  • 11. Data: 2011-09-22 14:04:26
    Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > -czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych
    > obrotach, przeplywomierze tez

    To chyba najbardziej do mnie przemawia - może po prostu przy małych obrotach
    położenie wału nie jest wykrywane i nie ma iskry (zakładając że nie ma ECU
    tylko zwykły moduł zapłonowy np. CDI). Ciekawe jak to jest przy zapłonie
    czysto elektrycznym, z przerywaczem.

    --
    Siena 1.6 HL & GSX 750F
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 12. Data: 2011-09-22 14:05:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jakub,

    Thursday, September 22, 2011, 11:25:07 AM, you wrote:

> [...]
    swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej
    > Hm dziwne.
    > To właśnie dawniej, gdy układ zapłonowy był prosty jak budowa cepa, (cewka +
    przerywacz,
    > "stabilizacja" poprzez oporność własną cewki) energia iskry była proporcjonalna do
    kwadratu
    > napięcia i stąd wrażliwość na spadki napięcie aku.

    Nasycenie rdzenia trochę psuło proporcjonalność ;)

    > Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle
    > poprzez regulację długości impulsu.

    Inaczej - gdy silnik się nie obraca, cewka w ogóle nie jest zasilana i
    nie ma obawy jej przegrzania. A czas "ładowania" cewki nadal jest
    zmienny ale rzeczywiście skrócony.

    > W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I
    > zdarzało się że aku był tak słaby,
    > że wykonywał dosłownie tylko 1 obrót, a mimo to silnik odpalał.

    To wynika z poprawy kształtu napięcia na cewce zapłonowej i
    ograniczeniu strat na rezystancji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-09-22 22:15:14
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-22, AZ <a...@g...com> wrote:

    > No warunki widocznie byly sprzyjajace ;-) Do tylu 4suw nie odpali, 2suwa
    > odpalalem bez problemu.

    Dwa lata temu miałem przyjemność uruchamiać[1] średnioprężny silnik z
    początku ubiegłego wieku (produkacja około 1905 roku), jednocylindrowy,
    zamiast świec żarowych specjalny element podgrzewało się lutlampą. Po
    odpaleniu przez pierwsze kilkadziesiąt sekund kręcił się raz w jedną
    stronę, raz w drugą - dopóki się nieco nie rozgrzał to nie było wiadomo
    czy w danym obrocie odpali, czy się "odbije" od ciśnienia i zacznie
    kręcić w drugą.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

    1 - baaardzo fajne szwedzkie muzeum powstałe w starej fabryce silników.
    Wszystko na chodzie, jedną z atrakcji było uruchamianie starego silnika.

  • 14. Data: 2011-09-23 15:58:42
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Sprowadźmy przykład do najprostszego czyli gaźnikowy jednocylindrowy
    > skuter.
    > Gdy słaby aku w nim kręci, to suwy ssania i wydechu idą dobrze, problemy
    > są
    > właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopki
    > (rozrusznik nożny), trzeba było najpierw dojść do fazy kompresji a dopiero
    > potem konkretnie przykopać - i wtedy odpalał dużo lepiej niż kopiąc na
    > pałę.

    bo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia
    mogłes załapać wiecej faz sprężania.
    a reszta wywodu nijak nie tłumaczy pytania z tematu.

  • 15. Data: 2011-09-23 16:04:07
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Benzyna jest benzyna - juz takie wlasciwosci ma ze przy odpowiednio silnej
    > iskrze odpala.
    > Nie potrzebuje do tego cisnienia w cylindrze, nie potrzebuje wysokiej
    > temperatury.

    tak
    ale przy ciśnieniu atmosferycznym jest mało tlenu w cylindzre w okolicach
    GMP

  • 16. Data: 2011-09-26 15:41:00
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    PM <x...@w...pl> wrote:

    > bo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia
    > mogłes załapać wiecej faz sprężania.
    > a reszta wywodu nijak nie tłumaczy pytania z tematu.

    Jeżeli założymy że problem jest w prędkości sprężania to tłumaczy przez
    analogię.

    --
    Siena 1.6 HL & GSX 750F
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++