  • 11. Data: 2020-05-12 11:46:57
    Temat: Re: Do Trybuna -- tylko do Trybuna
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >     - Kesze przeglądarek
    >     - część zainstalowanych programów
    >     - swap
    >     - partycja systemowa
    >     - hiberfile
    >     - softłerdistribuszyn
    >    na NVMe:
    >     - część zainstalowanych programów
    >    na RAMdysku:
    >     - część zainstalowanych programów
    >       (akurat żaden z tego pożytek)
    >     - pliki tymczasowe
    >       (z tego pożytek bardzo duży)
    >
    > -=-
    >
    > U mnie pomiędzy startem z NVMe i startem z HDD jest mababrycznie duża

    Swoje zdanie opieram tylko na doświadczeniu z HDD i SSD SATA.. SATA2
    żeby była całkowita jasność.

  • 12. Data: 2020-05-12 18:47:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5eba7091$0$515$6...@n...neostrada.pl

    > Swoje zdanie opieram tylko na doświadczeniu
    > z HDD i SSD SATA.. SATA2 żeby była całkowita jasność.

    Start 64W10 z SSHD to wg mnie 40 s. (licząc od klepnięcia
    we włącznik do czasu, gdy można już coś klepać na pulpicie
    itp. -- wliczając w to ręczny wybór systemu) a wg programu
    monitorującego niemal 50 s -- nie wiem, od kiedy do kiedy.
    (sprawdziłem to wielokrotnie -- przed dwiema godzinami
    ostatni raz)

    Ale i co z tego -- po uruchomieniu system szarpie dyskiem
    systemowym niemal w 100% przez kilka minut... Gdyby system
    był na NVMe -- w tym czasie nie byłoby lagowania...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 13. Data: 2020-05-13 00:30:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ebad433$2$511$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > monitorującego niemal 50 s -- nie wiem, od kiedy do kiedy.
    > (sprawdziłem to wielokrotnie -- przed dwiema godzinami

    Mam za sobą pierwszą większą aktualizację na SSHD. Pełen restart
    trwał ponad 3 minuty a program monitorującego uznał, że start
    trwał 80 s.

    Ale nie był to pierwszy restart po tej aktualizacji.

    Po zaktualizowaniu dałem restart i zasnąłem, bo trochę brakowało
    mi snu a nie zapowiadało się na szybkie zamknięcie -- procenty
    okołoaktualizacyjne wzrastały powoli... Kiedy po paru godzinach
    sprawdziłem, laptop był zmrożony (myślałem, że aktuazlicja nie
    powiodła się lub choćby pokładowa mysz zdechła) ale przyjął
    polecenie restartu i ostrzegł mnie przed możliwością utraty
    niezapisanych itd...

    Po tym wszystkim restart trwał ponad 3 minuty -- wliczając
    w to ręczny wybór systemu.

    Kolejny restart:
    0:14:40 klepnięcie w restart
    0:16:40 pojawinie się logo Acera
    0:18:55 możliwość pisania czegokolwiek
    program monitorujący uznał, że start trwał 69 s.

    -=-

    wersja 1909
    18363.836 -- kompilacja systemu operacyjnego

    Kiedyś to chyba można było skopiować do schowka -- teraz
    musiałem przepisać to ręcznie cyfra po cyfrze...

    -=-

    Najbardziej czasochłonne w tych restartach jest
    mierzenie czasu, liczenie, opisywanie na grupie...

    -=-

    Czas zamykania może zależeć od liczby wpisów w MontedDevices -- ostatnio
    sporo merdałem z różnymi dyskami via USB, więc tych wpisów mam sporo.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2020-05-16 02:24:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb53776$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    Wyjąłem adapter z dyskiem z F-S i włożyłem napęd, aby pod WXP wypalić
    asekuracyjną płytkę bootującą potrzebną mi do innego komputera. WXP
    uruchamiał się tak powoli, że myślałem, iż HDD chodzi w PIO, miast
    w DMA, ale wszystko wskazało na to, że chodzi w DMA, w UDMA5.

    Odpaliłem HDDScan -- ponad 100 MB/s, odpaliłem HDTune -- ponad 100 MB/s...

    Tak wygląda różnica pomiędzy uruchamianiem tego samego WXP.
    (raz WXP ma dwa HDD do dyspozycji, innym razem tylko jeden
    HDD -- wówczas myślę, że coś popsuło się z WXP lub HDD
    chodzi w PIO)

    Cały WXP po uruchomieniu też chodzi zdecydowanie raźniej na
    dwóch HDD niż na jednym...

    -=-

    BTW -- wypalenie bootującej DVD-RW okazało się tak łatwe, jak
    sznurowanie butów czy mycie zębów, choć ostatnim razem czyniłem
    to ~15 lat temu. Najwięcej czasu pochłonęło mi wypalanie pustej
    płyty (dwa razy) i restartowanie laptopa...

    Programy płytowe zostały niegdyś żywcem skopiowane z Athlona na F-S.

