  • 61. Data: 2008-10-30 13:36:32
    Temat: Re: Dlaczego nie ma ??czno?ci mi?dzy TPNET a polskimi serwerami IRCNetu?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Paweł Damian <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl> writes:

    > Hm, w kontekście tego co napisałeś snifowanie numerów portów można by
    > podpiąć pod QoS w Layer4 - każdy ISP mógłby to uzasadnić tym, że jest
    > to konieczne do świadczenia usługi - aby zapewnić odpowiedni poziom
    > usługi QoS śledzi warstwy wyższe niż 3 - a przecież takie mechanizmy
    > są już stosowane od dawna.

    A podsluchiwanie zawartosci TCP np. SMTP - sprawdzaniem, czy nie jest
    to wirus albo inny P2P. Podobnie wpinanie sie na trzeciego miedzy
    sesje HTTPS (tyle ze to nie takie proste). Jasne jasne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 62. Data: 2008-10-30 14:15:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > TCP? TCP to prywatna sprawa AbA i B, jesli to w ogole jest TCP.
    > Przeciez to moze byc tylko protokol zupelnie niepodobny do TCP, a
    > tylko A i B umowili sie, ze bedzie mial taki sam numer jak TCP.
    >
    > Jakie konkretnie pole TCP potrzebne jest do routingu?

    > Jakie pole z IPv6 potrzebne jest do routingu?

    A jak chcesz zrobić Quality of Service? Na podstawie IP źródłowego i docelowego? Od
    tego jest pole
    ToS. Czyli już następne pole do odczytania. A flagi? To jest przetwarzane przez
    routery. A dane
    dotyczące fragmentacji pakietu? To wszystko jest potrzebne do przekazywania pakietów
    między
    sieciami. A TTL, czyli kiedy ma wygasnąć pakiet?

    wer

  • 63. Data: 2008-10-30 14:19:14
    Od: Jakub Jankowski <s...@t...com>

    On Thu, 30 Oct 2008 15:15:19 +0100, b...@n...pl wrote:

    > A jak chcesz zrobić Quality of Service? Na podstawie IP źródłowego i docelowego? Od
    tego jest pole
    > ToS. Czyli już następne pole do odczytania.

    QoS nie jest potrzebne do routingu.

    >A flagi? To jest przetwarzane przez routery. A dane
    > dotyczące fragmentacji pakietu? To wszystko jest potrzebne do przekazywania
    pakietów między
    > sieciami. A TTL, czyli kiedy ma wygasnąć pakiet?

    To wszystko jest w nagłówku IP.

    --
    I do not approve anything that tampers with natural ignorance.
    Ignorance is like a delicate exotic fruit; touch it and the bloom

  • 64. Data: 2008-10-30 14:27:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> writes:

    > A jak chcesz zrobić Quality of Service?

    A o jakiej konkretnie umowie Neostrady mowisz? Gdzie tam jest cos o QoS?

    > Na podstawie IP źródłowego i
    > docelowego? Od tego jest pole ToS.

    Tyle ze akurat TOS jest czescia naglowka IP. Swoja droga, uzywanie go
    do robienia QoS powinno wymagac przynajmniej chwili zastanowienia.

    > A flagi?

    Jakie flagi?

    > A dane
    > dotyczące fragmentacji pakietu?

    Takze sa czescia naglowka IP. Routery to sa routery IP, uzywaja
    naglowka IP do routingu.

    > A TTL, czyli kiedy ma wygasnąć
    > pakiet?

    Kurcze, wez Ty sobie sprawdz co jest w tym naglowku IP. Zreszta juz
    napisalem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 65. Data: 2008-11-03 08:00:40
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Konrad Bechler wrote:

    > Domyślnie blokowana, ale z możliwością odblokowania na życzenie klienta.
    > Przynajmniej ja bym to tak widział.

    ja tak mam w swoim urynanecie i mało kto chce odblokować

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 66. Data: 2008-11-03 08:25:03