  • 53. Data: 2012-11-23 21:39:16
    Temat: Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 22 Nov 2012 17:25:48 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Ale wierność odwzorowania kolorów nie ma specjalnego wpływu
    > na wzrok, a stanowi główną różnicę między TN a innymi matry-
    > cami i główny czynnik wpływający na cenę.

    Kąty widzenia? Równomierność podświetlenia?

    (ciach...)

    [ Jeśli uważasz kobiety za słabą płeć, spróbuj w nocy przeciągnąć ]
    [ kołdrę na swoją stronę. (znalezione gdzieś w necie ) ]

  • 52. Data: 2012-11-23 21:39:16
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 22 Nov 2012 11:08:33 +0100, Marx napisał(a):

    > hmm to nawet filmu HD nie odtworzy

    To dobrze, że mój o tym nie wie.

    [ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo. ]
    [ (Rowan Atkinson) ]

  • 51. Data: 2012-11-23 21:39:16
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 23:04:23 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    (ciach...)

    > Też niekoniecznie. Mnie się przydaje okazjonalnie. W pracy
    > mam dwa monitory, w domu jeden, i w pracy *czasem* korzystam
    > z dwóch jednocześnie, a w domu *czasem* mi brakuje drugiego.
    > Najsilniej wykorzystuję dwa monitory przy pisaniu maili na
    > podstawie danych z arkuszy albo przy ręcznym "konwertowaniu"
    > dokumentów z jakiejś dziwnej formy na normalną.

    Heh. Ja kombinuję, jak tu trzeci podłączyć... :D Coby uprzedzić pytania -
    miałbym wtedy na jednym podgląd PDFa z naniesionymi rzeczami do poprawy, na
    centralnym - obszar roboczy, na prawym palety narzędziowe. :D

    [ Samica czarnej wdowy odbiera życie samcowi zaraz po kopulacji. Kobieta ]
    [ rozciąga tę przyjemność na całą resztę życia. (JoeMonster.org) ]

  • 54. Data: 2012-11-23 21:49:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 22 Nov 2012 19:33:32 +0100, z napisał(a):

    > Ale ile droższa? 500, 1000 zł.? Przy tak spadających cenach LCD to nie
    > może być kolosalna kwota.

    Różnica w cenie rośnie bardzo szybko wraz ze wzrostem rozdzielczości
    (mniejszy uzysk z jednej tafli). Do tego matryce VA czy IPS mają bardziej
    skomplikowaną budowę, więcej układów sterujących. To się nie może nie
    przełożyć na cenę.

    > Ale przecież to jest tak oczojebny widok że odrzuca na kilometr
    > normalnego człowieka. Te wszystkie kontrasty nasycone błyszczące kolory
    > idą się...

    Ale otumaniony Kowalski widzi te mega cyferki i jest cały zadowolony, bo ma
    ,,lepiej".

    > Zrozumiałbym jeszcze w biurze na biurku gdzie monitor ustawia się raz i
    > patrzy zawsze z tego samego miejsca ale w komputerze przenośnym? Często
    > na kolanach itd. To jest tragedia.
    >
    > I jeszcze raz powtórzę. 5 lat temu jakiś najtańszy Acer stacjonarny na
    > TNie miał lepsze kąty. Dlaczego laptopowe są nadal dużo gorsze od
    > zwykłych TNów. To ma być XXI wiek? :-)

    Mają żreć mniej prądu - więc z równomiernością podświetlenia bywa tragedia.
    Dodaj do tego mocno ograniczone miejsce - jakoś te wszystkie klamoty trzeba
    tam upchnąć. Poza tym - zależy jeszcze co porównujesz. Ostatnio oglądałem
    służbowego HP kumpla - no nie powiem, żebym miał duże zastrzeżenia do
    matrycy. Oczywiście nie była to matryca do pracy z kolorem, ale generalne
    wrażenia bardzo pozytywne. Tyle, że to był HP z serii biznesowej, więc...

    [ The genius of the hole: no matter how long you spend climbing out, ]
    [ you can still fall back down in an instant. (Max Payne) ]

  • 55. Data: 2012-11-24 12:04:30
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 23.11.2012 21:39, Przemysław Ryk pisze:

    > Kąty widzenia? Równomierność podświetlenia?

    Kąty widzenia w TN są już całkiem dobre. Do pracy indywidual-
    nej na dobrze przygotowanym stanowisku pracy są wystarczające.

    Tutaj znów znaczenie ma nie-panoramiczność monitora, bo na
    panoramie o dużej przekątnej problemy z kątami łatwiej za-
    uważyć.

    Równomierność podświetlenia zależy od rozwiązania technicz-
    nego i nie jest związana tak bardzo z rodzajem matrycy czy
    przekątną. Ale jest to istotny parametr przy wyborze moni-
    tora, nawet do zastosowań tekstowo-programistycznych -- nie
    przeczę.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 56. Data: 2012-11-24 14:37:42
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2012 12:04:30 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Kąty widzenia w TN są już całkiem dobre. Do pracy indywidual-
    > nej na dobrze przygotowanym stanowisku pracy są wystarczające.