    -=-

    Bootujace płytki z partycjonerem gdzieś mi zapodziały się, choć
    kiedyś nagrałem sporo filmów DVD właśnie bootujących do partycjonera.
    Jedyna, jaką znalazłem, była uszkodzona -- akurat w miejscu partycjonera.
    Przygotowane pliki ISO/IMA okazały się nietrafione -- dobre były do
    Athlona, nie do tego, do czego teraz były mi potrzebne... (gdyby ta
    ww. nie była uszkodzona -- też nie byłaby zdatna tu do użytku)
    Trzeba było przygotować nowy pliki IMA...

    Płyta była potrzebna tylko jako asekuracja -- okazała się zbędna.

    -=-

    Teraz ponownie wstawię adapter z HDD do F-S i poprzestawiam
    BIOS tak, by adaptowany HDD chodził w UDMA5...

    -=-

    Tak wygląda testowanie szybkości startu Win.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2020-05-25 11:03:36
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > systemowym niemal w 100% przez kilka minut... Gdyby system
    > był na NVMe -- w tym czasie nie byłoby lagowania...

    Widać 10ka jakimiś innymi prawami się kieruje przy uruchamianiu niż
    rodzaj nośnika (HDD<->SSD). Pod 7ką jest to dzień a noc, pod 10ką trudno
    zauważyć szybszy start z SSD.

  • 16. Data: 2020-05-25 11:04:48
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > Czas zamykania może zależeć od liczby wpisów w MontedDevices -- ostatnio
    > sporo merdałem z różnymi dyskami via USB, więc tych wpisów mam sporo.

    A podobno mamy XXIwiek i latamy na księżyc.. Tylko jakoś nikt nie może
    wymyślić/stworzyć sprawnego OSu do komputerów. Samo zresztą urządzenie,
    ten tzw komputer też pozostawia wiele do życzenia pod względem
    sprawności  działania.

  • 17. Data: 2020-05-25 11:06:00
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > BIOS tak, by adaptowany HDD chodził w UDMA5...
    >
    > -=-
    >
    > Tak wygląda testowanie szybkości startu Win.

    No, nie zawsze.. Nie zliczę ile to już razy instalator Linuksa nie
    chciał mi startować z DVD-RW.

  • 18. Data: 2020-05-25 11:31:35
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 25 May 2020 11:03:36 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ecb89e6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

    >Widać 10ka jakimiś innymi prawami się kieruje przy uruchamianiu niż
    >rodzaj nośnika (HDD<->SSD). Pod 7ką jest to dzień a noc, pod 10ką trudno
    >zauważyć szybszy start z SSD.

    Nan twoim miejscu zainteresowałbym się tym(technologia szybkiego startu):
    https://www.download.net.pl/windows-10-szybki-start-
    jak-wlaczyc-i-wylaczyc/n/7829/
    To jest w W10 i(o ile pamiętam) W8, de facto wykorzystuje to hibernację, z tego
    powodu
    możesz nie widzieć różnic w starcie HDD/SSD.

  • 19. Data: 2020-05-25 13:33:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ecb8a2e$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > A podobno mamy XXIwiek i latamy na księżyc..

    Kto w XXI wielu poleciał na Księżyc?
    Znów piszesz po pijaku czy ludzkość coś przede mną ukrywa?

    > Tylko jakoś nikt nie może wymyślić/stworzyć sprawnego OSu do komputerów.

    Pól wieku temu były sprawne, niemal bezbłędne.
    (mniejsze potrzeby, mniejsze komplikacje, mniejsza
    konkurencja, wyższe ceny, odleglejsze terminy,
    mądrzejsi odbiorcy...)

    > Samo zresztą urządzenie, ten tzw komputer też pozostawia wiele do życzenia pod
    względem sprawności działania.

    Bijta brawo producentom softu i hardu, obijajta mordy
    tym, którzy znajdują błędy -- będzie jeszcze lepiej. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2020-05-25 13:40:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ecb89e6$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > Widać 10ka jakimiś innymi prawami się kieruje przy uruchamianiu
    > niż rodzaj nośnika (HDD<->SSD). Pod 7ką jest to dzień a noc, pod 10ką trudno
    zauważyć szybszy start z SSD.

    Nie mam W7 na SSD -- mam jedynie 64W10 na SSD.
    Na HDD mam różne Win, w tym: W7S, 32W10, 64W10...

    Różnica w starcie 64W10:
    - z SSD
    - z HDD
    jest szokująco duża!

    -=-

    Ale IMO najlepiej rozłożyć wszystko na 2 szybkie HDD,
    dodać dużo RAMek, postawić RAMdysk i mieć święty spokój.

    -=-

    Tu uwaga -- masa programów gubi się, gdy brakuje im miejsca
    na tymczasowych katalogach, więc mały RAMdysk czasami ;) daje
    niespodziewanki... Duży RAMdysk to strata RAMki. Rozwiązaniem
    problemu są RAMdyski puchnące w miarę potrzeb,

    -=-

    Rozglądam się za kolejnym laptopem -- być może wykorzystam swe
    doświadczenia... Być może właśnie wrzucę weń Seagatey dające 150 MB/s...
    Może wesprę je Optanami.

    --