  • 1. Data: 2019-03-25 14:01:45
    Temat: VW Dieselgate c.d.
    Od: p...@g...com

    takze najnowsza generacja TDI moze nie spelniac norm :-) tym razem termo okno czyli
    temperatura ponizej ktorej katalizator nie pracuje lub pracuje ze zmniejszona
    wydajnoscia ... jako ze wyrok swiezy wypada odczekac na reakcje VW ale jak ktos ma
    akcje to niech obserwuje gielde :-)

    https://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/volkswagen-un
    d-dieselgate-streit-um-die-naechste-motorengeneratio
    n/24108664.html

    Nachdem die Volkswagen AG noch am 15. Oktober 2015 bestritten hatte, es seien andere
    Motoren als die Baureihe EA189 manipuliert worden,[17] gab ein Unternehmenssprecher
    am 22. Oktober 2015 zu, dass in den USA auch die Baureihe EA288 betroffen sei.[18]
    Bereits am 18. September 2015 listete das California Air Resources Board in seinem
    Anschreiben an VW zusätzlich das Modelljahr 2015 der EA288-Baureihe (dort als Gen3
    bezeichnet) auf, die mit einer manipulierten Steuersoftware mit Abschalteinrichtung
    ausgestattet wurde.[19] Die Motoren nach der Euro-5- (bis 1. September 2015) und
    Euro-6-Version sollen dagegen keine unzulässigen Abschalteinrichtungen enthalten.[20]

    Im März 2019 wurde bei einem Verfahren am Landgericht Wuppertal bekannt, dass auch in
    der Baureihe EA 288 eine standardmäßige Abschalteinrichtung in Form von sogenannten
    Thermofenstern eingerichtet ist.[21]

    Nach Meinung des Klägers hat der Motor EA288 ein Thermofenster, das die
    Abgasreinigung bei Temperaturen unter 15 Grad reduziert. VW wies die Vorwürfe, beim
    EA288 eine unzulässige Abschalteinrichtung zu benutzen, am Freitag aber entschieden
    zurück.

  • 2. Data: 2019-03-25 17:37:00
    Temat: Re: VW Dieselgate c.d.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 14:01, p...@g...com pisze:
> [...]
    wydajnoscia ... jako ze wyrok swiezy wypada odczekac na reakcje VW ale jak ktos ma

    Ale tłumaczenie tego jest straszne
    "Po tym, jak Volkswagen AG odmówił 15 października 2015 r., Został
    zmanipulowany innymi silnikami niż seria EA189, rzecznik firmy przyznał
    22 października 2015 r., Że w USA wpłynęły również na serię EA288 ] Już
    18 września 2015 r. California Air Resources Board wymieniła w swoim
    liście do VW oprócz roku modelowego 2015 serii EA288 (określanej jako
    Gen3), która została wyposażona w zmanipulowane oprogramowanie sterujące
    z porażką. Silniki po wersjach Euro-5 (do 1 września 2015 r.) I Euro 6
    nie powinny jednak zawierać żadnych niedopuszczalnych urządzeń
    powodujących porażkę. [20]

    W marcu 2019 r. W sprawie w sądzie rejonowym Wuppertal okazało się, że
    również w serii EA 288 standardowe urządzenie do pokonywania klęsk jest
    ustawione w postaci tak zwanych okien termicznych.

    Według powoda silnik EA288 ma okno termiczne, które redukuje
    oczyszczanie spalin w temperaturach poniżej 15 stopni. VW odrzucił
    zarzuty, EA288 użył niedopuszczalnego urządzenia zamykającego, ale w
    piątek zdecydowanie wrócił."

    "urządzeń powodujących porażkę." czyli chodzi o silnik?

    " EA288 użył niedopuszczalnego urządzenia zamykającego,"
    tu juz w ogóle trudno załapać o co biega

    " która została wyposażona w zmanipulowane oprogramowanie sterujące z
    porażką"
    "oprogramowanie" -ok, "porażka"- to ten specjalny tryb testowy?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2019-03-25 17:44:23
    Od: p...@g...com

    Już za parę dni obiektywna i niezależna polska prasa z pewnością o tym napisze ;-)

  • 4. Data: 2019-03-25 19:43:41
    Temat: OT tłumaczenie maszynowe
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 17:37:03 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Ale tłumaczenie tego jest straszne

    Bo Google tłumaczy zawsze poprzez angielski - tutaj: niemiecki>angielski>polski - i o
    ile na angielski z dowolnego języka jest w miarę zrozumiale, to w drugą stronę z
    trudniejszymi językami (jak polski) jest w najlepszym razie najwyżej kiepsko, a
    często raczej tragicznie lub gorzej.

    Jeśli więc ktoś choćby choćby minimalnie kuma angielski to lepiej tłumaczyć na niego
    i podarować sobie ból kolejnego kroku...

  • 5. Data: 2019-03-25 20:16:33
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-25 17:37, Janusz wrote:

    > Ale tłumaczenie tego jest straszne...

    Tłumaczenia na angielski są z reguły znacznie lepsze

  • 6. Data: 2019-03-26 10:10:56
    Temat: Re: OT tłumaczenie maszynowe
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 19:43, laisar pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli więc ktoś choćby choćby minimalnie kuma angielski to lepiej tłumaczyć na
    niego i podarować sobie ból kolejnego kroku...

    Wszystko fajnie o ile sie nie ma 60 na karku i uczyło się 9 lat
    rosyjskiego którego i tak nie umiem :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2019-03-26 10:11:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 20:16, kk pisze:

    > Tłumaczenia na angielski są z reguły znacznie lepsze
    Wiem bo cały czas z nich korzystam dlatego zaskoczyła mnie tak niska jakość
    tego tłumaczenia.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2019-03-26 12:00:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2019-03-26 o 10:11, Janusz pisze:

    > Wiem bo cały czas z nich korzystam dlatego zaskoczyła mnie tak niska jakość
    > tego tłumaczenia.

    Deepl tłumaczy taki tekst dużo lepiej moim zdaniem.

    Pierwszy akapit:
    Po tym, jak 15 października 2015 r. Volkswagen AG zaprzeczył, że
    manipulowano silnikami innymi niż seria EA189,[17] rzecznik prasowy
    firmy przyznał 22 października 2015 r., że seria EA288 została dotknięta
    również w USA[18] Już 18 października 2015 r., seria EA189 została
    poddana manipulacji. W piśmie do VW z dnia 18 września 2015 r.
    Kalifornijska Rada Zasobów Powietrznych (California Air Resources Board)
    w piśmie do VW z dnia 18 września 2015 r. wymieniła również model roku
    2015 serii EA288 (zwanej tam Gen3), która została wyposażona w
    manipulowane oprogramowanie sterujące z urządzeniem odcinającym, w
    piśmie skierowanym do VW.[19] Z drugiej strony, silniki po normie Euro 5
    (do dnia 1 września 2015 r.) i Euro 6 w wersji 6 nie powinny zawierać
    żadnych niedopuszczalnych urządzeń odcinających.[20]

    Przetłumaczono przy pomocy www.DeepL.com/Translator

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 9. Data: 2019-03-26 16:58:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-26 o 12:00, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > (do dnia 1 września 2015 r.) i Euro 6 w wersji 6 nie powinny zawierać
    > żadnych niedopuszczalnych urządzeń odcinających.[20]

    Dzięki, wypróbuję go.

    --
    Pozdr
    Janusz