    Aż się któregoś dnia przejdę do jakiegoś Saturna i pooglądam w miarę nowe
    modele. Coś mi jednak się zdaje, że kąty - szczególnie w pionie - to jednak
    takie sobie są. Jeden ruch głowy i już się odcienie zmieniają.

> [...]
    > przekątną. Ale jest to istotny parametr przy wyborze moni-
    > tora, nawet do zastosowań tekstowo-programistycznych -- nie

    Dokładnie. Szlag może trafić, jak patrzysz na ekran, którego górna krawędź
    jest o 15-20% ciemniejsza niż dolna. Ustawić taką cholerę w miarę
    akceptowalnie - IMVHO awykonalne.

    [ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz ]
    [ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą. ]

  • 57. Data: 2012-11-24 15:46:18
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Radosław Sokół <R...@g...one.pl> w artykule
    <news:k8ljov$j54$2@node2.news.atman.pl> pisze:

    > Nie tylko pulpitu -- generalnie systemu. I w tym zakresie się
    > nie pomyliłem, bo faktycznie Windows 2000 było pierwszą wer-
    > sją stawiającą na Tahomę, a nie na czcionki rastrowe.

    Się pomyliłeś.

    1. Mamy dwa przejścia:
    - od fontów ekranowych (*.fon) do TrueType, później OpenType (*.ttf, *.otf);
    - od fontów rastrowych (bitmapowych) do wektorowych, skalowalnych.
    Nie można tego utożsamiać, bo istnieją rastrowe fonty TrueType, zwłaszcza
    zastępujące stare fonty ekranowe (w tym konsolowe, o stałej szerokości), jak
    Fixedsys Excelsior.

    2. Przejścia te w Windows 2000 wiążą się z pojawieniem fontu Microsoft Sans
    Serif, który miał zastępować font rastrowy MS Sans Serif.
    http://www.microsoft.com/typography/fonts/font.aspx?
    FMID=1936
    http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Sans_Serif
    Wystarczy rzut oka, aby zauważyć, że okna dialogowe zawierają tekst
    wyświetlony innym fontem niż Tahoma. Dla uwydatnienia na poniższym obrazku
    http://www.olszynka.pl/usher/usenet/winnt/nietahoma.
    png
    w czerwonej ramce jest tekst oryginalny, a pod nim tekst wyświetlony Tahomą.

    > Całość jest NTG, więc ustawiam FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    Dla większej jasności powinien być cross+FUT, co niniejszym koryguję.
    Przy okazji pytanie na jeszcze inną grupę - kiedy przestaniesz kaleczyć
    cytowanie poprawnie sformatowanego tekstu zadeklarowanego jako
    format-flowed?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    Grand Inquisitor pl.internet.pomoc Trust No.1 http://evil.pl/pip/

  • 58. Data: 2012-11-25 05:40:47
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia 21 Nov 2012 20:24:22 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    >
    > Ponieważ celem producentów było ujednolicenie proporcji między
    > monitorami i telewizorami (ze względu na ujednolicanie tych rynków
    > - za 10 lat, a może wcześniej, nie będziemy już dzielić wyświetlaczy na
    > monitory i telewizory). 16:9 wybrano jako kompromis.
    >
    > Wygoda jest względna i zależy głównie od sposobu wykorzystania. Jeśli
    > używasz programów z toolbarami po bokach (np. środowisk
    > programistycznych, programów do obróbki grafiki itp), to docenisz
    > szerszy ekran. Jeśli na komputerze głównie przeglądasz www lub np.
    > pracujesz w Excelu, to wygodniejszy byłby kwadrat (do biur nadal

    Z tym Excelem, to przesadziłeś.
    Lepiej widzieć do kolumny Z, niź do J.

  • 59. Data: 2012-11-25 11:58:18
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-25, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Z tym Excelem, to przesadziłeś.
    > Lepiej widzieć do kolumny Z, niź do J.

    Nie.

    pozdrawiam,
    PK

  • 60. Data: 2012-11-25 12:34:53
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 24.11.2012 14:37, Przemysław Ryk pisze:
    > Aż się któregoś dnia przejdę do jakiegoś Saturna i pooglądam w miarę nowe
    > modele. Coś mi jednak się zdaje, że kąty - szczególnie w pionie - to jednak
    > takie sobie są. Jeden ruch głowy i już się odcienie zmieniają.

    Zależy od jakości monitora (matrycy). W pracy miałem taki 19"
    monitor jakiejś dziwnej firmy i faktycznie w pionie kąty miał
    tragiczne. W domu mam 20" Samsunga 203B i ma kąty bardzo do-
    bre jak na TN. Poza odwzorowaniem barw nie widzę specjalnych
    różnych w komforcie między tym Samsungiem a Iiyamą na IPS,
    którą teraz mam w pracy.

    """""""|
    | | |
    ......./