trzeba domyślnymi [Gearguy] i [Geardog] .

    Wpisałem:
    hdparm -S 240 /dev/sdaSerwer odpowiedział:
    /dev/sda:
    setting standby to 240
    <20 minutes + 0 seconds>

    No zobaczymy ...
    ;-))

    -----

  • 15. Data: 2016-11-03 21:20:43
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A dyskowi ani się śni usypiać, wrr...
    /dev/sda wpisałem od tak od czapy.
    Jak mam ustalić adres dysku w tym routerowym linuchu?

    -----

  • 16. Data: 2016-11-03 22:22:38
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 03 Nov 2016 21:20:43 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Jak mam ustalić adres dysku w tym routerowym linuchu?

    Jak jesteś na SSH to ja bym go poprosił:
    ls /dev/sd*
    ewentualnie też:
    ls /dev/hd*

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 17. Data: 2016-11-03 22:47:34
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 listopada 2016 21:20:48 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > A dyskowi ani się śni usypiać, wrr...
    > /dev/sda wpisałem od tak od czapy.
    > Jak mam ustalić adres dysku w tym routerowym linuchu?
    >

    > -----

    Zwyczajnie ;)

    Albo mount
    albo odepnij go, wpisz dmesg
    zobacz co jest na końcu, podepnij go spowrotem i ponownie pusc dmesg.
    na końcu dmesg-a wtedy bedzie info że dysk został wykryty i bedzie jego nazwa
    urządzenia.

    Tak najprosciej, bo metod na wykrycie urzadzenia dysku jest parenaście...