  • 1. Data: 2019-03-28 10:30:01
    Temat: Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?
    Od: robot <a...@o...pl>

    Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o zapłonie iskrowym?

  • 2. Data: 2019-03-28 13:05:43
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 10:30, robot pisze:
    > Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o
    > zapłonie iskrowym?

    Kręcą się tak samo, np na obydwu dam po 3000 obrotów na minutę, to wał
    korbowy z diesla kręci się tak samo szybko jak wał w benzyniaku. Na
    gazie nie sprawdzałem :P

    PS.
    doprecyzuj, co znaczy wolniej? Wolniejsze obroty biegu jałowego, czy
    może mniejsze obroty maksymalne? A może jeszcze cos innego?

    --
    viktorius

  • 3. Data: 2019-03-28 14:32:14
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 13:05, viktorius pisze:

> [...]
    > doprecyzuj, co znaczy wolniej? Wolniejsze obroty biegu jałowego, czy może mniejsze
    obroty maksymalne? A może jeszcze cos innego?

    Myślałem, że będzie jasne, ale dobra.

    Zazwyczaj (nie zawsze) większość, przeciętnych, zwykłych, standardowych, silników z
    zapłonem samoczynnym,
    który to silnik przeznaczony jest do napędu przeciętnych, zwykłych, standardowych
    osobowych samochodów
    powstałych w okresie ostatnich 50 lat z tego oraz ubiegłego wieku charakteryzuje się
    mniejsza
    maksymalną ilościa obrotów jaką może osiągnąć podczas napędzania przeciętnych,
    zwykłych, standardowych osobowych samochodów,
    nie na biegu jałowym, nie na luzie, nie pod wodą, nie w próżni, tylko normalnie na
    drodze asfaltowej
    lub dobrze utwardzonej. Jak również zazwyczaj (nie zawsze) większość, przeciętnych,
    zwykłych, standardowych, silników z zapłonem samoczynnym
    który to silnik przeznaczony jest do napędu przeciętnych, zwykłych, standardowych
    osobowych samochodów
    powstałych w okresie ostatnich 50 lat z tego oraz ubiegłego wieku osiąga większy
    moment obrotowy przy mniejszych obrotach niż
    silnik z zapłonem samoczynnym.
    Nie sorry, nie dam rady chyba.
    Innym razem spróbuję.

  • 4. Data: 2019-03-28 14:41:47
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 14:32, robot pisze:

> [...]
    > powstałych w okresie ostatnich 50 lat z tego oraz ubiegłego wieku osiąga większy
    moment obrotowy przy mniejszych obrotach niż

    Poddaje się.
    Wszystkie silniki kręcą się tak samo. Dizle, benzyny , dizle w czołgu, w największym
    tankowcu, parowe o spalaniu zewnetrznym.
    Wszystkie kręcą się tak samo, identycznie ale wiadomo że dizle 2 razy szybciej od
    innych a od turbinowych 1,6 raza szybciej
    A najszybciej kręcące się silniki , to strumieniowe.
    Nie było pytania.

  • 5. Data: 2019-03-28 15:03:33
    Od: "R. Daneel Olivaw" <r...@g...com>

    Tak to wygląda jak pytanie zadaje sztuczna inteligencja...

  • 6. Data: 2019-03-28 15:26:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 10:30, robot pisze:
    > Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o
    > zapłonie iskrowym?

    Wiem o co Ci biega, auto żeby ruszyło potrzebuje jakiś moment z silnika,
    na tyle duży żeby tego silnika nie zdusić. I tutaj się okazuje że diesle
    mają ten właściwy moment przy znacznie mniejszych obrotach niż
    benzyniaki, a na dodatek przyrost tego momentu w funkcji obrotów dla
    benzyniaka i diesla jest inny i dla diesli od pewnych
    obrotów tego przyrostu nie ma a jest wręcz spadek dlatego nie musiały
    się bardziej
    kręcić i pod to były dobrane przełożenia w skrzyni. Mowa oczywiście o
    starych normalnych silnikach bez turbin i innych udziwnień.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2019-03-28 15:41:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > kręcić i pod to były dobrane przełożenia w skrzyni. Mowa oczywiście o
    > starych normalnych silnikach bez turbin i innych udziwnień.

    Jemu chodzi o to dlaczego w dieslach czerwone pole zaczyna się od 4000
    obr./min a w benzynie od 6000 obr./min.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2019-03-28 16:01:41
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 marca 2019 04:30:03 UTC-5 użytkownik robot napisał:
    > Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o zapłonie iskrowym?

    Bo spalanie ropy ma nizsza temperature i ogolnie zachodzi nieco inaczej niz spalanie
    benzyny.

    Mocno upraszczajac:
    Jak wtrysnieta w cylinder ropa sie zacznie spalac a tlok z jakichs powodow poruszalby
    sie szybciej niz proces spalania na to pozwala to cala ropa sie nie spali w trakcie
    suwu pracy, nastepnie albo sie moze nie spalic w pelni albo zaczac spalac rowniez w
    czasie suwu wydechu co moze skutkowac uszkodzeniem silnika.

  • 9. Data: 2019-03-28 16:54:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-03-28 o 10:30, robot pisze:
    > Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o
    > zapłonie iskrowym?

    Żeby doszło do samozapłonu w silniku wysokoprężnym potrzebny jest czas,
    nie pamiętam już dokładnie ale powiedzmy, że minimum 100us. Po tym jest
    jeszcze czas na spalenie całej mieszanki, który też trwa jakiś czas.
    W przypadku benzyny iskra może być wyzwolona w "dowolnym" momencie, a i
    sam czas zapłonu mieszanki jest o rząd wielkości krótszy, czyli 10us.
    Szybsze i częstsze wtryskiwanie oleju napędowego do cylindra nic nie da,
    bo albo nie zdąży dojść co samozapłonu albo całe paliwo się nie dopali.

  • 10. Data: 2019-03-28 16:54:53
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.03.2019 o 16:01, s...@g...com pisze:
    > Bo spalanie ropy ma nizsza temperature i ogolnie zachodzi nieco inaczej niz
    spalanie benzyny.
    Temperaturę spalania to ma akurat wyższą ( i wyzsze ciśnienie jest w
    cylindrze).
    Stąd wyższa sprawność diesla.
    Jacek